Gå til innhold

hasj

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har en bror som har begynt med hasj og han er ikke myndig enda. Han har fått noen bøter pga hasj røyking og bor sammen med mammaen sin, men han fortsetter og surre med dette. Henger med feil folk. Er det noen som har vært i samme situasjon? Har noen tips angående hvordan man kan gå fram og hvordan man kan hjelpe?

Takker for tips.

Anonymous poster hash: 0e474...c80
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvor dere bør henvende dere, men anbefaler dere på det sterkeste å sette i gang så fort som mulig. Før han blir myndig har dere langt sterkere støtteapparat og rettigheter enn hva han vil ha når han blir myndig. Den dagen han er myndig kan han jo også takke nei til all hjelp hvis han vil.

Kjenner noen som slet veldig etter at barnet ble myndig. Det har gått seg til det også, men det har vært en lang kamp hvor foreldrene omtrent har slitt seg ut.

Så kontakt lege, de som jobber med rus i kommunen osv.

Ikke bagatelliser dette.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 22e49...ce6
Skrevet

Kontakt utekontakten, der har full peiling på slikt! :)

Anonymous poster hash: e3a2f...add

Skrevet

Hei.

Har en bror som har begynt med hasj og han er ikke myndig enda. Han har fått noen bøter pga hasj røyking og bor sammen med mammaen sin, men han fortsetter og surre med dette. Henger med feil folk. Er det noen som har vært i samme situasjon? Har noen tips angående hvordan man kan gå fram og hvordan man kan hjelpe?

Takker for tips.

Jeg var en sånn ungdom, og anbefaler dere å virkelig ta tak i det. Det var bare flaks at jeg "ramla ut av det" på egenhånd. Det viktigste dere kan gjøre er å komme til bunns i _hvorfor_ han velger det. Ungdommer som velger stoff gjør det enten fordi de ikke føler de har noe å tape på det, fordi de trenger å bli sett, føle spenning eller en annen ganske god grunn. Harmoniske ungdommer som føler at hverdagen gir mening våkner ikke plutselig opp en dag og begynner med stoff. Ungdommer som er lykkelige fra før har for mye å tape på det. Så det er en psykisk driver bak det han velger.

For det andre hadde jeg skiftet miljø for han. Hadde det vært min unge hadde jeg flytta langt bort, sendt han til slektninger eller på internatskole. Hva som helst bare han fikk være i et sunt miljø. Og jeg hadde fulgt med som en hauk for å passe på at han ikke valgte seg samme type venner på nytt.

Kort oppsummert:

1. Ta han ut av miljøet han er i

2. Gi livet hans meningsfylt innhold

Håper dette kan hjelpe :)

Anonymous poster hash: 5ca80...586

Skrevet

Takk for tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...