Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #1 Skrevet 28. september 2014 Datteren min på 9 år har fått vannkopper. Hun hoster litt og har litt vondt i halsen, men ellers så allmentilstanden hennes er bra. Er det dumt å sende henne ut og leker da? Hun gjør ikke noe annet fortiden enn bare spille og jeg ligger her og er dårlig selv... Anonymous poster hash: 6bf1f...bf1
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #2 Skrevet 28. september 2014 Så lenge vannkoppene har tørket inn, eller hun leker helt alene burde det ikke være noe problem (hvis allmenntilstanden er bra). Anonymous poster hash: e47da...a7f
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #3 Skrevet 28. september 2014 Hun kan fint være litt ute i hagen og slike ting, men du må jo holde henne unna folk av smittevernhensyn. Da min datter hadde vannkommer var hun å lekte litt hos nabojenta, men det var selvfølgelig avklart med dem på forhånd. Der i huset hadde alle barna hatt vannkopper. Mot slutten av uken datteren min var syk ble vi invitert på middag til en kamerat av mannen, siden allmenntilstanden var helt super kunne vi fint ha gått, men der i huset hadde ikke yngste barnet hatt vannkopper og side de skulle til syden en drøy uke senere var det overhodet ikke aktuelt å ha oss på besøk I klassen til storebror her går det et barn med nedsatt immunforsvar, og det barnet kan dø av vannkopper. Så når lillesøster her fikk vannkopper måtte vi si ifra på skolen for da kom ikke dette barnet på skolen en stund. Selv om vår sønn har hatt vannkopper og ikke kunne smittet klassekompisen ved selv å være smittet tok de ikke sjansen på å ha det syke barnet på skolen så lenge noen i klassen var utsatt for vannkoppsmitte, det ble for farlig. Dette med smittevern er viktig! Anonymous poster hash: b6bb8...e22
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #4 Skrevet 28. september 2014 Frisk luft skader vel ikke - men hun bør jo ikke være med andre barn ( som ikke ønsker å bli smittet / har hatt det).., Anonymous poster hash: 3f9fa...bb9
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #5 Skrevet 28. september 2014 Her var ungene ute og lekte når de ønsket det. To av tre barn var i ganske grei form, og ble veldig utolmodige med å være inne. Så de fikk være ute når de ønsket det. Venner lekte de også med ute, men da snakket jeg med foreldre først slik at de kunne bestemme om de fikk leke eller ei. Hun ene var skikkelig slappfisk når hun hadde det, så hun lå rett ut på sofaen en uke. Vi har hatt barn på besøk som har hatt vannkopper, og for oss er ikke det noe problem da alle i huset har hatt det. Anonymous poster hash: 5ecac...97e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå