Gå til innhold

Hun må da spise mer enn dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en veninne som er god og rund. 10-12 kg overvektig etter eget utsagn. VI var på hyttetur i helga og da spiste hun ett knekkebrød til hvert måltid, mindre middag enn meg og litt snacks til kvelden. Jeg kommenterte det og da sa hun at hun måtte være veldig streng for å ikke gå opp. Hun var 25 kg tyngre for to år siden i dag.

Jeg klarer bare ikke tro at det er sant, hun må da smugspise for hvis ikke hadde hun ikke vært overvektig?

Anonymous poster hash: 2655f...1e8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du virkelig så lite opplyst? Eller er du bare en usedvanlig dårlig venninne? Nei, hun MÅ ikke være kun som deg.

Anonymous poster hash: 32e1e...b88

Skrevet

Hun er vel på slanker`n da.

Anonymous poster hash: 616bd...0d2
Skrevet

Hun er ikke det akkurat nå sier hun. Jeg hadde rast ned på samme mengde, så tenker at det er urealistisk. Da bil hun jo aldri klare å gå mer ned.

Skrevet

Hun er ikke det akkurat nå sier hun. Jeg hadde rast ned på samme mengde, så tenker at det er urealistisk. Da bil hun jo aldri klare å gå mer ned.

"Sier hun...." Tenkte du at det var et tema dere skulle ta opp på hyteturen? Jeg tenker at hun avfeide deg fordi hun ikke ønsker å snakke om at hun slanker seg. På hytteturer koser man seg og har det hyggelig. Det er kanskje ikke rette tidspunktet å plukke på hva andre spiser og å snakke om slanking med overvektige.

Skrevet

Noen har raskere forbrenning enn andre

Anonymous poster hash: b096b...165

Skrevet

Jeg er på slankern, og sto stille lenge, over en mnd. Så begynte jeg å registrere alt jeg spiste og så at jeg ikke lå på mer enn max 800 kalorier om dagen. Gikk ikke ned et gram! Så nei, man MÅ ikke rase ned. Og om hun alt har gått ned 25 så sitter de siste godt! Har gått ned 30 selv, og ikke pokker om jeg får av meg de siste 15, enda...

Anonymous poster hash: 9a85e...82a
Skrevet (endret)

Dersom dette dreier seg om en venninne du setter pris på, og har et ønske om å beholde, foreslår jeg at du passer dine egne saker. Kan hende hun merker dine kritiske blikk under måltidet? Kanskje hun opplever det ubehagelig å spise sammen med andre og overspiser når hun er alene?

Det er ikke godt å si, men jeg oppfatter underteksten i det du skriver som særs lite sympatisk.

Skjerp deg, HI! Ta vare på venninnen din, vis at du er glad i henne og opptre anerkjennende.

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Når fakta er at selv slankeopererte som ikke har sjangs i havet på å spise vanlige porsjoner, ei heller for fet eller søt mat, fint klarer å legge på seg av 800-1200 kalorier i døgnet så burde det vel ringe en bjelle i forhold til at ikke-opererte kan slite med å holde vekta selv på et sunt og magert/næringsfattig kosthold. 

Anonymous poster hash: 49600...654
Skrevet

Forskjellige...noen har høyere forbrenninge enn andre. Dessuten vil man jo også kunne senke forbrenningen med å spise for lite, og dermed stopper vekta opp til tross for lite mat. Uansett syns jeg det var en merkelig ting av deg å legge merke til og ikke minst å kommentere (!) på hyttetur i hyggelig lag

Anonymous poster hash: dd35e...2c5
Skrevet

Jeg har også en slik venninne. Spiser som en fugl og blir stadig tykkere. Vi snakker aldri om det, men jeg skjønner at hun spiser når hun er alene. Det er sikkert tilfelle med din venn også.

Skrevet

Mange overvektige finn det ubehagelig å ete saman med andre, dei føler det dei et blir målt opp og vurdert. Skilnaden på di venninne og mange andre er at ho har heilt rett i at andre vurderar kvalitet og kvantitet på måltida hennar.

Skrevet

Jeg er overvektig. Det er aldri noen som ser meg overspise. Spiser jeg med andre spiser jeg helt normalt og omtrent ikke godteri. Hjemme går det mer i godteri. Men mat overspiser jeg ikke hjemme heller, og spiser mest sunn mat, da det er det jeg liker best. Er sjokoladen jeg blir feit av, men det er det nesten ingen som ser meg spise.

Anonymous poster hash: 74367...960
Skrevet

Jeg er også 15 kg for tung, og spiser aldri mye eller feil sammen med andre.

Er ekkelt nok å være stor om man ikke samtidig skal føle på at andre registrerer hva du spiser for å ha blitt sånn. Jeg kan alt som er å kunne om kosthold, og spiser helt riktig mat og mengde når jeg er sammen med andre. Det jeg spiser når jeg er alene gjør at jeg er feit.

Anonymous poster hash: 2c8d5...0c0
Skrevet

Spiser man 800 kcal i løpet av dagen uten å gå ned, så spiser man ikke 800 kcal om dagen! Da hjelper det ikke å skylde på lav forbrenning, medisiner eller hva nå det måtte være. 

Anonymous poster hash: be81d...9b2
Skrevet

Jeg tror at en del overvektige dessverre har forstyrret forbrenningen sin med jojoslanking.

Noen spiser altfor lite og sjelden i perioder, sånn at forbrenningen går på sparebluss, og så øker vekta enda mer når de spiser normalt igjen.

Når det er sagt, så er det vel sjelden at man ønsker oppmerksomhet rundt det man spiser når man veier mye, enten det er mye eller lite.

Uansett blir jo temaet underforstått at 'du er feit'.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...