Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #1 Skrevet 28. september 2014 Ja, innbilt svangerskap. Finnes det? Er det en diagnose? Grunnen til jeg lurer er at jeg har en god venninne jeg lurer på om har dette. Hun er 40år, og er ufrivillig barnløs. Hele verden hennes omkranser seg om barnløsheten, og det er for så vidt "greit" nok. Hun er veldig åpen ovenfor meg, og det setter jeg pris på. Hun er igjennom runder med runder med IVF, uten resultat. Saken er at det nå har bikket litt over etter min mening. Hun ter seg som hun er gravid; sier hun er morgenkvalm, hoven i føtter, litt bekkenløsningssmerter og en forferdelig utmattelse. Hun glemmer seg og sier "er så slitsomt å ha disse svangerskapsplagene" Hun har barnerommet klart, og hun gir råd om hva slag barneutstyr som lønner seg å ha. Hun glemmer seg bort her også, og sier "ja, jeg har erfart at sånn og slik er best" Viktig; Når hun er under IVF-behandling synes jeg ikke sånt er rart, nettopp pga medisineringen. Jeg har forstått at medisinene og hormonbehandling gir svangerskapsplager, så når hun holder på med dette er det "ok". Hun er helt åpen om behandlingene sine til meg. På fredag ble jeg ringt opp av en kollega av henne, vi er felles bekjente. Hun fortalte at de på jobb nå begynner seriøst å bli bekymret, og lurte på om hva de kunne gjøre. Hun har en kollega som er gravid, og hun er også forferdelig stygg mot henne. Hun er også helt åpen om IVF-behandlingen på jobb. Nå har det seg slik at jeg faktisk ikke tør å la henne passe barna mine mer. Jeg aner ikke hva hun er kapabel å gjøre. Vet at sikkert noen synes det er rart at jeg utleverer henne her, men jeg vet ingen andre steder å gå. Jeg gjør dette i et forsøk på å hjelpe henne. Det er mye mer til denne historien, og detaljer er noe forvrengt i forsøkt anonymisert. Men oppførselen er helt som beskrevet. Hva kan jeg gjøre? Anonymous poster hash: 8d468...3cc
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #2 Skrevet 28. september 2014 Ja, jeg mener at det er en diagnose. Min tante hadde det, skrev om det i en annen tråd om emnet før helga. Hun flyttet nærmere sykehus, magen vokste osv. Dette var på 60tallet og det fantes ikke ivf og denslags. Nå vet jeg ikke om din venninne har diagnosen, men det høres definitivt ut som hun trenger hjelp. Synes du skal lytte til magefølelsen din og ikke la henne passe barna dine hvis du er utrygg. Ikke for å overdramatisere, men det har jo vært stygge saker i USA med desperate barnløse kvinner som har gått til angrep på gravide for å få ut fosteret. Anonymous poster hash: c074d...cc2
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #3 Skrevet 28. september 2014 Jeg har kjent henne i mange år. Men opplever at det har eskalert veldig de siste to årene. Kanskje hun begynner å få litt panikk siden vi er blitt 40, jeg vet ikke. Har forsøkt å råde henne til å snakke med noen (som jeg kaller det), men da setter hun seg på bakbeina. Hun trenger ingen terapi. Ja, jeg hører på magefølelsen. Hun spør ofte om hun skal passe, men finner alltid en plausibel unnskyldning. Kan hende jeg virker hysterisk selv, men jeg gambler ikke med mine barn! Synes hele situasjonen er trist. Anonymous poster hash: 8d468...3cc
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #4 Skrevet 28. september 2014 Minner meg om en bekjent her. Hun innbildte seg i 3 år at hun var gravid og at alle var gale som ikke skjønte dette. Hadde tatt UL, men der viste ikke noe. Men selv da påstod hun at legene tok feil. Barnerom var pusset opp m.m Men så skal det sies at hun er av det enkle slaget og legen har stempet henne som lettere tilbakestående. Var et stykke i avisen for noen år siden. Og prøver pr i dag å¨IVF behandling, og den første ungen er fratatt henne! OMG!! Selvinnsikt er godt å ha! Anonymous poster hash: c7ecc...64e
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #5 Skrevet 28. september 2014 Regner med hun har en mann? Hva med å snakke med han om bekymringene dine? Anonymous poster hash: d9942...dff
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #6 Skrevet 28. september 2014 Regner med hun har en mann? Hva med å snakke med han om bekymringene dine? Anonymous poster hash: d9942...dff Ja, hun har en mann. Har snakket med han før, da barnerommet kom på plass. Han feide det under teppet. Men er nok nødt til å ta det opp litt mer rett frem med han. Siden hun er ustabil må jeg i så fall veie mine ord, slik at hun ikke oppfatter det som dolking i ryggen. Anonymous poster hash: 8d468...3cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå