Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #1 Skrevet 29. september 2014 Er det vanlig eller? Fikk høre av en bekjent som har jobbet i bhg jeg har barnet mitt at en av de ansatte der baksnakker barna på personalrommet. Ikke saklig drøfting, men sånn ekkel drittslenging. Hårreisende! Håper ikke det er flere som holder på sånn, da burde de ikke jobbe i bhg. Har hørt at noen ansatte kan være litt rare, men å snakke stygt om små barn? Anonymous poster hash: 84209...943
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #2 Skrevet 29. september 2014 Jeg har bare jobbet i en barnehage, men det ville det ikke ha forekommet. Styrer var utrolig nøye på det, og det ble verken snakket nedsettende om barn, foreldre eller kolleger. Veldig fokus på det. Utrolig deilig, egentlig. Anonymous poster hash: 11440...0ef
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #3 Skrevet 29. september 2014 Jeg sier at barna mine er slitsomme og at jeg til tider er drittlei kranglingen deres og møkkalei trassaldrene deres og at de ikke kan oppføre seg i en eller annen setting.. Er jeg en dårlig mor fordi jeg noen ganger synes dette? Bhg er mine barns andre hjem, og de voksne der er mine barns nærmeste omsorgspersoner foruten meg som er mamma. Ja, de har liv å være lei og tak Gud for at de sier dette på pauserommet i stedet for foran alle barna. Anonymous poster hash: 743e8...b6b
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #4 Skrevet 29. september 2014 Jeg opplevde at en bhg ansatt jeg knapt kjente snakket stygt om noen av barna til MEG, så jeg tviler ikke på at de gjør det på personalrommet også. Hun kan ikke ha vært særlig smart, for hun visste jo at jeg hadde barn i den samme barnehagen. Gikk rett til styrer selvfølgelig. Anonymous poster hash: c7cea...ce4
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #5 Skrevet 29. september 2014 Jeg sier at barna mine er slitsomme og at jeg til tider er drittlei kranglingen deres og møkkalei trassaldrene deres og at de ikke kan oppføre seg i en eller annen setting.. Er jeg en dårlig mor fordi jeg noen ganger synes dette? Bhg er mine barns andre hjem, og de voksne der er mine barns nærmeste omsorgspersoner foruten meg som er mamma. Ja, de har liv å være lei og tak Gud for at de sier dette på pauserommet i stedet for foran alle barna. Anonymous poster hash: 743e8...b6b Totalt uenig!!! Dette er jobben deres! Når én ansatt begynner å snakke negativt om ett/flere barn blir dette dessverre en brann som sprer seg blant de ansatte og barna får et stempel på seg. I tillegg bidrar det til såkalt "kos med misnøye" på arbeidsplassen: pauseprat blir baksnakking og dritslenging. Arbeidsmiljøet ødelegges. Anonymous poster hash: c1be5...172
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #6 Skrevet 29. september 2014 Jeg sier at barna mine er slitsomme og at jeg til tider er drittlei kranglingen deres og møkkalei trassaldrene deres og at de ikke kan oppføre seg i en eller annen setting.. Er jeg en dårlig mor fordi jeg noen ganger synes dette? Bhg er mine barns andre hjem, og de voksne der er mine barns nærmeste omsorgspersoner foruten meg som er mamma. Ja, de har liv å være lei og tak Gud for at de sier dette på pauserommet i stedet for foran alle barna. Anonymous poster hash: 743e8...b6b Totalt uenig!!! Dette er jobben deres! Når én ansatt begynner å snakke negativt om ett/flere barn blir dette dessverre en brann som sprer seg blant de ansatte og barna får et stempel på seg. I tillegg bidrar det til såkalt "kos med misnøye" på arbeidsplassen: pauseprat blir baksnakking og dritslenging. Arbeidsmiljøet ødelegges. Anonymous poster hash: c1be5...172 Trodde disse menneskene er voksne og har sin egen oppfatning av ting, jeg.. Er mennesker virkelig så påvikelige av andres meninger at de ikke klarer å ha en egen? Anonymous poster hash: 743e8...b6b
Nettie+jentungen Skrevet 29. september 2014 #7 Skrevet 29. september 2014 Uakseptabelt. Vi tar opp bekymringer/problemer/vanskeligheter på avdmøter og ledermøter, men aldri drittslenging.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #8 Skrevet 29. september 2014 Alle snakker om dem de omgås på jobben, det være seg barnehageansatte som snakker om ungene, butikkansatte som snakker om kunder, lærere som snakker om elever, innkjøpere som snakker om leverandører osv. Det er det bare å venne seg til. Slik er verden og det må du tåle om du skal ha noe med andre mennesker å gjøre. Anonymous poster hash: ee646...531
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #9 Skrevet 29. september 2014 Alle snakker om dem de omgås på jobben, det være seg barnehageansatte som snakker om ungene, butikkansatte som snakker om kunder, lærere som snakker om elever, innkjøpere som snakker om leverandører osv. Det er det bare å venne seg til. Slik er verden og det må du tåle om du skal ha noe med andre mennesker å gjøre. Anonymous poster hash: ee646...531 Du mener at man skal tåle baksnakking og mobbing? Du høres ikke ut som et godt forbilde for barna dine, gitt.. Eller følte du deg kanskje truffet; er du en av dem som snakker stygt om barn uten å blunke? Skam deg. Anonymous poster hash: 84209...943
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #10 Skrevet 29. september 2014 Jeg sier at barna mine er slitsomme og at jeg til tider er drittlei kranglingen deres og møkkalei trassaldrene deres og at de ikke kan oppføre seg i en eller annen setting.. Er jeg en dårlig mor fordi jeg noen ganger synes dette? Bhg er mine barns andre hjem, og de voksne der er mine barns nærmeste omsorgspersoner foruten meg som er mamma. Ja, de har liv å være lei og tak Gud for at de sier dette på pauserommet i stedet for foran alle barna. Anonymous poster hash: 743e8...b6b Totalt uenig!!! Dette er jobben deres! Når én ansatt begynner å snakke negativt om ett/flere barn blir dette dessverre en brann som sprer seg blant de ansatte og barna får et stempel på seg. I tillegg bidrar det til såkalt "kos med misnøye" på arbeidsplassen: pauseprat blir baksnakking og dritslenging. Arbeidsmiljøet ødelegges. Anonymous poster hash: c1be5...172 Trodde disse menneskene er voksne og har sin egen oppfatning av ting, jeg.. Er mennesker virkelig så påvikelige av andres meninger at de ikke klarer å ha en egen? Anonymous poster hash: 743e8...b6b Det er totalt uakseptabelt. Er man på jobb så skal man forholde seg profesjonelt. Hadde jeg opplevd at noen av mine ansatte hadde baksnakket kunder ol så hadde jeg slått meget hardt ned på det. Det er ikke rom for personlige følelser og meninger når man er på jobb, man skal skille mellom jobbliv og privatliv. Anonymous poster hash: 41d63...df7
the amazing spidermamma Skrevet 29. september 2014 #11 Skrevet 29. september 2014 En ting er å diskutere div utfordringer mht enkelte barn, en helt annen ting er å si stygge ting om dem. Det er jo respektløst. I tillegg vil jeg jo tro at en sånn holdning til ungene vil skinne igjennom når de er sammen med dem.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #12 Skrevet 29. september 2014 En ting er å diskutere div utfordringer mht enkelte barn, en helt annen ting er å si stygge ting om dem. Det er jo respektløst. I tillegg vil jeg jo tro at en sånn holdning til ungene vil skinne igjennom når de er sammen med dem. Og de fleste vil vel ta baksnakking og problemløsing som samme fisk. Torsk og sei er forskjellig, men fortsatt er de begge fisk. Anonymous poster hash: 743e8...b6b
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #13 Skrevet 29. september 2014 Alle snakker om dem de omgås på jobben, det være seg barnehageansatte som snakker om ungene, butikkansatte som snakker om kunder, lærere som snakker om elever, innkjøpere som snakker om leverandører osv. Det er det bare å venne seg til. Slik er verden og det må du tåle om du skal ha noe med andre mennesker å gjøre. Anonymous poster hash: ee646...531 Du mener at man skal tåle baksnakking og mobbing? Du høres ikke ut som et godt forbilde for barna dine, gitt.. Eller følte du deg kanskje truffet; er du en av dem som snakker stygt om barn uten å blunke? Skam deg. Anonymous poster hash: 84209...943 Ikke mobbing, nei, men litt baksnakking er du ganske naiv om ikke tror at forekommer på alle arbeidsplasser. Det er bare det at man ikke tenker på det på samme måten når det er man selv som snakker. Anonymous poster hash: ee646...531
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #14 Skrevet 29. september 2014 Er det vanlig eller? Fikk høre av en bekjent som har jobbet i bhg jeg har barnet mitt at en av de ansatte der baksnakker barna på personalrommet. Ikke saklig drøfting, men sånn ekkel drittslenging. Hårreisende! Håper ikke det er flere som holder på sånn, da burde de ikke jobbe i bhg. Har hørt at noen ansatte kan være litt rare, men å snakke stygt om små barn? Anonymous poster hash: 84209...943 Jeg har jobbet som vikar i flere barnehager og det er ikke veldig vanlig å snakke negativt om de små, men likevel vanligere enn man skulle tro... Men stort sett, hvis personalet i en bhg ikke liker et bestemt barn, blir det som oftest ikke snakket om, man bare merker det på stemningen og hvordan de omgås barnet. Det er mye, mye vanligere, men det også er jo ganske ille. Anonymous poster hash: f5809...60c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå