Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #1 Skrevet 29. september 2014 Det begynte i går, og har nå spredt seg helt fra haka, rundt hele nakken og halsen, ned under puppene og under armene..det er sårt og varmt, og klør så ille som jeg aldri har opplevd før! Har atopisk eksem fra før, men det holder jeg i sjakk med hydrokortison, den Salten funka ikke på det her! Har nå tatt meg allergitabletter og smurt på en krem som bedøver huden, for jeg blir gaaaal! Prøver å ikke klø, men det funka dårlig i natt, våkna av at jeg lå og klora meg selv.. Aldri opplevd enn sånn kløe, det er helt forferdelig!! Takk for svar, hilsen desperat frue! Anonymous poster hash: 82ef9...e85
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #2 Skrevet 29. september 2014 Det begynte i går, og har nå spredt seg helt fra haka, rundt hele nakken og halsen, ned under puppene og under armene..det er sårt og varmt, og klør så ille som jeg aldri har opplevd før! Har atopisk eksem fra før, men det holder jeg i sjakk med hydrokortison, den Salten funka ikke på det her! Har nå tatt meg allergitabletter og smurt på en krem som bedøver huden, for jeg blir gaaaal! Prøver å ikke klø, men det funka dårlig i natt, våkna av at jeg lå og klora meg selv.. Aldri opplevd enn sånn kløe, det er helt forferdelig!! Takk for svar, hilsen desperat frue! Anonymous poster hash: 82ef9...e85 Den SALVA, ikke Salten Kan også legge til at jeg er veldig hoven i huden.. Anonymous poster hash: 82ef9...e85
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #4 Skrevet 29. september 2014 Er det ikke svarte "prikker" i det? Trodde det kom som et "belte" rundt magen? Skal Google, takk for svar! Anonymous poster hash: 82ef9...e85
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #5 Skrevet 29. september 2014 Det kan det ikke være, sjekket nå, og det er jo enda verre enn det jeg har! Hi Anonymous poster hash: 82ef9...e85
Jentebror Skrevet 29. september 2014 #6 Skrevet 29. september 2014 Jeg vet ikke. Vet bare at helvetesild klør noe helt jævlig ifølge de jeg kjenner som har hatt det. De har alle vært ulikt rammet og fått det på forskjellige steder (en rundt magen, en på over del av rygg og en i fjeset). Hadde ringt legen og spurt om time. Ikke noe særlig å klø seg ihjel. Håper det gir seg snart
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #7 Skrevet 29. september 2014 Elveblest? Er nok en allergisk reaksjon på noe... Anonymous poster hash: 09740...0d0
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #8 Skrevet 29. september 2014 Takk for svar Har tatt allergitabletter for en time siden, når burde det hjelpe? Anonymous poster hash: 82ef9...e85
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #9 Skrevet 29. september 2014 Ser veldig ut som det jeg fikk for en uke siden. Startet som røde hovne flekker med hvite vabler i. Utslettet flyttet på seg. Først mage/rygg, så hendene med fingre som hovnet og klødde/var vonde. Dagen etter var det inni håndflatene som var røde å klødde. Hadde også hovne øyelokk. Nå over en uke etter klør jeg fortsatt mye og det kommer kraftige røde merker der jeg har klødd på huden. Har vert hos legen 2 ganger og de mente det var allergiskreaksjon på pencillinkur som jeg akkurat hadde fullført. Har fått allegitabeletter som jeg tar ved behov. Jeg vurderer å ta kontakt med lege igjen. For det skal vel ikke vare så lenge. Vet ikke om dette hjalp. Men det er min erfaring. Lykke til. Håper det gir seg raskt. Det er et mareritt å klø slik. Unner det ikke min værste fiende en gang. Anonymous poster hash: 81f2f...fe4
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #10 Skrevet 29. september 2014 Ser veldig ut som det jeg fikk for en uke siden. Startet som røde hovne flekker med hvite vabler i. Utslettet flyttet på seg. Først mage/rygg, så hendene med fingre som hovnet og klødde/var vonde. Dagen etter var det inni håndflatene som var røde å klødde. Hadde også hovne øyelokk. Nå over en uke etter klør jeg fortsatt mye og det kommer kraftige røde merker der jeg har klødd på huden. Har vert hos legen 2 ganger og de mente det var allergiskreaksjon på pencillinkur som jeg akkurat hadde fullført. Har fått allegitabeletter som jeg tar ved behov. Jeg vurderer å ta kontakt med lege igjen. For det skal vel ikke vare så lenge. Vet ikke om dette hjalp. Men det er min erfaring. Lykke til. Håper det gir seg raskt. Det er et mareritt å klø slik. Unner det ikke min værste fiende en gang. Anonymous poster hash: 81f2f...fe4 Tusen takk for svar Uff, stakkars deg, så lenge hadde jeg ikke takka det her tror jeg! Gikk på flagyl og amoxicillin en periode, var ferdig mandag sist uke, kan en reaksjon komme så lenge etterpå? Det er helt forferdelig, kløen kan sammenliknes med slik det føles når man klør på et myggstikk, men det er den følelsen HELE tiden, uten at jeg klør på det, og så er det jo overalt!! Hi Anonymous poster hash: 82ef9...e85
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #11 Skrevet 29. september 2014 Det ser veldig ut som elveblest, men jeg er ingen lege, altså... Anonymous poster hash: 4d1f9...8dc
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #12 Skrevet 29. september 2014 Åååå..dette her blir jo ikke bedre!! Nå har jeg prøvd det meste.. Har ikke lyst til å ringe legen IGJEN heller, så må vel bare holde ut.. Elveblest ville vel roet seg med allergitabletter/zyrthec!? Anonymous poster hash: 82ef9...e85
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #13 Skrevet 29. september 2014 Ring legen. Det kan være farlig det der! OG du bør få sjekket om det er medisinene du reagerer på, for neste gang kan de ta livet av deg. Jeg har hatt noe lignende i fbm en penicillinkur, og nå har legen lagt inn advarsel som skal poppe opp uansett hvilken lege som åpner journalen min. En sånn reaksjon kan bli verre og verre. Dra til legen. Jeg måtte få kortisontabletter og ultrabultra allergimedisiner. Ikke slå deg til ro. Anonymous poster hash: a8dfd...1e9
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #14 Skrevet 29. september 2014 Ring legen. Det kan være farlig det der! OG du bør få sjekket om det er medisinene du reagerer på, for neste gang kan de ta livet av deg. Jeg har hatt noe lignende i fbm en penicillinkur, og nå har legen lagt inn advarsel som skal poppe opp uansett hvilken lege som åpner journalen min. En sånn reaksjon kan bli verre og verre. Dra til legen. Jeg måtte få kortisontabletter og ultrabultra allergimedisiner. Ikke slå deg til ro. Anonymous poster hash: a8dfd...1e9 Uffda! Det hørtes veldig ille ut! Nå var jo jeg ferdig med medisinene for en uke siden, kan vel ikke begynne å reagere på det NÅ? Eller? Hi Anonymous poster hash: 82ef9...e85
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #15 Skrevet 29. september 2014 Det er fullt mulig at reaksjonene kommer i ettertid. Jeg ville dratt til legen og fått en kontroll. Ikke sikkert allergitabletter vil hjelpe så godt. Som sagt i tidligere innlegg så er det viktig å få allergiske reaksjoner registrert, slik at man unngår at det skjer igjen. Reaksjonen kan bli verre neste gang. Anonymous poster hash: 9681e...fc2
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #16 Skrevet 29. september 2014 Ring legen. Det kan være farlig det der! OG du bør få sjekket om det er medisinene du reagerer på, for neste gang kan de ta livet av deg. Jeg har hatt noe lignende i fbm en penicillinkur, og nå har legen lagt inn advarsel som skal poppe opp uansett hvilken lege som åpner journalen min. En sånn reaksjon kan bli verre og verre. Dra til legen. Jeg måtte få kortisontabletter og ultrabultra allergimedisiner. Ikke slå deg til ro. Anonymous poster hash: a8dfd...1e9 Uffda! Det hørtes veldig ille ut! Nå var jo jeg ferdig med medisinene for en uke siden, kan vel ikke begynne å reagere på det NÅ? Eller? Hi Anonymous poster hash: 82ef9...e85 Jo, du kan absolutt begynne med det nå. Trodde ikke det var mulig jeg heller, var ferdig med kuren 3 dager før det slo ut. Lege. Nå. Anonymous poster hash: a8dfd...1e9
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #17 Skrevet 30. september 2014 Tusen takk for svar og litt spark i rumpa Jeg var hos legen i dag, for det spredte seg plutselig overalt, og jada, var en kraftig allergisk reaksjon på antibiotikaen jeg har gått på! Hadde til og med nedi halsen, men det hadde jo ikke jeg merket To sprøyter på skinke og 4-dagers dobbel pillekur på meg. Begynner å hjelpe allerede, så da går det rette veien Bare litt lei av å få alt hele tiden Nå bør det vel være greit? Hi Anonymous poster hash: 82ef9...e85
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #18 Skrevet 30. september 2014 Godt du dro til legen, skal ikke kimse av slike alvorlige allergiske reaksjoner - spesielt siden du også hadde det nedi halsen, det kunne jo brått blitt alvorlig. Da er det bare å vente på bedringen Anonymous poster hash: a37ae...040
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå