Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #1 Skrevet 27. september 2014 Det å være besøkshjem! Jeg har ei jente på 8 år , og har i løpet av de åtte årene aldri hatt en helg barnefri. Nå idag tok jeg mot å spurte et familiemedlem om hu kunne tenke seg å være besøkshjem hver 4.helg . Men jeg lurer på ; Hvordan gå frem? Hvem må man prate med ol. Må jeg betale eller blir det dekt? Hva er normalt å få? Ja altså. Alle med erfaring , og råd tas imot med takk Anonymous poster hash: ec908...2a1
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #2 Skrevet 27. september 2014 Du kan melde deg selv til barnevernet og be om at besøkshjem blir satt inn som tiltak, men det er ikke sikkert at du får det innvilget og at du da får det besøkshjemmet du allerede har avtalt med. Du kan inngå en privat avtale med dette familiemedlemmet. Sett opp hvilke helger barnet skal være der, lag regler for hva som skjer ved sykdom, rutiner for endring / bytting av helger og gjerne klokkeslett når barnet skal leveres og hentes. Betaling, både utgiftsdekning og arbeidsgodtgjørelse, bør også stå i kontrakten. For barn som er ynger enn 10 år er normalen at man fr 260,- i utgiftsdekning og 705,- i arbeidsgodtgjørelse pr. døgn. Anonymous poster hash: 50e5c...a34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå