Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #1 Skrevet 27. september 2014 Jeg strikker en lue, fri fantasi så føler ikke noen oppskrift. Jeg skal begynne å felle snart, men hvordan gjør jeg det? Har 71 masker Anonymous poster hash: 61ba2...d02
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #2 Skrevet 27. september 2014 Det enkleste er å strikke to og to masker sammen. Så kommer det an på om du vil ha en lue som rundes bråere av, eller om den skal gå litt mer opp hvor mange masker du feller på hver omgang, ev. hvor mange omganger du strikker mellom hver felle-omgang. Fordel de maskene du strikker sammen jevnt utover omgangene. F.eks. hver 7. maske, så strikke en omgang, så felle hver 7. osv. (Bare et eksempel.) Men som sagt, du må nesten bare prøve deg frem ut fra hvordan du vil at fasongen på fellingen skal være. Jo flere masker du feller pr omgang og jo færre omganger du strikker mellom hver felle omgang - jo rundere blir luen. Feller du litt færre masker pr omgang og/eller strikker flere omganger uten å felle noe mellom hver felle-omgang, så vil du få en spissere lue. Anonymous poster hash: 92d13...672
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå