Gå til innhold

Jeg har konstant dårlig samvittighet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg finner alltid noe å ha dårlig samvittighet for. Er utrolig slitsomt! Dersom jeg ikke har noe konkret der og da så begynner jeg å tenke på ting som er skjedd tidligere slik at jeg garantert finner noe jeg kan plage meg selv med.

Er det noen andre som har det slik eller har hatt det slik og vet en god metode for hvordan en kan bli kvitt den konstante dårlige følelsen?

Anonymous poster hash: 2f6e2...3fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er der, en mild grad. Prøver å fortelle meg selv at det har gått bra med meg og alle de "involverte"!

Er mange som burde føle seg verre!

Anonymous poster hash: 6b78f...5b2

Skrevet

Jeg har mye dårlig samvittighet ovenfor ungene mine. At jeg ikke strekker til. Utenom det har jeg lært meg å gi skikkelig faen. Og det er veldig deilig! 

Skrevet

Huff jeg er sånn med jobb og bekymringer vedr huset vårt. Er jeg ikke bekymret så finner hjernen på noe som jeg kan tenke på. Det er utrolig slitsomt, men det har blitt bedre med årene. Er 34 nå og føler at jeg har funnet roen i større grad. Men har en tendens til å bære all verdens ansvar på mine skuldre, og det er ikke bra. For meg har det hjulpet å jobbe med meg selv mentalt, ta utfordringer og ikke minst trene og spise sunt. For dette er nok tvangstanker for min del iallfall. Det er/var en loop av tanker som aldri ville gå vekk.

Anonymous poster hash: 273ab...ca4

Skrevet

Sånn er jeg og!

Slitsomt!!

Anonymous poster hash: 9f9ca...5ac

Skrevet

Du lage deg et mantra av typen "gjort er gjort, spist er spist, ingenting å gjøre med det", som du tviholder på når tankene begynner å plage deg.

Et annet alternativ er å se for deg tanken som et fotografi, som du ser for deg at du river i to og hiver i søppelbøtta. Det høres latterlig ut, men fungerer faktisk ganske bra! Særlig på minner/hendelser, de er enklere å visualisere i ettertid :)

Anonymous poster hash: 63496...7c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...