Gå til innhold

hva gjør du hvis barnet er hysterisk ved levering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør du hvis barnet ditt er hysterisk og skriker når du skal levere han i barnehagen?

Blir du der lengre for å prøve å roe han?

Eller tenker du at det blir verre om du er der lengre å dermed går?

Jeg skulle levere sønnen min på snart 3 år idag å han var helt hysterisk med levering!

Da kom tårene fort her :(

Derfor jeg er nygjerrig på hva dere gjør i den situasjonen.

Anonymous poster hash: 72d15...523

Anonymous poster hash: 81095...bc5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gir hadekos, sier hadet og går. Har prøvd å bruke lenger tid, kose, forklare, vise forståelse osv, men da eskalerer det bare.

De gangene han har vært hysterisk ved levering så har de ringt fra bhg etter 2-3 minutter for å gi beskjed om at han har roet seg og leker fint.

Anonymous poster hash: 7c40a...a82
Skrevet

Jeg gikk også istedenfor å bruke lengre tid på å levere.

Tror han hadde blitt mye verre om jeg først ble igjen for å trøste han for så å gå igjen etterpå.

Jeg ringte barnehagen etterpå å han hadde visst roet seg fort igjen :)

Ble bare så usikker på om jeg burde gå eller bli igjen å prøve å roe han først.

Tenker også at det er nok ikke så lurt at han ser at jeg blir lei meg,for bør jo late som jeg ikke har dårlig samvitighet for å levere han i barnehagen hver dag.

Altså jeg liker barnehagen kjempe godt men må innrømme at jeg har dårlig samvitighet av å levere han der hver dag når han sier ting som: "jeg vil ikke være i barnehagen,jeg vil være med mamma"

Gjest Julia1984
Skrevet

Støtter det de andre sier. For din egen skyld, ring barnehagen og hør om han har roet seg. Sannsynligheten for at han har roet seg raskt er ganske så stor og da får du det bedre også. Ikke moro når sånt skjer. Opplevde det ofte med eldste gutten min.

Skrevet

Tror han hadde blitt mye verre om jeg først ble igjen for å trøste han for så å gå igjen etterpå.

Tenker også at det er nok ikke så lurt at han ser at jeg blir lei meg,for bør jo late som jeg ikke har dårlig samvitighet for å levere han i barnehagen hver dag.

Altså jeg liker barnehagen kjempe godt men må innrømme at jeg har dårlig samvitighet av å levere han der hver dag når han sier ting som: "jeg vil ikke være i barnehagen,jeg vil være med mamma"

Det sier min også, men når jeg henter ham så vil han ikke være med hjem, for han er ikke ferdig å leke. ;) Tok ham på ordet her en dag i forrige uke, da han ikke ville i bhg og jeg hadde mulighet til å ta fri. Da ombestemte han seg da han hørte at jeg ringte for å si at han ikke kom. :P

Skrevet

Dette første gangen han har vært helt hysterisk.

De andre dagene sier han klart ifra om at han ikke vil at jeg skal gå,men det går likevel fint når jeg går uansett.

Skrevet

Dette første gangen han har vært helt hysterisk.

De andre dagene sier han klart ifra om at han ikke vil at jeg skal gå,men det går likevel fint når jeg går uansett.

Det kom plutselig her også, for noen uker siden. Før det hadde det gått helt fint siden han startet like etter han fylte 2. (Han er 3 nå.) Regner med det hadde sammenheng med overgangen til storbarnsavdeling, og det trodde de ansatte også.

Her varte det litt over en uke, men jeg tror det kunne ha gått fortere hvis vi ikke hadde "dullet" for mye da det startet. Virket som han lettere skjønte at han ikke oppnådde noe med å skrike når vi gikk med en gang.

Skrevet

Jeg har ikke opplevd hysterisk anfall etter at han begynte på storbarnavd. Men de gangene han har grått og ikke ville latt meg gå, har jeg prøvd å distrahere, litt sånn "å, ville du ha en kos på andre siden og?, det skal du få" også sendt blikket mot de ansatte. De hjelper bra til, i hvertfall på småbarnavd. Ville sendt et blikk mot de på storebarn også, så de kan gå inn å distrahere :) Jeg takler dårlig om jeg må gå og høre han gråte.. Knekker helt sammen..

Anonymous poster hash: 169cb...641
Skrevet

Jeg sier 'hade!', og går. Så står jeg i gangen litt, og hører at det er over på mindre enn 30 sek ;-)

Anonymous poster hash: 01f9b...73a

Skrevet

Som de andre jeg gir hadekos og går, om hun henger om halsen min så tar en av de som jobber i bhg henne, det gir seg fort, om du blir lenger så blir det verre.

Skrevet

I de fleste tilfeller er det best å levere og gå.

Har aldri opplevd at det har vart mer enn to-tre minutter.

Så fort forelder er ute av døra vil de opp på armen min og hylene går raskt over i små hikst og innen fem minutter er de klar for frokost om det skal ha det eller lek.

Anonymous poster hash: 62e7c...0c4

Skrevet

Det sier min også, men når jeg henter ham så vil han ikke være med hjem, for han er ikke ferdig å leke. ;) Tok ham på ordet her en dag i forrige uke, da han ikke ville i bhg og jeg hadde mulighet til å ta fri. Da ombestemte han seg da han hørte at jeg ringte for å si at han ikke kom. :P

Når han gikk på småbarnsavdeling så var sønnen min sånn og,ville aldri at jeg skulle gå men når jeg hentet han så ville han være der lengre å leke.

Det tok jeg som ett godt tegn på at han likte seg :)

Men nå når han går på storbarnsavdeling så er det ikke sånn.

Når jeg henter han så løper han mot meg med en gang å gir meg en klem,også sier han med en gang: "Hjem mamma".

Skrevet

Med eldste har jeg bare sagt "hadet" og gått. Da har det tatt ca 15 sek. før alt er bra igjen. Jeg prøvde noen ganger å snakke med han, men da ble det bare verre.

Med yngste hjelper det faktisk å forklare. Hvis hun begynner å gråte når jeg skal gå, bare forteller jeg henne hva jeg skal den dagen, at jeg kommer og henter etter det, og at når vi kommer hjem skal vi lage middag. (Ikke noe lange foredrag, men sånn type et halvt minutt.) Da er det helt greit at jeg drar. 

Det gjør meg ingenting om de gråter når jeg drar, for jeg vet at de har det skikkelig bra i bhg, men det er jo mye koseligere å dra fra blide barn som vinker i vinduet når jeg går til bilen, da :)

Skrevet

ikke rart med en mor som deg heller, du virker hysterisk

Anonymous poster hash: 359e3...417

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...