Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #1 Skrevet 27. september 2014 Skulle hente henne hos min foreldre og har aldri opplevd henne så ulydig. Hoppet og klatret på bestefaren sin, hermet etter meg og gjorde ikke som jeg sa. Fant jakken til henne for vi skulle gå hjem pga oppførselen hennes. Da tok hun jakken og slo bestefaren flere ganger. Greit han øser henne opp, men likevel bør hun høre etter det jeg sier. Hun deler pult med en jente i klassen som har en egen lærer på seg pga oppførselen, og det er denne oppførselen jeg føler hun tar etter. Denne jenta har vært hos oss flere ganger for hun stikker av hjemmefra og kommer hit. Da løper hun rundt i stua og brøler, prøver å stjele ting osv. Jeg sender henne jo hjem, men hun leker jo likevel med henne på skolen. Så det er vel grei straff å legge seg uten mat? Hun spiste sist kl 15, men har fått lørdagsnop og chips hos mine foreldre. Nektet å gå inn når vi kom hjem også for da ville hun sykle. Så måtte bære en sprellende og hylende jente inn. Synes det er ille når hun er så stor som hun er. Søsteren på 4 oppfører seg aldri sånn. Anonymous poster hash: 14de2...40c
Suppehue Skrevet 27. september 2014 #2 Skrevet 27. september 2014 Konsekvenser er jeg helt for men å nekte mat som straff er jeg ikke for.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #3 Skrevet 27. september 2014 Både sengestraff og uten mat? Litt voldsomt. Klokka er jo bare seks. Anonymous poster hash: 86b23...920
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #4 Skrevet 27. september 2014 Å nekte barn mat som straff har jeg ingenting til overs for. Når det er sagt så synes jeg at det er riktig å slå ned på den slags oppførsel, men straffen bør stå i forhold til hva hun har gjort. Anonymous poster hash: 93d95...eb9
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #5 Skrevet 27. september 2014 Huff.. Kanskje hun bør få mat da, jeg ble bare så satt ut av oppførselen at jeg sendte henne rett i seng. HI Anonymous poster hash: 14de2...40c
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #6 Skrevet 27. september 2014 Enig med de andre, ikke ok å fjerne mat som straff. Jeg synes heller ikke det er greit å måtte legge seg SÅ tidlig. Jeg synes ikke senga skal brukes som straff heller, for man kan få negativt forhold til det å sove. Hun vil jo ikke sovne nå likevel, og da blir det noen timer å ha negativ opplevelse i sengen. Synd hun allerede hadde fått lørdagsgodt, for da kunne det å holde dette tilbake vært en form for straff. Ikke se tv, en annen. Anonymous poster hash: c062d...746
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #7 Skrevet 27. september 2014 Noen ganger blir det bare sånn. Kjenner til det i kampens hete. Hun klarer seg helt fint uten mat til imorgen. :-)Det som er viktig er at du forklarer henne hvorfor det ble sånn. At oppførselen hennes absolutt ikke var bra.Og at hvis det skjer igjen, at hun ikke hører etter, slår og oppfører seg helt rabiat så vil det få konsekvenser. Og så velge en konsekvens du vet svir for henne. null spilling, eller tv, eller lørdagsgodt. Anonymous poster hash: 31bf4...ba0
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #8 Skrevet 27. september 2014 Det er liksom ingenting som svir for henne. Utenom å måtte være alene på rommet. Det synes hun ingenting om. Jeg har sagt hun kan spise nå da, var rett før hun sovnet. Så da ble jo bare straffen dum, men har vært alene på rommet i en time så kanskje straff nok? HI Anonymous poster hash: 14de2...40c
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #9 Skrevet 27. september 2014 Det er liksom ingenting som svir for henne. Utenom å måtte være alene på rommet. Det synes hun ingenting om. Jeg har sagt hun kan spise nå da, var rett før hun sovnet. Så da ble jo bare straffen dum, men har vært alene på rommet i en time så kanskje straff nok? HI Anonymous poster hash: 14de2...40c Et sted på veien har du feilet. Det å skylde på en medelev på 5-6 år blir bare for dumt. Anonymous poster hash: 2bbe0...ae5
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #10 Skrevet 27. september 2014 Du over her: hvordan kan du være så sikker på det? Forandringer i livet (som å begynne på skolen) kombinert med dårlig innflytelse fra andre barn, kan gjøre mye rart med adferden til et lite barn. Da vi flyttet og minsten byttet barnehage, forandret han seg totalt. Han ble venn med et skikkelig problembarn, og begynte å snakke stygt, slå osv.. Vi fikk forferdelige tilbakemeldinger fra bhg, og vi lurte veldig på hvor den fine lille gutten vår var blitt av.. Nå har bhg tatt grep, og gutten vår leker ikke lenger med denne gutten. Vi har fått vår snille og empatiske gutt tilbake:) Hi: kanskje du kan ta en prat med læreren. Si at datteren din har forandret seg, og spørre om det er mulig å endre på plassene? Anonymous poster hash: 5045b...60d
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #11 Skrevet 27. september 2014 Ja, vi har tenkt å spør om di kan rullere på hvem som deler plass med denne jenta. Denne jenta har slått min jente flere ganger midt i timen, dyttet henne ned trapper osv. Hun er lik mot en gutt i klassen. Vet ikke hvor jeg har feilet. Har alltid vært en snill jente, helt til noen uker på skolen. Og oppførselen begynner å bli skremmende lik den jenta jeg nevner her. HI Anonymous poster hash: 14de2...40c
kiki1980 Skrevet 27. september 2014 #12 Skrevet 27. september 2014 Ja,barna hermer etter hverandre...vi prøver å være konsekvente med å si unnskyld hver gang de opfører seg dårlig eller slår,være på rommet som ikke har leker funker også,ingen tv,lørdagsgodt har allerede blitt nevnt. Men hele poenget må være at hun forstår at slik oppførsel fører ikke frem så fa må dere snakke sammen,spesielt forklare situasjonen til den andre jenta
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #13 Skrevet 27. september 2014 Hvor er det dere får dette straffetullet fra? Husk at straff er noe foreldre tyr til de når de har feilet i sin kommunikasjon med barna. Du skylder på et lite barn. Feilen ligger ikke hos henne, men hos deg/dere som voksne. Anonymous poster hash: 8c097...d22
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #14 Skrevet 27. september 2014 Er ikke alltid like enkelt å være pedagogisk og korrekt;) Ingen unger dør av sult pga. mangel på kveldsmat en kveld og jeg skjønner godt at du satte strek for kvelden. Helt ok reaksjon i kampens hete. Anonymous poster hash: 34126...e36
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #15 Skrevet 27. september 2014 Hvor er det dere får dette straffetullet fra? Husk at straff er noe foreldre tyr til de når de har feilet i sin kommunikasjon med barna. Du skylder på et lite barn. Feilen ligger ikke hos henne, men hos deg/dere som voksne. Anonymous poster hash: 8c097...d22 Bullshit! Ikke rart det finnes så mange ufordragelige drittunger om de aldri får straff! Ja, STRAFF! Ulydigheter og frekkheter BØR få straff (eller kall det konsekvens om du vil). Det har ingenting med å feile i kommunikasjonen å gjøre, HERREMINHATT så frustrert jeg blir når jeg hører slikt bullshit! TØR å sette tydelige grenser for barnet ditt! Lærer. Anonymous poster hash: 2a74c...fb6
kiki1980 Skrevet 27. september 2014 #16 Skrevet 27. september 2014 En må lære seg hva som er god og dårlig oppførsel,hva som er godtatt og ikke godtatt. Nå er det regler,i morra lover og lover har straff. Du betaler bot når du parkerer feil og alle godtar det fordi alle forstår at om vi alle parkerer i pytt og vær,da blir det kaos.
Honningmelon Skrevet 27. september 2014 #17 Skrevet 27. september 2014 Å legge seg uten mat er ingen bra løsning. Jeg er helt for at dårlig oppførsel skal få konsekvenser, men finn noe annet enn å bruke mat.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #18 Skrevet 27. september 2014 Hvor er det dere får dette straffetullet fra? Husk at straff er noe foreldre tyr til de når de har feilet i sin kommunikasjon med barna. Du skylder på et lite barn. Feilen ligger ikke hos henne, men hos deg/dere som voksne. Anonymous poster hash: 8c097...d22 Bullshit! Ikke rart det finnes så mange ufordragelige drittunger om de aldri får straff!Ja, STRAFF! Ulydigheter og frekkheter BØR få straff (eller kall det konsekvens om du vil). Det har ingenting med å feile i kommunikasjonen å gjøre, HERREMINHATT så frustrert jeg blir når jeg hører slikt bullshit! TØR å sette tydelige grenser for barnet ditt! Lærer. Anonymous poster hash: 2a74c...fb6 Ja, frustrert kan du bare bli. Tydelige grenser har vi også, men vi tyr aldri til straff. I tråden her snakkes det om barn som om de er små ufordragelige vesener som man må sette seg i makt over. Men!!! Skal jeg fortelle deg noe? Alle mennesker, og dyr også for den slags skyld, reagerer ut fra hvordan de føler seg på innsiden. Hvis vi møter barna på hva de føler i stedet for hvordan de oppfører seg, så vil de føle seg sett, speilet og respektert. Deretter vil de også samarbeide. Rart du ikke lærte dette på lærerstudiet i grunnen. Anonymous poster hash: 8c097...d22
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #19 Skrevet 27. september 2014 Har hun først blitt sånn etter hun begynte på skolen? Mine 3 skolebarn fikk nemlig litt attitude, ble litt eplekjekke, det første halvåret i 1.klasse. Men så roet det seg når de etterhvert "fant sin plass"/ falt til ro i klassen. Bare derfor jeg lurte Anonymous poster hash: 7d531...75e
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #20 Skrevet 27. september 2014 Du bruker vel ikke legging og matnekt som straff vel??? Anonymous poster hash: 94627...85d
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #21 Skrevet 27. september 2014 Hvor er det dere får dette straffetullet fra? Husk at straff er noe foreldre tyr til de når de har feilet i sin kommunikasjon med barna. Du skylder på et lite barn. Feilen ligger ikke hos henne, men hos deg/dere som voksne. Anonymous poster hash: 8c097...d22 Bullshit! Ikke rart det finnes så mange ufordragelige drittunger om de aldri får straff!Ja, STRAFF! Ulydigheter og frekkheter BØR få straff (eller kall det konsekvens om du vil). Det har ingenting med å feile i kommunikasjonen å gjøre, HERREMINHATT så frustrert jeg blir når jeg hører slikt bullshit! TØR å sette tydelige grenser for barnet ditt! Lærer. Anonymous poster hash: 2a74c...fb6 Ja, frustrert kan du bare bli. Tydelige grenser har vi også, men vi tyr aldri til straff. I tråden her snakkes det om barn som om de er små ufordragelige vesener som man må sette seg i makt over. Men!!! Skal jeg fortelle deg noe? Alle mennesker, og dyr også for den slags skyld, reagerer ut fra hvordan de føler seg på innsiden. Hvis vi møter barna på hva de føler i stedet for hvordan de oppfører seg, så vil de føle seg sett, speilet og respektert. Deretter vil de også samarbeide. Rart du ikke lærte dette på lærerstudiet i grunnen. Anonymous poster hash: 8c097...d22 Igjen - bullshit. Noen barn ER (oppfører seg) ufordragelige og frekke og disse må settes på plass umiddelbart. Greit at du tenker at barn skal møtes på det de føler, MEN DET SKAL DE JAMMEN MEG LÆRE AT ANDRE SKAL OGSÅ - inkludert voksne! Anonymous poster hash: 2a74c...fb6
Elsker livet Skrevet 27. september 2014 #22 Skrevet 27. september 2014 Jeg syns å straffe med å ikke få mat eller bli sendt i seng er en dårlig ide`. Sengen skal være et positivt sted, og mat er næring for kroppen/hjernen. Hadde prøvd å være mer kreativ.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #23 Skrevet 27. september 2014 Hvor er det dere får dette straffetullet fra? Husk at straff er noe foreldre tyr til de når de har feilet i sin kommunikasjon med barna. Du skylder på et lite barn. Feilen ligger ikke hos henne, men hos deg/dere som voksne. Anonymous poster hash: 8c097...d22 Bullshit! Ikke rart det finnes så mange ufordragelige drittunger om de aldri får straff!Ja, STRAFF! Ulydigheter og frekkheter BØR få straff (eller kall det konsekvens om du vil). Det har ingenting med å feile i kommunikasjonen å gjøre, HERREMINHATT så frustrert jeg blir når jeg hører slikt bullshit! TØR å sette tydelige grenser for barnet ditt! Lærer. Anonymous poster hash: 2a74c...fb6 Ja, frustrert kan du bare bli. Tydelige grenser har vi også, men vi tyr aldri til straff. I tråden her snakkes det om barn som om de er små ufordragelige vesener som man må sette seg i makt over. Men!!! Skal jeg fortelle deg noe? Alle mennesker, og dyr også for den slags skyld, reagerer ut fra hvordan de føler seg på innsiden. Hvis vi møter barna på hva de føler i stedet for hvordan de oppfører seg, så vil de føle seg sett, speilet og respektert. Deretter vil de også samarbeide. Rart du ikke lærte dette på lærerstudiet i grunnen. Anonymous poster hash: 8c097...d22 Igjen - bullshit. Noen barn ER (oppfører seg) ufordragelige og frekke og disse må settes på plass umiddelbart.Greit at du tenker at barn skal møtes på det de føler, MEN DET SKAL DE JAMMEN MEG LÆRE AT ANDRE SKAL OGSÅ - inkludert voksne! Anonymous poster hash: 2a74c...fb6 Jeg er helt uenig. Har tre barn og vært/er familiehjem for tre barn/ungdom med atferdsproblemer. Har nådd inn og snudd oppførselen til alle tre ved hjelp av denne metoden. Straff føler bare til at de lukker seg inne. Har BUP i ryggen også. Anonymous poster hash: 8c097...d22
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #24 Skrevet 27. september 2014 Hvor er det dere får dette straffetullet fra? Husk at straff er noe foreldre tyr til de når de har feilet i sin kommunikasjon med barna. Du skylder på et lite barn. Feilen ligger ikke hos henne, men hos deg/dere som voksne. Anonymous poster hash: 8c097...d22 Bullshit! Ikke rart det finnes så mange ufordragelige drittunger om de aldri får straff!Ja, STRAFF! Ulydigheter og frekkheter BØR få straff (eller kall det konsekvens om du vil). Det har ingenting med å feile i kommunikasjonen å gjøre, HERREMINHATT så frustrert jeg blir når jeg hører slikt bullshit! TØR å sette tydelige grenser for barnet ditt! Lærer. Anonymous poster hash: 2a74c...fb6 Ja, frustrert kan du bare bli. Tydelige grenser har vi også, men vi tyr aldri til straff. I tråden her snakkes det om barn som om de er små ufordragelige vesener som man må sette seg i makt over. Men!!! Skal jeg fortelle deg noe? Alle mennesker, og dyr også for den slags skyld, reagerer ut fra hvordan de føler seg på innsiden. Hvis vi møter barna på hva de føler i stedet for hvordan de oppfører seg, så vil de føle seg sett, speilet og respektert. Deretter vil de også samarbeide. Rart du ikke lærte dette på lærerstudiet i grunnen. Anonymous poster hash: 8c097...d22 Igjen - bullshit. Noen barn ER (oppfører seg) ufordragelige og frekke og disse må settes på plass umiddelbart.Greit at du tenker at barn skal møtes på det de føler, MEN DET SKAL DE JAMMEN MEG LÆRE AT ANDRE SKAL OGSÅ - inkludert voksne! Anonymous poster hash: 2a74c...fb6 Jeg er helt uenig. Har tre barn og vært/er familiehjem for tre barn/ungdom med atferdsproblemer. Har nådd inn og snudd oppførselen til alle tre ved hjelp av denne metoden. Straff føler bare til at de lukker seg inne. Har BUP i ryggen også. Anonymous poster hash: 8c097...d22 Men kanskje de ikke hadde hatt atferdsproblemer om noen hadde gitt dem tydelige grenser og konsekvenser i utgangspunktet! Mener absolutt at det skal gjøres med kjærlighet og respekt, men straff (eller konsekvens) er en helt nødvendig del av oppdragelsen, mener nå jeg. Anonymous poster hash: 2a74c...fb6
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #25 Skrevet 27. september 2014 Hvor er det dere får dette straffetullet fra? Husk at straff er noe foreldre tyr til de når de har feilet i sin kommunikasjon med barna. Du skylder på et lite barn. Feilen ligger ikke hos henne, men hos deg/dere som voksne. Anonymous poster hash: 8c097...d22 Bullshit! Ikke rart det finnes så mange ufordragelige drittunger om de aldri får straff!Ja, STRAFF! Ulydigheter og frekkheter BØR få straff (eller kall det konsekvens om du vil). Det har ingenting med å feile i kommunikasjonen å gjøre, HERREMINHATT så frustrert jeg blir når jeg hører slikt bullshit! TØR å sette tydelige grenser for barnet ditt! Lærer. Anonymous poster hash: 2a74c...fb6 Ja, frustrert kan du bare bli. Tydelige grenser har vi også, men vi tyr aldri til straff. I tråden her snakkes det om barn som om de er små ufordragelige vesener som man må sette seg i makt over. Men!!! Skal jeg fortelle deg noe? Alle mennesker, og dyr også for den slags skyld, reagerer ut fra hvordan de føler seg på innsiden. Hvis vi møter barna på hva de føler i stedet for hvordan de oppfører seg, så vil de føle seg sett, speilet og respektert. Deretter vil de også samarbeide. Rart du ikke lærte dette på lærerstudiet i grunnen. Anonymous poster hash: 8c097...d22 Igjen - bullshit. Noen barn ER (oppfører seg) ufordragelige og frekke og disse må settes på plass umiddelbart.Greit at du tenker at barn skal møtes på det de føler, MEN DET SKAL DE JAMMEN MEG LÆRE AT ANDRE SKAL OGSÅ - inkludert voksne! Anonymous poster hash: 2a74c...fb6 Jeg er helt uenig. Har tre barn og vært/er familiehjem for tre barn/ungdom med atferdsproblemer. Har nådd inn og snudd oppførselen til alle tre ved hjelp av denne metoden. Straff føler bare til at de lukker seg inne. Har BUP i ryggen også. Anonymous poster hash: 8c097...d22 Men kanskje de ikke hadde hatt atferdsproblemer om noen hadde gitt dem tydelige grenser og konsekvenser i utgangspunktet!Mener absolutt at det skal gjøres med kjærlighet og respekt, men straff (eller konsekvens) er en helt nødvendig del av oppdragelsen, mener nå jeg. Anonymous poster hash: 2a74c...fb6 I korte trekk er "mine" barn utsatt for trusler og straff, men ingen har sett hva de føler. Konsekvens og straff er for meg to ulike ting. I HIs eksempel så er det å legge seg uten kveldsmat helt klart en straff. En naturlig konsekvens ville derimot vært at hun ikke kan besøke besteforeldrene neste lørdag. I den gitte situasjonen ville jeg sagt til henne at jeg ser at hun har hatt det hyggelig hos besteforeldrene sine og spurt om hun syntes det var litt dumt at vi skulle hjem nå. Jeg ville sagt at jeg forstår det, men at det er viktig at hun blir med hjem nå, slik at vi også kan få komme tilbake neste lørdag. I etterkant ville jeg tatt en prat om at det er viktig at hun kommer når jeg sier det, men også om hun følte at det kanskje kom litt brått på at vi skulle dra. Ville også sagt noe om at det kan være vanskelig å avbryte når man har det så gøy. Halve samarbeidet med barnet skjer under forberedelsen til aktiviteten. Kanskje HI gjorde en feil her? Anonymous poster hash: 8c097...d22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå