Gå til innhold

kan noen hjelpe meg ang. salg av hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal selge huset vårt til ca 4mill. Vi har nettopp kjøpt nytt og flytter inn 1.des.

På mandag kommer en megler, og vi skal gjøre en avtale, regner jeg med. Meen, d kommer straks noen og vil se på huset. De er veldig interesserte..og jeg tenker på hva jeg skal gjøre dersom de kommer med et brukbart bud, for å unngå evt budrunder. Hva isåfall er et greit bud å få, som jeg bør godta?

Dette er ei populær bygd, og jeg tenker at det vil nok dukke opp en god gjeng til visning. Men pga dårlige tider på husmarked fronten, så vet jeg ikke om jeg skal regne med å få så mye mer om jeg har megler og flere interesserte.

Jeg vet jeg evt sparer mye penger på å slippe megler.. men hva med papirarbeid osv? Hva med andre ting som må gjøres som en megler ellers ordner opp i?

Skal self leie en advokat..tilstandsrapport osv hvis ikke.

Fordeler ulemper?

Anonymous poster hash: 0b445...66e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen her som har peiling på sånt?

Anonymous poster hash: 0b445...66e

Skrevet

Vi solgte huset vårt privat for en tid tilbake. Hadde flere meglere innom som kom med deres antatte salgssum og til hvordan de ville markedsføre/gjennomføre salget.

Tok deretter kontakt med de som ønsket å kjøpe og ble enige om en pris som var i nærheten av prisgjennomsnittet som meglerne kom med.

Vi fikk med oss alt vi ønsket i huset (også lamper, liftgardiner - ting som normalt skal være igjen) og så slapp vi samtidig å flikke på maling, rydde/style og ha huset fullt inkl usikkerhet ift salg.

Vi fikk god kontakt med en av meglerne som var innom og betalte han 15000 for bare å gjøre oppgjøret, inkl kostnader til sikringsobligasjon etc. Myyye rimeligere enn å bruke advokat!

Tvi tvi!

Anonymous poster hash: 3531d...cce

Skrevet

Vi brukte en takstmann også forresten.. ikke nødvendig, men jeg/vi synes det var veldig ryddig:-)

Anonymous poster hash: 3531d...cce

Skrevet

Vi kjøpte privat. Brukte en advokat til og ordne alt det praktiske. Kostet 10.000,-

Anonymous poster hash: 7cfd6...91a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...