Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #1 Skrevet 29. september 2014 Har null energi om dagen, er bare trøtt, sliten og trist. Vil ikke gjøre annet enn å sove. Jeg skrev et innlegg her tidligere, der jeg ikke viste hva jeg skulle gjøre ang. husleie. Hadde akkurat nok penger til å betale husleie (grunnet ekstra kostnader denne månden). Endte opp med at jeg betalte husleien og har nå bere 17 kroner igjen til bostøtta kommer 10. oktober. Er student så lever på lån og stipend fra lånekassen. Noe som ikke er så veldig mye. Helt forferdelig å føle seg så nede som jeg nå gjør. Orker absolutt ingenting. Dette var vel dagens sukk fra meg. :-( Anonymous poster hash: b714f...abd
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #2 Skrevet 29. september 2014 Ingen trøst, men vet hvordan det føles :/ Håper du kan få låne akkurat nok til at du greier deg frem til du får inn penger igjen. Tross alt, er ikke veldig lenge til. Prøv å la det gå litt sport i det. Bruk billige ingredienser til mat. Løk (ta den du må plukke selv, ikke de i nett, stor forskjell i pris!) og hviløk, litt tomat og du har en god saus. Jeg bruker masse løk i mat, gir mye god smak for lite penger. Det er tøft å ha det slik. Men stå opp hver dag, kom deg på skolen, gjør alt du MÅ gjøre. Husk at hvis du legger deg til om dagene nå så vil du bare få det enda tyngre, da må du ta igjen skolearbeid, du får fravær osv. osv. Bit tennene sammen, stå opp i morgen og finn en måte å komme deg gjennom de neste dagene! Anonymous poster hash: d4359...141
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #3 Skrevet 30. september 2014 Har du barn? Anonymous poster hash: 73f8f...7aa
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #4 Skrevet 30. september 2014 Har du noen ting du kan selge? Vi har solgt litt på Finn, der er det gratis å sette inn annonse på markedsplassen. Ski, skisko, bilseter, musikkinstrumenter ...etc Ellers er jo mastercard er løsning, men viktig å betale tilbake så raskt du får penger. Hvis du ikke har det må du spørre venner/familie om å låne ..du klarer deg jo ikke på så lite penger til 10, hvis du ikke har mye mat i huset? Eller spørre hjelpeorganisasjoner (sånn som hjelper fattige i Norge)? Anonymous poster hash: af05f...557
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #5 Skrevet 30. september 2014 Ingen trøst, men vet hvordan det føles :/ Håper du kan få låne akkurat nok til at du greier deg frem til du får inn penger igjen. Tross alt, er ikke veldig lenge til. Prøv å la det gå litt sport i det. Bruk billige ingredienser til mat. Løk (ta den du må plukke selv, ikke de i nett, stor forskjell i pris!) og hviløk, litt tomat og du har en god saus. Jeg bruker masse løk i mat, gir mye god smak for lite penger. Det er tøft å ha det slik. Men stå opp hver dag, kom deg på skolen, gjør alt du MÅ gjøre. Husk at hvis du legger deg til om dagene nå så vil du bare få det enda tyngre, da må du ta igjen skolearbeid, du får fravær osv. osv. Bit tennene sammen, stå opp i morgen og finn en måte å komme deg gjennom de neste dagene! Anonymous poster hash: d4359...141 Det høres ikke veldg mettende ut g løk er jo ikke godt engang. Til HI: De fleste (i hvert fall vi) har en del tørrvarer i skapet som mel,sukker. Du kan jo prøve å bake boller og brød selv, det er ikke så vanskelig. Du trenger bare mel, vann, jær, smør, evt.sukker. Anonymous poster hash: af05f...557
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #6 Skrevet 30. september 2014 Har du ingen familie som kan hjelpe? Foreldre, besteforeldre,søsken, tanter...? Når jeg var fattig student ville foreldrene mine jeg skulle klare meg selv. Men en gang av og til tok mamma meg med på handletur i matbutikken eller kom innom med noen poser fulle av vaskepulver, matvarer og såper! Jeg visste også at om jeg kunne komme på middag når jeg ville! :-) Du er i knipe og må stå opp, brette opp armene og ta utfordringen. Har du barn? Kan du ta en ekstra jobb? Hva studerer du? (Enklere å hjelpe med jobbforslag) Hva har du i skap,skuffer og frys? Bor du i nærheten av gårder? Ofte har de gårdsutsalg på egg og grønnsaker. Hør med en hønsebonde om du kan kjøpe et brett med billig egg med klinkkegg. Kjøp en sekk med poteter, litt kålrabi, gulrøtter og purre. Bruk en kveld på å lage lapskaus og grønnsakssuppe. Bruk alt av grønnsakene. Frys i porsjoner. Se etter tilbud. Kiwi har fredagstilbud, får du tak i billig kjøtt der som du kan ha i suppa, lapskausen. Kjøp en pakke havregryn, kok grøt. Bruk opp alle rester i skap og frys. Se om det finnes sider på Facebook som heter "hjelp oss å hjelpe", finnes fattighus/Frelsesarmeen til å få mat? Gi beskjed til foreldrene dine, de fleste hjelper ved en krise, om ikke med penger så med mat! :-) Har du sjekket coopkortet, trumfkort om det står penger der? Anonymous poster hash: 73f8f...7aa
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #7 Skrevet 30. september 2014 Skaff deg en jobb. Man tjener ikke penger på å ligge i senga. Anonymous poster hash: 4ba73...60c
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #8 Skrevet 30. september 2014 Ta en jobb tredje hver helg som assistent på sykehjem... da får du2-3 000 kr ekstra i mnd... Anonymous poster hash: 0c919...b8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå