Gå til innhold

hvordan er det i deres barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dere leverer barnet i barnehagen klokken 7,er det noen ansatte fra barnets avdeling da?

Eller kan det være ansatte fra andre avdelinger?

I vår barnehage så bytter de på det så denne uken når jeg leverer han så er de voksne fra en annen avdeling.

Tror sønnen min godt vet hvem de er,men det er helt tydlig at han ikke er like trygg på de.

Begge dagene jeg har levert han nå har han vært helt hysterisk å klamret seg fast til meg.

Er det bare jeg som har barn som reagerer på dette eller?

Barnet er snart 3 år.

Anonymous poster hash: b4479...c29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt vanlig

Anonymous poster hash: 9cd7a...c51

Skrevet

Her er det ikke åpent klokka 7 engang. :P Åpner 7.15 og da er det kun en på jobb, så det sier seg jo selv at det som oftest ikke er noen fra barnets avdeling.

Det har gått fint her, men det er en liten barnehage, så da er det vel lettere for at barna kjenner alle de ansatte godt.

Anonymous poster hash: 475a1...957
Skrevet

6.45-7.15 (trur eg, har aldri vore der så tidleg) er avdelingane slått saman og ein kan ikkje rekne med personale frå si avdeling.

Med lang opningstid må personalet "smørast ut" over 10.25 time. Når dei skal vere der 8 timar kvar synes eg det er bra at dei prioriterar det tidsrommet det er mange barn der. 16.15 blir avdelingane slått saman att, fram til stenging kl 17. Men då med ein tilsett frå kvar avdeling.

Skrevet

Sånn hadde barnehagen vår det ifjor i nøyaktig to dager før den ordningen ble avsluttet :P

De fikk inn så mange klager at de valgte å gjøre om på vaktlistene.

De neste dagene var det en fra hver avdeling å da gikk leveringen i barnehagen mye bedre!

Men disse barna var bare 2 år da.

Når jeg leverte han første dagen så var det to på jobb å de hadde allerede tre unger som hylskreik, fordi de ble levert til noen de ikke kjente så godt.

Å sønnen min var også helt hysterisk når jeg måtte levere han til de.

Fikk høre når jeg hentet han at han hadde skriket en hel time før det kon en på jobb fra hans avdeling,så han endelig følte seg trygg.

Er veldig glad at barnehagen tok klagene så alvorlig at de avsluttet den ordningen!

Skrevet

Tom vanlig er det en fra hver avdeling på jobb, men ved sykdom og i ferier kan det skje at det ikke er noen fra vår avdeling. Det et høstferie mange steder nå, kan det være årsaken hos dere, HI, hvis det bare er nå det har skjedd?

Anonymous poster hash: db067...a5a

Skrevet

Nei er ikke høstferie her,skal ha han hjemme når den kommer :)

Har sett hun som tok imot han idag ofte,men hun jobber på en annen avdeling.

Tror de er en del med den avdelingen men er jo tydlig at han ikke er helt trygg på de ansatte fra den andre avdelingen.

Når det er voksne fra hans avdeling så har jeg enda ikke opplevd skriking.

Han gjør det helt klart at han ikke vil jeg skal gå men skriker aldri.

Mens med de voksne fra den andre avdelingen så er han helt hysterisk :S

Anonymous poster hash: b4479...c29

Skrevet

Barnehagen vår åpner ikke så tidlig. Men det er den samme.personen som åpner hver dag. Er en familiebarnehage så de har bare 3 ansatte.

Anonymous poster hash: ec8c5...85d

Skrevet

Jeg leverer ikke ungen 7, barnehagen åpner halv åtte...

Anonymous poster hash: 7c151...2c5

Skrevet

I vår barnehage slo de avdelingene 2 og 2 sammen tidlig på morgenen (åpent 07.00-17.00), mellom 07.00 og 08.00. Siden det alltid var de samme avdelingene som ble slått sammen (og de hadde gjerne aktiviteter sammen ila dagen også), ble barna godt kjent med de ansatte så det gikk greit. Det var også de samme avdelingene slm ble slått sammen når det var ferie.

Anonymous poster hash: 74419...6fe

Skrevet

Vanlig at avdelingene er slått sammen tidlig på morgenen

Skrevet

Det varierer veldig.. kam forstå det. De er mange avd.. og må rullere på å begynne 07.00... ikke alltid en fra hver avd gjør dette.

Anonymous poster hash: 08012...dc3

Skrevet

Det er ganske vanlig for å få personalkabalen til å gå opp. Der er selvfølgelig mulig å ha en ansatte fra hver avdeling der til enhver tid, men det må da nødvendigvis også bety at det er færre voksne tilstede i den tiden det er fleste barn tilstede.

Er det riktig å prioritere f.eks en ansatt på hver avdeling dersom det kanskje kommer 4-8 barn enden første halvtimen, eller er det bedre at det er tettere voksendekning i den tiden alle barna faktisk er tilstede på dagen og hvor det er mest hektisk?

Hvis ungene ikke er trygge på den voksenpersonen som er der, kan dere gjerne ta opp det med barnehagen. Det er fullt mulig for barnehagen å gjøre enkle tiltak slik at ungene blir mer trygge på alle de voksne i barnehagen!

Anonymous poster hash: 24044...457

Skrevet

Det er ganske vanlig her. De bytter på å ha tidlig vakt. Men barnehagen er liten, og barna kjenner alle ansatte. Aldri vikarer som tar imot.

Anonymous poster hash: 9e23c...52b
Skrevet

Det er vanlig her hos oss også. Helt på begynnelsen av dagen og helt på slutten er det færre voksne og da risikerer man at de ikke er fra vårt barns avdeling. Men her har det gått helt fint, de voksne er flinke å sirkulere når de er ute så de blir kjent med alle barna :)

Anonymous poster hash: 931be...455

Skrevet

Alltid en fra småbarnsavdelingen ihvertfall

Anonymous poster hash: 888d9...7e1
Skrevet

06.45-07.30 skår de sammen to og to avd. Helt vanlig å bemanne mest når det er flest barn der.

Anonymous poster hash: b3774...c26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...