Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #1 Skrevet 28. september 2014 Tenker på nå i starten av svangerskapet, når faren er størst for å miste og alt er "hemmelig" enda... Hva om jeg mister midt på dagen på jobb, feks i kundemøter? Eller når vi er på butikken? Eller på besøk hos folk som ikke vet om det og som jeg heller ikke ønsker skal vite om en spontanabort. Jeg har aldri mistet før, men regner med man begynner å fossblø, gjennom klær samtidig med smerter og selvsagt fortvilelse og gråt. Til og fra jobb tar jeg buss, så jeg kan ikke bare hive meg inn i en bil heller om det skulle skje akkurat da. Dere som har opplevd det, hvordan var det, fikk dere forvarsel før blødninger, og hvordan løste dere situasjonen? Regnet med man har mer enn nok med å håndtere følelsene om ikke man skal håndtere alt det andre samtidig. Anonymous poster hash: 44863...c47
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #2 Skrevet 28. september 2014 Har dette skjedd deg før? Jeg har 2 barn nå, men SA en gang da jeg var ung. Dette skjedde relativt sent da, uke 14. Hos meg var det en prosess som varte ca 1 uke. Det begynte med svake rier, så var på kontroll på sykehuset etc, altså ingen akutt situasjon FØR jeg mistet, men da jeg mistet fosteret så gikk vannet, og det skjedde spontant da jeg lå i sengen mens jeg sprang ut på do. Hadde ingen kontroll på det. Hva som skjer før uke 12 vet jeg ikke. Kanskje likt? Eller ikke? Dette er uansett noe du ikke bør tenke på. Da jeg gikk gravid de andre gangene, var jeg redd jeg skulle miste, men tenkte aldri hvordan det kom til å skje. Tror jeg hadde blitt "gal" da, ting kan jo skje når som helst med alt. Lykke til med svangerskapet:) Anonymous poster hash: 19c36...b7d
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #3 Skrevet 28. september 2014 Har dette skjedd deg før? Jeg har 2 barn nå, men SA en gang da jeg var ung. Dette skjedde relativt sent da, uke 14. Hos meg var det en prosess som varte ca 1 uke. Det begynte med svake rier, så var på kontroll på sykehuset etc, altså ingen akutt situasjon FØR jeg mistet, men da jeg mistet fosteret så gikk vannet, og det skjedde spontant da jeg lå i sengen mens jeg sprang ut på do. Hadde ingen kontroll på det. Hva som skjer før uke 12 vet jeg ikke. Kanskje likt? Eller ikke? Dette er uansett noe du ikke bør tenke på. Da jeg gikk gravid de andre gangene, var jeg redd jeg skulle miste, men tenkte aldri hvordan det kom til å skje. Tror jeg hadde blitt "gal" da, ting kan jo skje når som helst med alt. Lykke til med svangerskapet:) Anonymous poster hash: 19c36...b7d Beklager leste nå at du aldri har mistet før. Uansett ikke bekymre deg så mye. Som regel går det jo kjempe fint, i all fall etter uke 12:) Anonymous poster hash: 19c36...b7d
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #4 Skrevet 28. september 2014 Takk for svar. Har barn fra før, vet ikke hvorfor jeg tenker sånn på dette. Har ingen indikasjon på at dette ikke skal gå bra heller, anmet enn at jeg kjenner statistikken (er ikke 12 uker enda), men har en følelse av at noe ikke er som det skal. Går liksom litt å venter på "når" jeg skal miste. Har ikke følt det slik tidligere svangerskap. Anonymous poster hash: 44863...c47
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #5 Skrevet 28. september 2014 Jeg har spontanabortert mange ganger. De har startet på mange forskjellige måter, men aldri med styrtblødning. Jeg har kun personlig erfaring, men utifra den er plutselig stor blødning ikke et sannsynlig scenario. Det nærmeste jeg har kommet noe slikt var da jeg var på fest, gikk på do og så rant det blod ned i do. Jeg ble selvfølgelig redd og lei meg, men løste situasjonen med å stjele et bind fra vertinnen og dra hjem. Blødningen tok seg veldig opp i løpet av natten. Det kjipeste jeg har opplevd var en annen gang da fosterproduktet kom ut i do mens jeg var på jobb. Kunne ikke gå hjem og måtte holde ut resten av dagen. Det var ille, men man klarer det man må klare. Heldigvis har jeg fått to flotte barn innimellom alle abortene. Hver gang jeg har vært gravid har jeg gått med bind i veska før uke 12, og noen ganger tatt på meg bind hvis jeg skulle noe hvor jeg absolutt ikke hadde hatt sjanse til å komme meg på et toalett med en gang. Lykke til! Anonymous poster hash: 613ef...b4a
Krumelur Skrevet 28. september 2014 #6 Skrevet 28. september 2014 Jeg har mistet tidlig i svangerskapet flere ganger, og det har aldri startet med fossblødninger. Det vanligste er nok at man begynner å småblø, og etter en stund får man smerter og større blødninger. Håper det går bra for din del!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #7 Skrevet 28. september 2014 Jeg har hatt flere styrtblødninger. Foreløpig ikke mistet. Blødningene kommer alltid på jobb så jeg må gå med bind hele tiden. Anonymous poster hash: 08376...75c
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #8 Skrevet 28. september 2014 Jeg har hatt flere styrtblødninger. Foreløpig ikke mistet. Blødningene kommer alltid på jobb så jeg må gå med bind hele tiden. Anonymous poster hash: 08376...75c
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #9 Skrevet 28. september 2014 Er ikke vanlig at man styrtblør flere liter som man ser på film og samtidig faller sammen pga grusomme smerter. Det vanligste er at man blør som mensen eller en litt kraftig mensen og etterhvert får man smerter og er man ikke så langt på vei så er de ikke så veldig ille. Jeg fikk små blødninger og de ble kraftigere men mindre enn min mensen, og smertene kom etterhvert. Anonymous poster hash: fa2c0...cb4
.Ida. Skrevet 28. september 2014 #10 Skrevet 28. september 2014 Jeg mistet da jeg var 13 uker. Jeg gikk på toalettet og så jeg hadde blødd en del, men merket ingen smerter. Våknet tidlig neste dag til rie lignende smerter (selvsagt ikke like vonde som rier, men vondt på de samme stedene) som varte i 2 timer før alt kom ut. Så fikk jo en forvarsel først, fra jeg så blodet til smertene startet tok det vel 9 timer. Håper du slipper og oppleve dette og du skal gå gravid i 9 mnd
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #11 Skrevet 28. september 2014 Jeg stod på jobb. Flere kunder rundt meg og kolleger. Jeg blødde gjennom bukse og det syntes tydelig. Var en utrolig ubehagelig opplevelse for meg og for de rundt meg. I ettertid kom det blomster og en og annen som viste at de brydde seg. Så på en måte var det en fin tanke . Anonymous poster hash: a732e...cd3
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #12 Skrevet 29. september 2014 Takk for svar alle sammen. Anonymous poster hash: 44863...c47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå