Gå til innhold

Helt om natten, helt på dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen var på guttekveld i går. Dro kl 18, hjem kl 5. I seng kl 6. Vekket ham kl 10, kl 12, kl 14, 15, 16 og kl 17 nå har jeg gitt opp. Blir bare sint! Bare late som om han er borte, for jeg vil ikke la dette gå utover ungene.

Forbanna fint å bruke høstferien sammen på å gjøre klart til vinteren. Som vanlig står jeg igjen alene med ungene på slep :(

Nesten så jeg har lyst til å hevne meg. Ta med meg ungene og overnatte borte uten å gi beskjed. Men det blir å synke lavt. Jeg vil jo ikke det heller.

Anonymous poster hash: 5c3d2...e8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det var avtalt på forhånd er det helt innafor synes jeg.. med mindre han flyr ute mange ganger i måneden.. jeg er ute 4-5 ganger i året, og får da lov til å ta fri dagen etter.. vel unt synes nå jeg;-)

Anonymous poster hash: 01ae0...a65

Skrevet

Hvis det var avtalt på forhånd er det helt innafor synes jeg.. med mindre han flyr ute mange ganger i måneden.. jeg er ute 4-5 ganger i året, og får da lov til å ta fri dagen etter.. vel unt synes nå jeg;-)

Anonymous poster hash: 01ae0...a65

Uenig i den. Ja, han kunne sove lengre, men å sove til kl.17 og enda lengre er ikke innafor i min bok. Man trenger ikke sove bort en hel dag fordi man har vært på gutte- eller jentekveld. Tviler på at det var avtalt heller.

Anonymous poster hash: 78070...891

Skrevet

Blir nok ingen hevn om du sover borte med ungene. da får han enda lengre lappe av og du står der med ungene.

kanskje du heller drar bort alene på jenteovernatting og han tar barna i natt og i morgen.

Anonymous poster hash: 97404...af3
Skrevet

Ja, jeg fikk beskjed på fredag at han tok guttekveld lørdag og søndag.

Guttekveld = spille spill og steke pizza.

Helt greit. Avtalen var kl 18-00.

Men han hadde også avtale med meg om å gjøre klart i hagen, sammen.

Han er arbeidsledig og har brukt to uker på å ikke gjøre noe av det, så VI skulle SAMMEN ta et tak nå.

Hvem f43/!/ sover 13 timer når man har forpliktelser og ikke har rørt ræva ut av sofaen på 2 måneder!! Og nå vil han bruke ei uke på å snu døgnet rett vei.

(Beklager ufint språk, mest lyst til å brøle og banne her hjemme, men har satt på meg supermammasmilet i hele dag)

Skrevet

Send barna til besteforeldre, på playdate eller noe lignende, og så lekser du opp for mannen at NÅÅÅÅÅ får han skjerpe seg!

Hvor mye tid bruker han på jobbsøking pr dag?

Hvor mye tid bruker han på hus-/hagearbeid pr dag?

Hvor lenge kan han/du maks sove etter at dere har vært ute på gutte-/jentekveld?

Slik som han driver på nå kan han rett og slett ikke holde på!

En del menn som blir arbeidsledige begynner å slite med depresjon og selvtillit, men skjuler det ofte, og da gir det seg ofte uttrykk gjennom "latskap", det å drite litt i omgivelsene, snu døgnet osv.

Hvis mannen din viser tegn til depresjon, så send ham til legen.

Nå må han ta ansvar for egen helse og eget liv.

Han kan ikke leve som han gjør nå hvis han vil holde på familien sin.

Så send barna bort en time eller dag og sett dere ned og snakk sammen, lag klare regler for tiden fremover!

Anonymous poster hash: ea9d7...51b
Skrevet

Vel, han stod opp kl 20.30 i går og sa god natt til ungene, la seg kl 07.00 i dag rett før vi stod opp. Fikk det med meg fordi jeg fulgte 3 åringen på do.

Nå er kl 16.00 og han har igjen vært umulig å få opp. I går husket han ikke at jeg har prøvd å vekke ham.

Blir nesten deprimert av dette selv.

Skrevet

Aldriiiiiiiii i livet om jeg hadde akseptert en slik oppførsel, og det burde overhodet ikke du gjøre heller!

Anonymous poster hash: 8f928...0bd

Skrevet

Tøm en bøtte vann over ham. Senga blir våt, men det tørker.

Anonymous poster hash: 346e8...e93
Skrevet

Vel, han stod opp kl 20.30 i går og sa god natt til ungene, la seg kl 07.00 i dag rett før vi stod opp. Fikk det med meg fordi jeg fulgte 3 åringen på do.

Nå er kl 16.00 og han har igjen vært umulig å få opp. I går husket han ikke at jeg har prøvd å vekke ham.

Blir nesten deprimert av dette selv.

Da må du bare stille hardt mot hardt!

ENTEN skjerper han seg, går til legen for full sjekk (ring gjerne legen hans på forhånd og forteller hvordan han er om dagen!), snur døgnet asap, står opp med familien hver dag, bruker dagene på jobbsøk og hus-/hagearbeid.

ELLER han kan fortsette sin nye livsstil som singel.

Anonymous poster hash: ea9d7...51b

Skrevet

Vekk han (hvis han sover) når ungene legger seg. Og si at i morgen vekker jeg deg samtidig med at jeg står opp, og da har du å stå opp! Om du må, så hell en bøtte kaldt vann i hodet på han. Han er nødt til å ta seg sammen og snu døgnet, og da gjelder det å være med på det som skjer. Ikke sitte på baken og vente på at verden skal dette i fanget på deg. Som nevnt over her, det er en god oppskrift på å dette ned i en depresjon. 

Han er tross alt pappa også, og har en god del ansvar der. Siden han er arbeidsledig burde han kunne bidra mye mer med barna, og avlaste deg litt, som tross alt har jobb ved siden av. 

Ikke minst burde han klare å få unna en liten jobb på to uker. Hjelpes. 

Sett krav, vær streng, og følg opp, selv om det blir som å ha et barn ekstra en periode. Jeg tror dere vil tjene på det begge to. 

Anonymous poster hash: a4443...bcb
Skrevet

Det der hadde vært uaktuelt. Jeg hadde tatt barna og reist, så fikk han ringe etter oss når han gadd P dra ræva ut av senga. Makan til oppførsel!

Min mann er jevnlig på guttekvelder, men han forventes ut av senga senest 12.00. Skal ikke gå utover meg, hund og hus (og snart barn) at han ikke kan styre klokka/alkoholinntak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...