Gå til innhold

Skole.. angst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på skole på kveld... Er snakk om gym og naturfagforsøk. Dette gjør slik at jeg blir dårlig. Jeg har helt angst for å møte opp også (sliter med angst) og det å skulle ha gym og forsøk blir ennå verre.... :-( er det noen mulighet å få slippe gym, bare ha teorien? Og hvordan skal jeg komme igjennom forsøkene....

Anonymous poster hash: c8dcd...65e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte delta på gym, selv om jeg hadde totalt angst. Noen ganger fikk jeg ta gymen utendørs, men det var sjeldent. 

Du må tenke du klarer det. Og utsette deg for det. Tenk at dette skal du gjennom, og så er du ferdig. Da behøver du ikke gjøre det igjen. Angsten blir ikke mindre ved å unngå det som trigger angsten. Du kan naturligvis ta det opp med lærer i gym og naturfag, bare for at de kan forstå hvorfor du reagerer som du reagerer. Samtidig kan de oppmuntre og støtte deg til å mestre begge fag. 

Anonymous poster hash: c154d...2d7
Skrevet

Mye i livet handler om at man må presse seg. Samfunnet går ikke rundt hvis flere og flere bare skal sitte hjemme i kroken sin og "sosialisere" seg via Facebook og motta stønad fra NAV. Ikke rart dere utvikler angst når dere aldri møter folk ansikt til ansikt. Ta deg sammen og gjennomfør skolen.

Anonymous poster hash: f1c35...d34

Skrevet

Gym? Hva slags kompetanse skal du oppnå?

Tok generell studiekompetanse i voksen aldre, var aldri snakk om gym?

Ville nok fortalt det til lærerene, si at du jobber med angsten og er villig til å pushe deg selv litt. Da får du nok litt goodwill fra lærerne og det er viktig å utsette seg for de situasjonene som gir deg angst.

Anonymous poster hash: cd4df...082

Skrevet

Du utvikler deg i alle fall ikke ved å unngå å tøye grensene dine. Ut av komfortsonen, slutt å synes synd på deg selv.

Anonymous poster hash: 8ac04...f3e

Skrevet

Fortell læreren hva du sliter med.

Når du føler for å finne en eller annen utvei for å slippe å ha gym, så tenk at da er det angsten som prater, ikke du. Ikke la angsten styre deg, men tenk at dette er en flott mulighet til å mestre og kanskje overvinne angsten din!

Kanskje kan du avtale med en av de andre å dra sammen, det kan gjøre det litt lettere.

Anonymous poster hash: d69bf...47d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...