Gå til innhold

Diskuterer dere mye med foreldrene/svigerforeldrene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får fnatt av moren min. Hun diskuterer på nivå med en 5-åring og er garantert uenig i alt andre sier, bare for å være uenig. Diskuterer ting hun ikke har peiling på og tror hun vet alt best fordi hun er eldre.

At jeg aldri lærer!

Anonymous poster hash: d4f57...e46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei aldri faktisk, gjensidig respekt hos både egne foreldre og svigerforeldrene.

Anonymous poster hash: 83a30...bb9

Skrevet

Nei, kan ikke huske jeg noen gang har diskutert med dem i det hele tatt.

Anonymous poster hash: ae28b...9dd

Skrevet

Man kan vel ha respekt for hverandre selv om man diskuterer? Moren min er et kapittel for seg selv da, men jeg kan da diskutere med både venninner og kollegaer med gjensidig respekt. Litt diskusjoner er da krydder i hverdagen.

Anonymous poster hash: d4f57...e46

Skrevet

Jeg diskuterer mye med mamma. Heldigvis er begge gode til å diskutere, så vi faller aldri ned på nivå med en femåring. Diskusjon er da bra? Meg og mamma er kjempegode venner, og snakker sammen hver dag. Det er vel derfor vi diskuterer så fint også, for selv om vi har felles interesser og går godt sammen har vi veldig forskjellige meninger om enkelte ting. 

Ingen av oss er langsint,og generelt veldig lite sint, men diskusjon fører til at man ser ting fra andre sider og får litt mer in put i ting, og DET synes jeg er bra. 

Nå er dette diskusjoner om hvorvidt mitt vegetariske kosthold er bedre enn kjøtteterne sitt, homofiles adopsjonsmuligheter eller Gaza, f.eks. Ikke om man kan kombinere thigts og tunika, om fotballfrue er god til å danse eller hvilken babymat som er best... 

Anonymous poster hash: 3222c...eb8
Skrevet

Jeg diskuterer mye med mamma. Heldigvis er begge gode til å diskutere, så vi faller aldri ned på nivå med en femåring. Diskusjon er da bra? Meg og mamma er kjempegode venner, og snakker sammen hver dag. Det er vel derfor vi diskuterer så fint også, for selv om vi har felles interesser og går godt sammen har vi veldig forskjellige meninger om enkelte ting. 

Ingen av oss er langsint,og generelt veldig lite sint, men diskusjon fører til at man ser ting fra andre sider og får litt mer in put i ting, og DET synes jeg er bra. 

Nå er dette diskusjoner om hvorvidt mitt vegetariske kosthold er bedre enn kjøtteterne sitt, homofiles adopsjonsmuligheter eller Gaza, f.eks. Ikke om man kan kombinere thigts og tunika, om fotballfrue er god til å danse eller hvilken babymat som er best... 

Må legge til at vi kan være enige om en sak, og likevel diskutere. Diskusjon er ikke to sider av samme sak, men hvordan ting ER, hvordan ting kan BLI og årsaker og følger av ting. 

Skrevet

Ja, jeg havner dessverre ganske ofte i diskusjoner med min tildels enkle, rasistiske og selvsentrerte svigermor. Det er veldig ubehaglig.

Anonymous poster hash: 64a89...609
Skrevet

Jeg kan fint diskutere med svigers, men vi holder det på et saklig nivå med "innestemme" ;) Moren min kan man ikke være uenig med, da er man tydeligvis i mot henne. Så der har jeg lært å ikke innlede til en anelse diskusjon engang.

Jeg er glad i meningsutvekslinger, men når den ene tar alt personlig forsvinner gleden i en god diskusjon.

Skrevet

Ja. Men har gitt litt opp, vr mer før.

Anonymous poster hash: 550d6...0fb

Skrevet

Diskuterer aldri med svigermor for hun er svært konfliktsky og tror at uenighet=uvenner.

Svigerfar diskuterer bare når han drikker, så det sier seg selv at jeg holder meg langt unna.

Anonymous poster hash: dfe1e...757

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...