Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #1 Skrevet 27. september 2014 Hvordan syk er din partner? Hvor mye deltar han eller hun? Hvordan fordeler dere ansvar? Hvordan ivaretar du deg selv oppi det hele? Hvordan tar barna det? Anonymous poster hash: 98930...b2a
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #2 Skrevet 27. september 2014 Jeg er kronisk syk med fibromyalgi, leddgikt, prolapser i ryggen og endometriose. Mannen er i full jobb og jeg er for tiden hjemme, så 99% av ting hjemme faller på meg....Tar ting litt innimellom når jeg har en god dag, og ikke for mye på likt. Passer på å slappe av innimellom så det ikke blir for mye, slik at jeg har noen krefter igjen til mann og barn. Blir annerledes når jeg skal prøve meg litt i jobb igjen, da må manne gjøre mer hjemme Anonymous poster hash: 645d3...9a1
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #3 Skrevet 27. september 2014 Jeg er kronisk syk. Vi har ganske lik arbeidsfordeling, men vi gjør forskjellige ting. Han kjører og bringer mer enn meg, da han syns det er helt greit. Jeg kan heller stille opp på en dugnad, noe han syns er bånn i bøtta. Vi jobber begge to, turnus så vi erikke alltid hjemme samtidig. Den som er hjemme gjør det som må gjøres der og da, og vår bit av husarbeidet gjør vi når vi har tid. Han jobber natt, så en kan nesten si han er kronisk syk han også. For han er helt zombie når han har jobbenetter. Da gjør han ikke like mye, men det er jo igrunn helt greit det. Han tar det igjen når han har fri uke. Anonymous poster hash: d0622...e5b
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #4 Skrevet 28. september 2014 Så fint at dere tar litt ansvar. hadde bare situasjonen vært slik her også. Kanskje dere er kronisk syke kvinner? Er det annerledes med kronisk syke menn? Er de kanskje latere? Anonymous poster hash: 98930...b2a
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #5 Skrevet 28. september 2014 Første anonym her. Ja, jeg er kvinne Det viktigste for meg er at han har tid og overskudd til å være med ungene, så får husarbeid og diverse være min jobb. Anonymous poster hash: 645d3...9a1
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #6 Skrevet 28. september 2014 Jeg (som er kvinne) har en revmatisk lidelse, og jobber fullt. Mannen har full jobb og vel så det, i en lederstilling. Han tar hovedansvaret på morgenen når kroppen min er stiv og smertefull. Jeg gjør de oppgavene som er greiest for kroppen min. Slik er det når vi vasker huset, handler, alt som har med barna å gjøre osv. Vi bidrar begge to ca likt i tid, men jeg velger arbeidsoppgaver som er greie for meg, og han gjør resten Anonymous poster hash: 32298...fec
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #7 Skrevet 28. september 2014 Jeg er kronisk syk, og hjemmeværende 100%. Mannen har 140% arbeidskontrakt (hoved- og biarbeidsgiver), samt at han tar nettbasert skolegang tilsvarende 67% studieprogresjon. Han kjører, handler, lager mat og gjør stort sett alt. Eneste jeg bidrar med hvis jeg er i grei form er at jeg svinger meg rundt med vaskefilla i ny og ne. Har ekstremt dårlig samvittighet og er livredd for at han skal gå på en smell, men per i dag så er dette eneste løsning. Jeg skal begynne på ulike behandlinger straks, for å lære å mestre hverdagen og helsen min best mulig, så jeg håper at jeg blir såpass at jeg kan bidra litt mer her hjemme. Jeg føler meg velsignet som har en så flott, snill og arbeidssom mann! Ingen av oss hadde greid oss uten hverandre❤️ Anonymous poster hash: 29b93...0a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå