Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #1 Skrevet 27. september 2014 11 måneder. Ammes morgen og kveld. Spiser grøt morgen og kveld. Uten om dette vil han ikke ha brød, ikke grønnsaker/frukt og ikke middag. Eneste han vil ha er sånne ferdigposer med fruktsmoothies. Er ikke det altfor lite mat for en så stor "baby"? :-( Han er nokså liten og tynn.. Anonymous poster hash: 591f0...326
MrsMilla Skrevet 27. september 2014 #2 Skrevet 27. september 2014 høres litt ut som sønnen min. hva med å lure ham litt og åpne posene på baksiden, helle nedpå en miks av smoothie og eksempelvis avocado og litt grøt etc? Jeg må lure gutten min innimellom. han er nå to, og vi har typisk "gul suppe" som har moste grønnsaker og gjerne kikerter etc. Smoothier går ofte ned. Har gjerne i yoghurt naturell, avocado, kikerter, litt grønnsaker ++++ i disse - og vips har han fått et måltid i form av smoothie.......
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #3 Skrevet 27. september 2014 Vi hadde det slik. Spiste grøt til frokost og kvelds, men nektet annen mat. Jeg ga smoothie innimellom, men stort sett tilbød jeg bare mat (og hjemmelaget smoothie med grønnsaker, men ville ofte ikke ha det heller), så valgte hun selv om hun ville spise eller ikke. Ville hun ikke ha, så neivel. Det løste seg mer og mer opp rundt ettårsalder. Nå er hun halvannet, og spiser normalt. Har endelig sluttet å være "liten og tynn". Endelig har de gode bollekinnene dukket opp, de som en BABY bør ha. Anonymous poster hash: c5ecf...20d
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #4 Skrevet 27. september 2014 Har vært der jeg også. Hos oss ble løsningen å mate fuglene. Kjøpte ett billig brød i butikken og gikk for å mate svanene, endene og måkene. Jenta matet fuglene, men veldig mye forsvant inn i munnen hennes merkelig nok. Så i en periode måtte vi mate fuglene hver dag. Når jeg oppdaget dette hadde jeg tatt med tørt brød hjemmene ifra for å mate fuglene, men da jeg så hun spiste så syns jeg at jeg burde ha brød som ikke var gammelt. Del du brødet på midtn klarer små barnehender å grave ut biter som endten går til fuglene ellerr i munnen. Anonymous poster hash: c8a03...74b
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #5 Skrevet 27. september 2014 Min gutt var også sånn du beskriver... Kun grøt og smoothie... Aldri middag, aldri brød, aldri noe som helst annet den grøt omtrent. Men han hadde cøliaki, og det var grunnen til fraværende matlyst. Nå, eter han som en hest:) Men mener ikke å si at ditt barn har det altså.. Anonymous poster hash: 7785a...9a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå