Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #1 Skrevet 29. september 2014 Jeg er invitert på klassefest/reunion for kullet mitt på ungdomsskolen. Er så usikker på om jeg skal dra eller ikke. Ungdomsskolen var vel de til nå verste årene i mitt liv, med daglig plaging - i dag heter det mobbing - erting og aldri anerkjennelse for meg som person. I dag har jeg kommet meg veldig langt sammenlignet med svært mange, selvfølgelig ikke alle, men ja, svært mange av dem jeg gikk sammen med. Det er kun et lite fåtall av de jeg gikk sammen med som har høyskoleutdannelse. Jeg har 7 år, samt universitetsutdannelse på gang nå. Jeg har flyttet langt bort fra barndomsbygda, og er veldig glad for å slippe det trange og trangsynte bygdemiljøet. Av ca 120 på kullet, har jeg i dag grei og god kontakt med 3-4 stk. Aner ikke om noen av dem skal på reunionsfesten. Tviler, forøvrig, de er litt som meg; lykkelige for ikke å ha noe med bygda å gjøre. MEN... Det hadde faktisk vært gøy å se en del av disse menneskene igjen også. Er de de samme gamle, eller har de evnet å forandre seg? Blæh... Jeg vet ikke om jeg egentlig har så lyst til å se de, sånn egentlig... Jeg er jo bare så glad jeg er kvitt dem... What to do? Anonymous poster hash: 1b82e...cf7
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #2 Skrevet 29. september 2014 Jeg ville gått OM jeg kunne gå sammen med noen. Jeg ble riktignok ikke mobbet eller noe, men forhåpentligvis har de du gikk på skole med forandret seg, men jeg hadde ikke gått alene, i frykt for å sitte i et hjørne (jeg er ikke veldig sosial av meg i sånne settinger). Det må jo også være fint å vise mobberne hvor bra det har gått med deg? Jeg vet ikke hvordan og hvorfor de mobbet deg, men det må jo være et lite slag i magen om du har klart det strålende? Og hvert fall om dem som mobbet deg ikke har klart halvparten av det du har klart? Anonymous poster hash: 34a61...2eb
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #3 Skrevet 29. september 2014 Ut fra det du skriver, er det eneste motivet ditt for å dra å kunne hovere og se at du har blitt bedre enn dem. Det synes jeg er et dårlig utgangspunkt for en reunion, og jeg hadde ikke giddet å dra hvis jeg var deg. I tillegg risikerer du å falle inn i det gamle mønsteret og være utenfor og det er jo uansett ikke hyggelig. Ikke misforstå meg: Det er veldig hyggelig å høre at det har gått sa bra med deg. Jeg var en grå mus på ungdomsskolen. Jeg ble ikke mobbet, men ble holdt utenfor mye. Jeg dro på reunion med ungdomsskolen, og det var kjempegøy! Men da møtte jeg igjen mange av de hyggelige klassekameratene som jeg ikke hadde så mye kontakt med utenom skolen, og det var veldig hyggelig. Dette var ålreite folk, hvis det bare hadde vært de "kule" som hadde vært der, hadde det vært dønn kjedelig... Anonymous poster hash: 9ebbe...fc0
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #4 Skrevet 29. september 2014 Ut fra det du skriver, er det eneste motivet ditt for å dra å kunne hovere og se at du har blitt bedre enn dem. Det synes jeg er et dårlig utgangspunkt for en reunion, og jeg hadde ikke giddet å dra hvis jeg var deg. I tillegg risikerer du å falle inn i det gamle mønsteret og være utenfor og det er jo uansett ikke hyggelig. Ikke misforstå meg: Det er veldig hyggelig å høre at det har gått sa bra med deg. Anonymous poster hash: 9ebbe...fc0 Enig i dette! Anonymous poster hash: d7ed8...e9b
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #5 Skrevet 29. september 2014 Ut fra det du skriver, er det eneste motivet ditt for å dra å kunne hovere og se at du har blitt bedre enn dem. Det synes jeg er et dårlig utgangspunkt for en reunion, og jeg hadde ikke giddet å dra hvis jeg var deg. I tillegg risikerer du å falle inn i det gamle mønsteret og være utenfor og det er jo uansett ikke hyggelig. Ikke misforstå meg: Det er veldig hyggelig å høre at det har gått sa bra med deg. Jeg var en grå mus på ungdomsskolen. Jeg ble ikke mobbet, men ble holdt utenfor mye. Jeg dro på reunion med ungdomsskolen, og det var kjempegøy! Men da møtte jeg igjen mange av de hyggelige klassekameratene som jeg ikke hadde så mye kontakt med utenom skolen, og det var veldig hyggelig. Dette var ålreite folk, hvis det bare hadde vært de "kule" som hadde vært der, hadde det vært dønn kjedelig... Anonymous poster hash: 9ebbe...fc0 Egentlig enig med deg! Det er en personlig tilfredsstillelse for meg å vite at jeg har kommet dit jeg har, men å hovere er en dårlig idé. Antakelig blir jeg hjemme. Anonymous poster hash: 1b82e...cf7
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #6 Skrevet 29. september 2014 Jeg ble mobbet av en gjeng på ungdomsskolen, og var generelt utenfor. Hadde et par venner i klassen, men har ikke hatt mye kontakt med de siden den tiden. Ble invitert på reunion, men fant ut at jeg ble invitert lenge etter de andre fordi de hadde glemt meg. Vurderte lenge om jeg skulle dra eller ikke. Jeg har forandret meg mye, men har ingenting med det miljøet å gjøre lenger. Så jeg valgte å ikke dra. Og jeg er veldig glad for det i ettertid. Tror jeg hadde falt rett tilbake i min gamle posisjon som "hu rare", og blitt veggpryd det meste av kvelden. Har ingen interesse av å være venn med disse menneskene. Anonymous poster hash: 590c3...d34
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #7 Skrevet 29. september 2014 Jeg er invitert på klassefest/reunion for kullet mitt på ungdomsskolen. Er så usikker på om jeg skal dra eller ikke. Ungdomsskolen var vel de til nå verste årene i mitt liv, med daglig plaging - i dag heter det mobbing - erting og aldri anerkjennelse for meg som person. I dag har jeg kommet meg veldig langt sammenlignet med svært mange, selvfølgelig ikke alle, men ja, svært mange av dem jeg gikk sammen med. Det er kun et lite fåtall av de jeg gikk sammen med som har høyskoleutdannelse. Jeg har 7 år, samt universitetsutdannelse på gang nå. Jeg har flyttet langt bort fra barndomsbygda, og er veldig glad for å slippe det trange og trangsynte bygdemiljøet. Av ca 120 på kullet, har jeg i dag grei og god kontakt med 3-4 stk. Aner ikke om noen av dem skal på reunionsfesten. Tviler, forøvrig, de er litt som meg; lykkelige for ikke å ha noe med bygda å gjøre. MEN... Det hadde faktisk vært gøy å se en del av disse menneskene igjen også. Er de de samme gamle, eller har de evnet å forandre seg? Blæh... Jeg vet ikke om jeg egentlig har så lyst til å se de, sånn egentlig... Jeg er jo bare så glad jeg er kvitt dem... What to do? Anonymous poster hash: 1b82e...cf7 Så heldig du er! Jeg ble mobbet hele grunnskolen og ble heller ikke invitert til reunion. Nå er det snart 20 år siden vi gikk ut av ungdomsskolen og finnes ikke antydning til at jeg blir invitert der heller. Mine mobbere har i alle fall ikke forandret seg. For jeg har samme navn og bor på samme adresse som da, så burde være lett å finne.. Er forøvrig kun en av disse jeg har litt kontakt med, men bare om vi treffes i butikken e.l. Bryr meg rent lite. Har et supert liv og har venner som er veldig gode og pålitelige. Anonymous poster hash: 72cee...682
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå