Gå til innhold

Når man må til lege i arbeidstiden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det på deres jobb? Bruker dere avspassering eller får dere fri til å dra?

Anonymous poster hash: 8f390...d37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi får fri. Er det bare snakk om en time så sier vi bare fra og tar fri. Er det snakk om hele dager får vi velferdsperm. m/lønn.

Anonymous poster hash: f3f5a...a71
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Får fri med lønn til alt som er nødvendig

Skrevet

Time hos legen skal planlegges utenom arbeidstid. Det kommer snart en innskjerping i kommunen hvor jeg bor, som sier at man ikke lenger får velferdspermisjon med lønn til slikt. Verken til fastlege eller spesialisthelsetjenesten.

Skrevet

Time hos legen skal planlegges utenom arbeidstid. Det kommer snart en innskjerping i kommunen hvor jeg bor, som sier at man ikke lenger får velferdspermisjon med lønn til slikt. Verken til fastlege eller spesialisthelsetjenesten.

Men for de av oss som jobber dagtid er jo ikke det mulig...

Anonymous poster hash: a38e6...890

Skrevet

Har dere fastlege som har åpent på kveldene der du bor?

Her stenger de før folk er ferdig på jobb.

Jeg får betalt med lønn.

Anonymous poster hash: 64367...699

Skrevet

Du har krav på fri, men ikke krav på fri med lønn.

Er jeg jobber får vi fri med lønn da - er heldige sånn!

Anonymous poster hash: 9d5c7...c99

Skrevet

Jeg jobber 100%, og har aldri fri i legens åpningstid. Jeg får (selvsagt) fri med lønn, både for legetimer, tannlege, helsestasjon eller lege med barna, fysioterapeut osv...

At jeg skal bruke min hardt oppsparte avspasering til slikt har aldri vært nevnt, heldigvis, det er kanskje snakk om 6-7 timer i året totalt...

Anonymous poster hash: b5790...58f

Skrevet

Lurer på om legene er informert om det, for med dette så vil det jo bli et press på legene om å ha utvidede åpningstider.

I tillegg vil det bli veldig urettferdig for de som bor slik til at det er langt til lege/spesialist.

Er jo ikke noe stort problem hvis man bor et kvarter unna legen, da er det gjerne gjort på en time. Verre om man bruker en time hver vei til legen, må legge inn ekstra tid for dårlig føre, ventetid hos legen osv.

Blir det en generell ordning så tror jeg kommunen på sikt vil tape på en slik ordning du forteller kommunene din skal innføre.

De fleste bedrifter gir jo sine ansatte fri med lønn når de skal til lege.

Anonymous poster hash: ba56e...aa0

Skrevet

Hos oss får vi fri:) uten lønn da!

Anonymous poster hash: efe62...02b

Skrevet

Det skal godt gjøres. Da må legene begynne å jobbe på kveldstid.
Skrevet

Vi får fri ( det har man krav på) men uten lønn

Skrevet

Fri med lønn, for mine legebesøk og barnets legebesøk/helsestasjon.

Anonymous poster hash: 8d79d...170

Skrevet

Jobber turnus så vi må legge alle slike timer til de dagene med senvakt eller fri så langt det er mulig. Ellers tror jeg det er fri uten lønn, uten at jeg skal si det sikkert.

Anonymous poster hash: 33b61...a93
Skrevet

Hos oss tar vi det mellom kunder.

Anonymous poster hash: 674b2...1fa

Skrevet

Prøver jo å legge sånt til fritida så langt det går an (jobber eg. 100% i kommunen) men hvis dette ikke er mulig går vi i arbeidstida. Har aldri blitt trekt i lønn.

Vet at til timer i spesialisthelsetjenesten har vi rett på fri med lønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...