Gå til innhold

Noen som har noen råd til meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen har noen tips til meg. Om en mnd så øker inntekten min med 8000kr, tenkte jeg skulle begynne og spare litt, så må jeg få betalt ned gjelden min. Den er på ca 50.000kr. Hvordan ville dere gjort det. Hvor mye ville dere spart og hvor mye ville dere brukt på gjelden? det er forbrukslån. Tenkte og bruke de 8000kr på sparing og gjeld.

Anonymous poster hash: 4018c...726

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke sparer noe fra før, ville jeg spart 500-1000 og betalt 7000-7500 på lån. Forbrukslån er ekstremt kostbare så du sparer mye på å nedbetale raskt. Hvis summen på 8000 er før skatt ville jeg fortsatt spart samme beløp og brukt resten til nedbetaling av forbrukslånet.

Anonymous poster hash: c3731...5eb

Skrevet

De 8000 er etter skatt, ja tenkte at den løsningen hadde vært best. Sparer ikke noe fra før. Så vil begynne med det nå. kanskje spare 500 så bruke 7500 på gjeld. Og heller spare de 8000 når gjelden er borte.

Anonymous poster hash: 4018c...726

Skrevet

Betal gjelda først dersom du allerede har en grei buffer. Har du ikke det ville jeg ha spart alle 8 i 3-4 mnd for å så betale gjelden med alle 8 frem til den var borte. Det lønner seg alltid å kvitte seg med slik gjeld først men det er også viktig å ha satt av penger til uforutsette ting. Etter gjelden var borte ville jeg begynt å spare opp egenkapital på en annen konto slik at jeg ville hatt en bufferkonto og en sparekonto.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...