Gå til innhold

Han nekter å flytte!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min nekter å flytte på seg, han er fast bestemt på å bo her han er vokst opp. Men det er ikke det beste for barn, for her må de kjøres til alt. Vi har ikke muligheten  til å gå eller sykle til barnehage, skole, venner, butikken, idrett. Må ALLTID kjøre. Ungene må ta buss til skolen, og lenger blir det når de begynner på u skolen. 

Jeg vil flytte til stedet jeg er fra. Det er ikke langt herfra, det er snakk om 15 min med bil. Men der kan vi få muligheten til å la ungene gå til skolen helt til 10kl uten å være avhengi av buss. De kan leke ute med venner. Vi kan ha muligeten til å gå til fotballtreningen, matbutikken, ol. Men mannen i huset er fast bestemt på at det vil han ikke. 

Både jeg og barna har mer tilhørighet der jeg er fra. Vi har våre venner og røtter der. Her kjenner vi "ingen", og blir fort ensomme, mens mannen er på farten. Han "bryr" seg ikke om alt det gode for barna. 

Jeg har prøvd å snakke med han utallinge ganger, men han avviser det samtaleemne, og klarer vi å begynne å prate om det, blir det bråk og krangel. Hvordan kan jeg ta det opp, slik at han ikke blir sint? Jeg er rolig de gangene vi prater om det..... -han er i grunn ganske ego... 

Nesten så jeg heller bare vil flytte uten han, uten å si noe. Bare for barnas skyld. Litt min egen også, ja, for da har jeg muligheten til å la bilen stå. Jeg og ungene kan sykle på tur. (her finnes det ikke gangveier til skole, butikker ol, så det får vi ikke gjort). 

Anonymous poster hash: 4d4b7...07a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke bestemme hvor han skal bo. Blir dere ikke enige må du evt flytte alene. Og at du vil flytte kun for barna høres bare rart ut.

Anonymous poster hash: c13e9...4c8

Skrevet

Du kan ikke bestemme hvor han skal bo. Blir dere ikke enige må du evt flytte alene. Og at du vil flytte kun for barna høres bare rart ut.

Hvorfor høres det rart ut? Vil ikke de fleste gjøre "alt" for barna sine?

Anonymous poster hash: ee17c...b6b

Skrevet

Hvorfor høres det så rart ut? Jeg vil tro at det å være barn og bo langt unna alt og alle ikke er så kjekt for barna. Aldri noen som ringer på døra, kan ikke sykle noen steder, alltid avhengig av å bli kjørt osv.

Jeg er sinnsykt glad for at mine barn ikke bor slik til og hadde vi gjort det så ville jeg flyttet. Jeg ser stor verdi av den friheten og selvstendigheten barna mine får og har ved å klare selv, å ha et sosialt nettverk i nærheten og å ha et eget liv uavhengig av meg og min bil.

Anonymous poster hash: dcee7...7b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...