Gå til innhold

Er dette mobbing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man kalle noe mobbing når det (tilsynelatende) har pågått i 1 uke?

Uff, vet ikke hvor mye jeg kan skrive da jeg føler det fort blir lett gjenkjennelig.

Forrige uke snakket jeg med SFO angående min datter. Jeg lurte på hvordan hun har funnet seg til rette, da hennes bestevenninne har sluttet på SFO. Hun har alltid valgt seg 1-2 å leke med. FIkk da beskjed at det ikke var noe problem. Hun kunne pussle litt med den og den, og hadde ei annen som hun ofte var sammen med. De er da begge sterke personligheter (var beskjeden) og kranglet ofte.

Når vi henter på slutten av denne uken får vi beskjed at denne jenta, har vært ganske hard mot vår datter, både psykisk og fysisk (småpirking, litt skubbinge etc), og at det nå hadde gått veldig mye bare den ene veien. Uken før dette va de sammen nesten hver dag, da de bor ganske nært hverandre. Uken dette angivelig skal ha skjedd var de ikke sammen. Datteren min var sur nesten hver dag hun har komt hjem. Og også nevnt episoder. Vi har vel blåst det litt vekk med at det ikke er så alvolig, og det er "hver sin gang"..

Nå er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre fremover. Litt skuffet over SFO, at vi ikke fikk beskjed før helt i slutten av uken. De skulle også snakke med mammaen til denne dattere, men hadde ikke gjort det. Jeg snakket med henne selv, og hun ringte da til SFO-leder, og fikk vite det samme som oss. Dette er kjekke, oppegående folk. Hun var veldig lei seg selv, for å ikke ha fått beskjed før.. Nå har helgen gått. De har vært borte, og vi har ikke fått gjort noe mer.

Skal vi bare se om det går seg til? Eventuelt prøve å få til et samspill etter skolen? de krangler mye når de leker sammen også. Og jeg må vel innrømme at like ofte som denne jenta er veldig snill, kan hun være ganske slem i kommentarene, og si rare ting som feks "har xx pusset tennene i dag? Hun har så dårlig ånde". Ehm.. jaa?? . Også rett foran oss voksne.. Nei, blir litt lei meg jeg. Jeg vet hun ikke har hatt en bra uke. Men blir det for voldsomt å lage mye ut av det? Kanskje alt går seg til? Alle blir lei av hverandre iblant..

Uff, ble visst langt dette.. Jeg har ikke fått noe bekymringsmelding fra skole eller SFO før.. Kan de hende de rett og slett er sløve med å si fra? Eller har det ikke vært grunn til bekymring før.  

Anonymous poster hash: 5adce...04d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En uke er lite i denne sammenhengen, selv om det føles mye. Jeg tror ikke det er lurt å tenke på det som mobbing slik du beskriver det, men å prøve å finne måter å hjelpe jentene til å være bedre venner er nok lurt. Kanskje dere kan ta en prat med foreldrene til den andre jenta? Bare vær oppmerksomme på at de sikkert oppfatter sin jente som den som sliter med forholdet.

Anonymous poster hash: 104a0...8c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...