Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #1 Skrevet 28. september 2014 Sitter på do og gråter av smerte, har vondt i øvre del av magen i magesekken og litt under høyre ribbein. Kom plutselig, veldig akutt.smertene stråler bak mot ryggen. I tillegg til i magen,sitter smertene også i korsryggen, skuldrene og litt i nakken, solar plexus og brystet. Har prøvd alle mulige stillinger, ingenting hjelper. Har prøvd å drikke melk, hjelper ikke. Tok en paracet for 5-10 min siden. Det er som dritsterke mensensmerter, bare i magesekken/ryggen. Leste om gallestein. Blir redd. Har ikke bil, så kommer meg ikke på legevakten, og har hatt så sterke smerter tidligere uten at det har vært farlig (for noen år siden hadde jeg gastritt). NOEN SOM vet hva det kan være? Opplevd det selv? Grunnen til at jeg tenkte gallestein var at jeg har spist svor/svinefett idag Anonymous poster hash: c1cba...5fd
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #2 Skrevet 28. september 2014 Hr hatt vondt i ca 2 timer. Anonymous poster hash: c1cba...5fd
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #3 Skrevet 28. september 2014 Ring 113 du. De kommer. God bedring Anonymous poster hash: bafa9...313
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #4 Skrevet 28. september 2014 Nei, er redd for å ringe dem og så er det ikke noe farlig, dessuten har jeg lege/sprøytefobi og meget dårlig erfaring med s.hus Anonymous poster hash: c1cba...5fd
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #5 Skrevet 28. september 2014 Ring legevakt og forhør deg med dem. De vil kun gi råd og du er ikke forpliktet til noe som helst. De vil kunne si noe om hva de tror det kan være og evt grad av farlighet... Anonymous poster hash: d2547...5da
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #6 Skrevet 28. september 2014 Ringte legevakt, de sa egentlig ingenting. Bare spurte om vi hadde mulighet til å komme til dem for en sjekk. Og hvor vondt det var fra 1-10 (jeg synes egentlig ikke det går å rangere smerten sånn, vet ikke om jeg har opplevd en 10'er før, eller en 1'er). Jeg sa i allefall 7. Men jeg har som sagt sprøyteFOBI, og får flashbacks fra min forrige innleggelse bare av å tenke på det. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Hadde håpet på noen tips fra legevakten. Anonymous poster hash: c1cba...5fd
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #7 Skrevet 28. september 2014 Høres ut som gallesteinsanfall synes jeg... Det er sinnsykt vond! http://nhi.no/sykdommer/kirurgi/magetarmsykdommer/gallesteinssykdom-2201.html Anonymous poster hash: c0e4b...f1c
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #8 Skrevet 29. september 2014 Var hos legevakten, crp og blodprosent var heldigvis normalt. Urinprøve og. De ga meg soomac og konkluderte med gastritt... Utafor idag og, ikke like vondt, men litt traumatisert etter hendelsene i går Anonymous poster hash: c1cba...5fd
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #9 Skrevet 29. september 2014 Husk å kontakte lege om smertene varer mer enn 36 timer, du får blodig diare eller feber ofra 40 og opp. Anonymous poster hash: 479a9...785
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #10 Skrevet 29. september 2014 Ja, det skal jeg gjøre. Går på blodfortynnende, så blod den ene eller andre veien er livstruende. Anonymous poster hash: c1cba...5fd
QueeenBeee Skrevet 29. september 2014 #11 Skrevet 29. september 2014 Høres ut som gallesteins anfall. Du beskriver samme smertene jeg hadde. Hos meg fjernet de stein og galleblære. Etter det har jeg ikke hatt vondt i det hele tatt. Jeg hadde vondt 12-14 timer i strekk x antal ganger, trodde jeg skulle dø. Så vondt var det. Ikke blod i avføring og ikke feber. Følte meg ferbervarm, men hadde ikke feber da den ble målt. Måtte krangle meg til at de skulle ta meg alvorlig og det viste seg å være en stein på nesten to cm som sperret for utgangen til galleblæren. Dette gjorde at galleblære fylte seg med tykk veske. Måtte vente noen dager på sykehuset før oprasjon, men da de gikk inn for å ta ut steinen var det på tide. Den var på tur ned gallegangen og galleblæren var betent. Fortsatt uten blod i avføring og uten feber.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #12 Skrevet 29. september 2014 Solar plexus? Er det vanlig at folk går rundt og sier at de har vondt i Solar plexus?!? Men fra det ene til det andre, det kan være alt fra hjerteinfarkt til magesår til bukspyttkjertelbetennelse til gallesteinsanfall/betennelse til gastritt til muskelsmerter til tja hva som helst egentlig. Men fellesnevneren er at du burde vært hos lege i går kveld. Men kom deg dit i dag iallefall, om du ikke allerede har vært der. Anonymous poster hash: 63869...081
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #13 Skrevet 29. september 2014 Solar plexus? Er det vanlig at folk går rundt og sier at de har vondt i Solar plexus?!? Men fra det ene til det andre, det kan være alt fra hjerteinfarkt til magesår til bukspyttkjertelbetennelse til gallesteinsanfall/betennelse til gastritt til muskelsmerter til tja hva som helst egentlig. Men fellesnevneren er at du burde vært hos lege i går kveld. Men kom deg dit i dag iallefall, om du ikke allerede har vært der. Anonymous poster hash: 63869...081 Hva mener du med den frekke kommentaren din, egentlig? Det ønsker jeg svar på. Og hadde du lest tråden slik som andre mennesker, hadde du ikke skrevet resten av innlegget ditt. Anonymous poster hash: c1cba...5fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå