Gå til innhold

Greier ikke kameraten til sønnen min.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er her dag inn og dag ut. De er 10 år, og kameraten er en merkelig skrue. Han har dårlig språk og vil bare spille data. Sønnen min har flere kamerater, men de slipper ikke til lengre. Jeg kjenner at jeg er så irritert, han er her når jeg kommer hjem fra jobb og helt til vi sender han hjem om kvelden. Egentlig har jeg ikke lyst å slippe han inn når han ringer på døra, men sønnen min er så glad i han. Hva kan jeg gjøre? Kan jeg i det hele tatt gjøre noe, uten å være grusom ? 

Anonymous poster hash: 3c3f0...c3a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hiv dem ut begge to da vel.. Si de må gå til han. Verre er det ikke. 

Anonymous poster hash: 5b390...a03
Skrevet

Send han hjem uten dårlig samvittighet. Hva sier foreldrene? Vil de aldri være sammen med barnet sitt?

Anonymous poster hash: 0be24...5f9
Skrevet

Send han hjem uten dårlig samvittighet. Hva sier foreldrene? Vil de aldri være sammen med barnet sitt?

Anonymous poster hash: 0be24...5f9

Moren har en kjæreste som er hovedpri, dessverre. Men føler at jeg snart ikke trives i eget hjem lengre fordi jeg hører smella på gutten gå i ett sett. Blir helt gal. Men ja, jeg begynne å sende han hjem når begeret er fullt. Tusen takk, forresten :-)

Skrevet

Send han hjem. Forklar han pent at det ikke passer i dag og ta en prat med sønnen din om at de eventuelt må finne på mer utenfor huset i tillegg til at det er fint å leke med flere enn bare en.

Koster meg ikke en kalori å sende ungene ut å leke om jeg kommer hjem trett og sliten etter jobb eller vil ha litt familietid.

Anonymous poster hash: d28d8...4f9
Skrevet

Kan det være en grunn til at han heller vil være hos dere enn hjemme? Gutter i den alderen er ikke de som snakker mest om slike ting. Tenk på at du kanskje er Den Ene for denne gutten, og at dere kanskje er pusterommet han har i en vanskelig hverdag... Alt er ikke svart-hvitt dessverre.

Men de kan jo uansett leke ute, og evt. finne på noe annet inne enn det evinnelige dataspillet.

Anonymous poster hash: 8e957...ee7
Skrevet

Kan det være en grunn til at han heller vil være hos dere enn hjemme? Gutter i den alderen er ikke de som snakker mest om slike ting. Tenk på at du kanskje er Den Ene for denne gutten, og at dere kanskje er pusterommet han har i en vanskelig hverdag... Alt er ikke svart-hvitt dessverre.

Men de kan jo uansett leke ute, og evt. finne på noe annet inne enn det evinnelige dataspillet.

Anonymous poster hash: 8e957...ee7

Om en mener at barn ikke har det bra hjemme melder en fra. En er ikke pliktet til å ha dem så og si boende hos seg. En har plikt melde fra faktisk.

Anonymous poster hash: 909aa...9d1

Skrevet

Nå tror jeg ikke at han ikke har det bra hjemme. Han er en veldig glad gutt, barnslig i forhold til de andre på samme alder. Sliter faglig, og jeg har har lagt ned veto mot at de skal gjøre leksene sammen. Jeg trenger bare en bekreftelse på om det er greit å ikke la han være her dagen lang. Jeg er lei av ropingen, bablingen og lydene. Jeg tenker det er greitt å regulere det litt, og for øyeblikket er det ingenting som tilsier at jeg har en plikt til å informere bv om noe.

Skrevet

Du er kald,denne gutten sliter jo helt klart

Skrevet

En av gutta mine hadde en slik kompis. Trodde jeg skulle fly på veggen etter en slitesom dag på jobben, for så komme hjem til slikt mas. Men sendte de ut mens jeg lagde middag, og han fikk selvsagt mat han også. Og det viste seg at han var stadig var sulten, og fikk lite mat hjemme.

Etter han fikk middag hos oss, nesten hver dag i flere uker - så roet han seg betraktlig. Var nok blodsukret som var i ubalanse på denne gutten :(

Skrevet

Du er kald,denne gutten sliter jo helt klart

Synes du det skal vere greitt at jeg skal huse gutten til naboen hele tiden? Jeg er også sliten, og jeg kan tenke meg å tilbringe tid alene sammen med barna inn i mellom også. Blir litt sur når moren og kjæresten poster bilder fra turer i skog og mark mens gutten "bor" hos oss. Og ja, han får mat hjemme.

Skrevet

Nå tror jeg ikke at han ikke har det bra hjemme. Han er en veldig glad gutt, barnslig i forhold til de andre på samme alder. Sliter faglig, og jeg har har lagt ned veto mot at de skal gjøre leksene sammen. Jeg trenger bare en bekreftelse på om det er greit å ikke la han være her dagen lang. Jeg er lei av ropingen, bablingen og lydene. Jeg tenker det er greitt å regulere det litt, og for øyeblikket er det ingenting som tilsier at jeg har en plikt til å informere bv om noe.

Oj, nå følte jeg meg faktisk litt truffet. Gutten min kan være rimelig høylydt og skravlete, og ønsker å tilbringe mest mulig tid hos en av naboene...men min er yngre, så jeg vet bestemt at det ikke her han!

Problemet sett fra min side, gutten min vil helst tilbringe mest mulig tid hos nabogutten fordi han synes det er kult å være med nabogutten, trives der osv....jeg vil helst at han ikke er der så mye fordi jeg ikke vil han/vi skal oppleves som plagsomme....hvordan si fra til gutten på en ok måte/begrense tiden han tilbringer der.

(naboene har ikke gitt uttrykk for at det er for mye, men jeg ønsker å ta grep før det går så langt)

Anonymous poster hash: 4651f...83b

Skrevet

Hu ene her også har ei veninne jeg bare klarer i små doser. Hun tar så stor plass og vi andre trives ikke når hun er her, føler vi må gå på tå hev i eget hjem. Så jeg sa til barnet at det er hyggelig med besøk av henne, men en, max to ganger i uka kan hun komme. For når hun bare skal være inne og gjøre ting vi egentlig ikke gjør så er det ikke greit for de andre barna i huset. Det var helt greit for jenta mi, hun sa selv at de kunne være ute, dra på lekeplassen eller skolen om hun ville. Og hun kunne dra dit. Dette gikk fint noen mnd, men så syns jenta mi også at hun ble slitsom å være med heldigvis.

Noen ganger sier vi om morran at idag er det ingen besøk. Da vil vi ha muligheten til å kunne kose oss sammen, det har ungene skjønt så da er det ingen med hjem fra skolen. Kommer det noen på døra så sierr de at det ikke passer. Er det naboungene så kan det hende de leker ute med de, men de er klar over at når vi kommer hjem så skal vi muligens noe annet.

Anonymous poster hash: 58032...cc0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...