Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #1 Skrevet 28. september 2014 Jeg jobber 100 % og er alene 100% med barnet. Problemet er at hun aldri sovet. Sovner rundt 21.30-22 vær j...la kveld. Da er jeg så sliten at jeg sovner selv. Er aldri alene. Holder på å bli kokko. Hun er snart 5 og aldri vært ett sove barn Anonymous poster hash: cf6fb...81d
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #2 Skrevet 28. september 2014 Hvilke rutiner har dere? Hun er stor nok til at dere kan snakke sammen om det. Fortell at hun skal sove og hvorfor. Følg henne inn i sengen, forklar at nå skal du lese en koselig bok og så sier dere godnatt uten noe tull. Kanskje prøve klistremerke-system? Hun er jo stor nok til at du kan hente frem strengestemmen også. Hvis alt annet svikter: Ring Sovekarin. Hun reddet oss! sovekarin.no Anonymous poster hash: 12c25...80c
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #3 Skrevet 28. september 2014 Tja, du har fri fra jobb når du ikke jobber, fri fra barn når du jobber og har Sansynligvis natta helt for deg selv. Anonymous poster hash: 42b1d...235
1+1=3<3 Skrevet 28. september 2014 #4 Skrevet 28. september 2014 Tja, du har fri fra jobb når du ikke jobber, fri fra barn når du jobber og har Sansynligvis natta helt for deg selv. Anonymous poster hash: 42b1d...235 Det innlegget var det ikke mye hjelp i da. Skjønner så godt frustrasjonen din. Men er enig med første kommentar. Prøv og snakke med datteren din. Et belønningssystem kan også funke. Hun får vel heller ikke den søvnen hun skal ha, jenta di hvis hun sovner så sent. Har du ikke noen foreldre eller venner som kan passe lillemor en dag så du kan få litt fri?
Elsker livet Skrevet 28. september 2014 #5 Skrevet 28. september 2014 Har jenta di eget rom? I så fall må du bestemme at hun skal være der fra f.eks kl. 19.30 uten å mase eller stå opp, selv om hun ikke sover.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #6 Skrevet 28. september 2014 Skaff deg barnevakt. Utrolig slitsom situasjon. Jeg jobber selv 100% og er helt alene med tre små., barnevakt er gull verdt. Om ikke annet får å ta en kaffe å skravle med venninne ett par timer. Anonymous poster hash: 7479c...9a4
BareMas Skrevet 28. september 2014 #7 Skrevet 28. september 2014 Tja, du har fri fra jobb når du ikke jobber, fri fra barn når du jobber og har Sansynligvis natta helt for deg selv. Anonymous poster hash: 42b1d...235 Veldig lite konstruktivt.. Noen mennesker har behov for egentid(jeg er en av dem), og da hjelper det ikke at man har fri fra det ene når man gjør det andre. For meg handler egentid om å kunne sitte litt i sofaen ifred uten noen unger oppå meg eller noe som må gjøres, så tiden mellom at ungene er e lagt og jeg skal legge meg er viktig for meg. Tror du må ty til litt avlastning i ny og ne, hi. La besteforeldre, tanter, onkler eller en snill venninne ta med seg barnet bort noen timer innimellom. La disse timene være dine, og gjør det du har behov for, ikke det du må. Selv om vi er mammaer er det viktig å huske at vi også er mennesker.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #8 Skrevet 28. september 2014 Akkurat som meg da.. Full jobb og 100% alene med ei på fem. Hun sover heller ikke.. Holdt på å bli koko jeg også av å ikke få litt tid å hvile på kvelden. Men jeg begynte med skrytetavle. Magnet tavle med smilefjes og sure fjes. Belønning til helga om det ble smilefjes hele uka. Ut å spise, kino el bake boller feks. Det har blitt mye bedre her. Hun synes det var spennende å stå opp om morgenen å se hvilket fjes hun hadde fått. Klæm til deg:) Anonymous poster hash: e9a2a...2d7
Leirha Skrevet 29. september 2014 #9 Skrevet 29. september 2014 Ingen av mine er "sovebarn" som du kaller det.Eldste er 17 og minste er 2 år, og har en på 6år mellom der.Jeg har sjeldent hatt kvelder for meg selv og kan ikke huske å ha hatt en natt alene i snegen uten barn, eller at ungene har sovet rundt.Ingen av dem sover egentlig rundt i det hele tatt.Men det har blitt en vane.Jeg skulle ABSOLUTT hatt voksentid, er sliten etter jobb ja, men det er fint lite vi har klart å gjort med det.Det er nok veldig mange som har det sånn, men plutselig en dag er vi gamle, pg ungene er for lengst flyttet og ingen holder oss våkne uten våre egne tanker.Tenker alt til sin tid jeg.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #10 Skrevet 29. september 2014 Hva med far, besteforeldre eller tanter/onkler? Hør om de kan hjelpe med avlastning, feks om besteforeldre kan hente i barnehagen en ettermiddag i uka og ha barnet på overnatting og levere det neste dag i barnehagen. Kan noen ha barnet en helg i måneden? Dersom du ikke har familie så hør med en annen alenemor. Kan dere samarbeide og hjelpe hverandre? En helg har du hennes barn og en annen helg har hun ditt osv. Barnet er vel stort nok til å besøke venner så da får du jo litt fri innimellom. Anonymous poster hash: 4c15f...21f
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #11 Skrevet 29. september 2014 Jeg er ikke alene, men har en gutt som ofte sovner sent om kvelden. Han er 7 år og er normalt i senga kl. 8. Etter det kan han lese eller leke i senga, men han får ikke lov å stå opp igjen. Det fungerer bra. Hos oss har det alltid vært regelen, men det burde være mulig å innføre det hos dere også, med litt jobbing og evt som noen andre skriver, klistremerker el. Anonymous poster hash: 3908b...76e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå