Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #1 Skrevet 29. september 2014 Noen som har prøvd å snu? Er det vondt? Hva ville dere valgt? Vaginal fødsel eller keisersnitt? Anonymous poster hash: 16dcc...763
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #2 Skrevet 29. september 2014 Ikke vondt med vendingsforsøk. Ubehagelig, men absolutt ikke vondt. Hos meg var det mislykket. Jeg prøvde vaginal fødsel, endte med haste-ks. Ville gjort det samme igjen (vil gjøre det samme igjen om ikke denne snur seg). Anonymous poster hash: 92e90...ef7
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #3 Skrevet 29. september 2014 Fikk ikke prøvd snuing pga morkaka foran. Prøvde på fødsel, endte i hasteks. Var en fin opplevelse, men jeg var klar på at jeg heller ville ha planlagt ks hvis det samme skjedde ved andre graviditet. Anonymous poster hash: 9b90a...839
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #4 Skrevet 29. september 2014 Prøvde snuing, det var ikke vondt, men ubehagelig. Ville ikke gjort det igjen. Forsøkte vaginal fødsel, endte med hasteKS. Neste gang tar jeg planlagt KS, hvis den også ligger i sete. Samme måned som jeg fødte, døde en baby i setefødsel på samme sykehus. Dette skjer selvfølgelig omtrent aldri, men det skjedde altså i dette tilfellet. Anonymous poster hash: b2cfc...343
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. september 2014 #5 Skrevet 29. september 2014 Vending var ikke et tema her, så jeg fødte i sete. Ville gjort det igjen!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #6 Skrevet 29. september 2014 Har født to barn i seteleie vaginalt og begge fødslene gikk strålende uten smertestillende. Anonymous poster hash: 8b0b9...930
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #7 Skrevet 29. september 2014 Vending var ikke aktuelt her, av medisinske årsaker. Derfor var heller ikke setefødsel aktuelt, så det ble planlagt keisersnitt. Regner med det blir det på neste også dersom det er seteleie. Anonymous poster hash: 4bcdb...24c
Preggie Skrevet 29. september 2014 #8 Skrevet 29. september 2014 Jeg hadde morkaken foran, så det var aldri snakk om å snu. Jeg ble kjemperedd med tanke på å måtte føde i sete, så jeg gråt meg til ett planlagt keisersnitt. ( når jeg sier gråt meg til, så sier jeg det fordi jeg opplevde ett veldig press på å føde vaginalt) Planlagt ks var en fin og rolig opplevelse, og ligger vesle frø i sete nå, vil jeg be om det samme igjen! Mange jeg snakket med før hun ble født, som hadde født i sete anbefalte det ikke. Kanskje hadde jeg valgt anderledes hvis jeg hadde hatt en vaginal fødsel først, men dette var mitt første barn.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #9 Skrevet 29. september 2014 Jeg har født to stjernekikkere, og for meg føles det helt utelukket å prøve på setefødsel. Anonymous poster hash: 5c33a...7ea
Isola&Lille+julegave Skrevet 29. september 2014 #10 Skrevet 29. september 2014 Det er risiko forbundet med å prøve å snu barnet. Derfor har flere sykehus sluttet med dette. En stor prosentandel av setefødslene ender som akutt keisersnitt. Det er også større risiko med setefødsel. Personlig tar jeg ingen sjanser, og hadde derfor uten tvil gått for planlagt keisersnitt! Det eneste fornuftige i mitt hode.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #11 Skrevet 29. september 2014 Setefødsel kan blant annet føre til Cerebral Parece hos barnet. Om barnet mitt fortsatt ligger i seteleie når jeg nærmer meg termin kommer jeg til å be om planlagt keisersnitt Anonymous poster hash: e6711...125
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #12 Skrevet 29. september 2014 Uæææ,hjelpes! Men hva er risikoen ved å snu? Morkaken min er også foran,kommer de ikke til å prøve det da? Anonymous poster hash: 16dcc...763
Berta_78 Skrevet 29. september 2014 #13 Skrevet 29. september 2014 Det er risiko forbundet med å prøve å snu barnet. Derfor har flere sykehus sluttet med dette. En stor prosentandel av setefødslene ender som akutt keisersnitt. Det er også større risiko med setefødsel. Personlig tar jeg ingen sjanser, og hadde derfor uten tvil gått for planlagt keisersnitt! Det eneste fornuftige i mitt hode. Slutter meg til denne. Stor risiko for haste/katastrofesnitt og en ørliten forhøyet risiko for oksygenmangel hos barnet. Ks er plagsomt, men ikke SÅ plagsomt.
Gossa81 Skrevet 29. september 2014 #14 Skrevet 29. september 2014 Jeg fikk vite dagen før jeg fødte at jenta mi lå i sete. Ikke ville de forsøke å snu. De tok bilde av bekkenet for å se om det var stort nok. Det var det, så da fikk jeg ikke lov til å ta keisersnitt. Gråt og var livredd. Dagen etter gikk vannet. Men det gikk så fint!! Fikk epidural og alt gikk TOPP!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #15 Skrevet 29. september 2014 Da jeg gikk gravid var jeg fast bestemt på ks siden han lå i seteleie. På grunn av ei sur assistent lege som hadde vakt den helga jeg ble satt i gang ble det ikke noe planlagt ks. Men endte med haste ks. Ikke noe dramatikk kun manglende pressrier. De har veldig lav terskel for å ta ett haste ks ved seteleie, så hvis jeg noen ganger får en som ligger i sete igjen, ønsker jeg å prøve vaginalt. Ei i barselgruppa som har hatt en i hodeleie og en i seteleie sa at det var ikke verre å føde i seteleie. Snuing ville jeg aldri prøvd, synes det høres mye skumlere ut. Anonymous poster hash: 390c0...631
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #16 Skrevet 29. september 2014 Kan man forresten velge om man vil ta ks? Anonymous poster hash: 16dcc...763
Isola&Lille+julegave Skrevet 30. september 2014 #17 Skrevet 30. september 2014 Kan man forresten velge om man vil ta ks? Anonymous poster hash: 16dcc...763 Det er legen som bestemmer, men hvis man kan argumentere godt for seg, og har gode grunner (som setefødsel jo faktisk er), så har man gode sjanser til å få det. Det er uansett fritt sykehusvalg, så får du nei ett sted, bytt sykehus til et annet som sier ja! Det er litt forskjellig praksis fra sted til sted. Min venninne hadde barn i seteleie i Bergen, og hun fikk velge på KK om hun ville føde vaginalt eller ikke. Og de har rykte på seg for å være de strengeste. Så det er gode grunner til å velge ks!
Sint naken biltyv Skrevet 30. september 2014 #18 Skrevet 30. september 2014 Hadde ei i tverrleie men det var aldri noe tema å prøve å snu hun. De trodde hun hadde snudd seg, eller legen min trodde det så jeg skulle føde vanlig. Det ble det hastekeisersnitt da hun ikke hadde snudd seg likevel. En ok opplevelse det. Virker som det er vanlig å prøve å snu, rart det aldri var tema med meg da jeg var på sjekk på sykehuset.
piranha Skrevet 30. september 2014 #19 Skrevet 30. september 2014 Minsten her satt i seteleie frem til vannet gikk i uke 34-35, da snudde han seg og ble stjernekikker Her var det bestemt på forhånd at det ble planlagt keisersnitt hvis han ikke snudde seg selv, så jeg ble gjort klar til keisersnitt i sykebilen på vei til sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #20 Skrevet 30. september 2014 Min første satt i sete og ble vendt. Gikk helt problemfritt og fødte normalt 5 dager etter vendingen (1 dag før termin). Med nummer to ville jeg helt klart prøve vending igjen, men han snudde seg selv i uke 37. Anonymous poster hash: 5098d...2d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå