Gå til innhold

Mistet min nyfødte baby, er rådvill...

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 2 år siden.

Og vi var så fast bestemt på å få en til. 

Og plutselig blir vi slitere. Jeg blir ikke gravid. Måned på mnd går. Men nei da. 

Alle hormonprøver er bra. 2 forskjellige gynekologer mener jeg vil bli snart gravid. De sier jeg er veldig fruktbar. 

Men tida går...

Selvfølgelig stresser jeg litt med det til tider. Men jeg har også hatt mnd der jeg har lagt det litt på is. Koblet helt av. Ingenting hjelper. 

Nå tenker jeg på alt av babyutstyr som vi har. Noe ubrukt, noe brukt av eldre søsken. Eskene og utstyret står og håner meg. Jeg vil egentlig kvitte meg med alt, men så vil jeg ha det til nestemann også. Så tenker jeg at det blir sikkert ingen nestemann...

Det er så sårt, så forferdelig vondt... 

Noe av utstyret er helt nytt. Hva skal jeg gjøre med det? Vi har egentlig ikke lagringsplass, men nå står det jo der likevell. 

Skal jeg selge helt nytt ubrukt utstyr til halv pris? 

Babyklærne da? Jeg har mest lyst til å hive alt i kontaineren til Fretex, men så tror jeg at jeg kommer til å angre da også. 

Hvordan klare å fungere oppi alt babyutstyr uten baby... 

Anonymous poster hash: 84318...e5c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har all min medfølelse når det gjelder tapet av den nyfødte. Utrolig trist å høre:(

Men du må prøve å tenke på at du mest sannsynlig vil bli gravid igjen. Du sier ikke noe om hvor lenge dere har prøvd, men husk at det ikke er uvanlig bruke over tolv prøveperioder, og at to ulike gynekologer sier at det ser lovende ut.

Skrevet

Vi har snart prøvd i 2 år. Var til utredning etter 1 år, og alt var fint. Har mistet tall på antall prøveperioder. Det er mange. Har syklus på ca 28 dager. 

Skrevet

Har en nær nær venn som har opplevd det samme. Men når dere har prøvd i 2 år er dere vel pr definisjon ufrivilling barnløs og har krav på å få hjelp?

Anonymous poster hash: 7ecea...e43
Skrevet

Krav på utredning etter 1 år, men har du to barn fra før må nok forsøk betales av egen lomme.

Trist å høre at du mistet din nyfødte <3 kondolerer

Anonymous poster hash: dc8b8...c4f

Skrevet

Har dere testet mannen da? Ikke sikkert det er deg det er noe galt med. Trist å høre at dere mistet babyen :( det må være helt grusomt...

Anonymous poster hash: 2029a...dfb

Skrevet

Uff, stakkars dere :(

Skjønner at det er belastende å ha utstyret stående. Har dere noen som har plass til å lagre det for dere?

Anonymous poster hash: e2bbb...27c

Skrevet

Hva med å adoptere fra et annet land,eller bli fosterforeldre?mange barn som trenger et hjem.

Anonymous poster hash: d25d7...873

Skrevet

Be om mer utredning og evt. behandling.

Be han teste sædkvaliteten (på sykehus, dere må ha henvisning fra lege/gyn), og du bør dra til røntgen og utskylling av egglederne, da er det MYE mer sannsynlig å bli gravid i månedene etter, jeg ble selv gravid samme måned som jeg hadde røntgen og utskylling!

Om ikke noe annet fungerer, heller ikke Pergotime, må dere ha hjelp til inseminering eller prøverør. Lykke til!

Anonymous poster hash: 42308...c3d

Skrevet

Ikke kvitt deg med babyutstyret! Eller...skulle til å si: kvitt dere med det, så blir du gravid uka etter(hadde vært typisk :P)

Skjønner at du ikke orker å se det etter å ha mistet babyen deres.

Har ikke opplevd det fæle som skjedde dere, men har har selv slitt med å bli gravid med nr2. Fikk etter tre-fire år diagnosen uforklarlig sekundær infertilitet og fikk hjelp til å bli gravid vha ivf.

Ti år etter tvillingene ble jeg utrolig nok gravid, midt i førtiårene. Fikk en frisk og fin baby :). Er sikker på at du blir gravid snart, men ikke nøl med å søke hjelp.

Klem fra gamlemor. :klem:

Anonymous poster hash: 2acda...0a7

Skrevet

For 2 år siden.

Og vi var så fast bestemt på å få en til.

Og plutselig blir vi slitere. Jeg blir ikke gravid. Måned på mnd går. Men nei da.

Alle hormonprøver er bra. 2 forskjellige gynekologer mener jeg vil bli snart gravid. De sier jeg er veldig fruktbar.

Men tida går...

Selvfølgelig stresser jeg litt med det til tider. Men jeg har også hatt mnd der jeg har lagt det litt på is. Koblet helt av. Ingenting hjelper.

Nå tenker jeg på alt av babyutstyr som vi har. Noe ubrukt, noe brukt av eldre søsken. Eskene og utstyret står og håner meg. Jeg vil egentlig kvitte meg med alt, men så vil jeg ha det til nestemann også. Så tenker jeg at det blir sikkert ingen nestemann...

Det er så sårt, så forferdelig vondt...

Noe av utstyret er helt nytt. Hva skal jeg gjøre med det? Vi har egentlig ikke lagringsplass, men nå står det jo der likevell.

Skal jeg selge helt nytt ubrukt utstyr til halv pris?

Babyklærne da? Jeg har mest lyst til å hive alt i kontaineren til Fretex, men så tror jeg at jeg kommer til å angre da også.

Hvordan klare å fungere oppi alt babyutstyr uten baby...

Så fælt :( kondolerer så masse med tapet av barnet ditt. Vi har ikke gått igjennom det selv, men et vennepar av oss opplevde det samme som dere og sleit fælt med å bli gravide etterpå. Jeg vet de har gått i sorggrupper og møtt andre som har opplevd det samme, og jeg tror det har vært veldig bra for dem. Har dere en sånn gruppe eller noe lignende?

Anonymous poster hash: 39332...0a5

Skrevet

Du kan kvitte seg med babyutstyr uten å føledet som nederlag. Kanskje det er akkurat det som skal få dere til å slappe av og gi slipp på den babyen som dere mistet for å ønske velkommen sporen som ennå ikke er på plass. Det blir kanskje extra stas til å kjøpe nytt til det neste barnet. Og det får deg til å nyte neste svangerskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...