Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #1 Skrevet 27. september 2014 Trener endel, men har vert mest styrke og sykling. Vil gjerne begynne å jogge. Gikk/jogget en lang tur for noen dager siden. Er slank, men har kommet på noen "kosekilo" det siste året. Saken er at jeg nesten synes det er "vondt" å jogge. Har 5 barn, så har ikke noe vaskebrett akkurat. Men, er likevel ganske fornøyd med magen. Likevel føler jeg alt "disser" når jeg jogger. Har flere venninner som jogger som er mye rundere enn meg, men aldri hørt noen som har klaget på dette. Er det noe som blir bedre jo mer man jogger? Anonymous poster hash: 67f83...d95
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. september 2014 #2 Skrevet 27. september 2014 Jeg er relativt feit. Aldri trent (med unntak av et halvt år på treningsstudio for noen år siden). Begynte å jogge før ferien, og kan ikke si at dissing plager meg. Har løpetights som holder lår og mage på plass, trenigsbh til puppa og en trang singlet under toppen som holder magen på plass. Veier enda 20 kilo mer enn jeg burde og har alt gått ned 30 kilo, så er nok mer som disser her enn hos deg ;-)
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #3 Skrevet 27. september 2014 Om du ikke har jogget mye før, tipper jeg du har to problemer: kosekiloene blir sandsekker rundt midja, samt at du kanskje mangler muskulatur for nettopp jogging. Skjønner deg kjempegodt, jeg jogger - men etter hver fødsel har jeg 15 kg sandsekker som gjerne skal bort - og det merkes! (nettopp fått fjerdemann, så gjort dette noen ganger). Vil altså starte med å styrke kjernemuskulatur mage og rygg godt, øve godt inn med knebøy og styrke bekkenmuskulatur. Når du løper, så start med mindre avstander først, ta gjerne annenhver gå og jogg på annenhver lyktestolpe etc. Sørg for at du ikke "tar ut alt du har" på løpeturene, da blir neste tur veldig tung. Helst ikke løp på asfalt, hold deg til stier,og mykt underlag i starten til du har fått vent til kroppen jogginga, og du er litt lettere. Kilo har litt å si, handler ikke om å være tynn - men det handler om at du skal trekke med deg hver eneste kilo, så jo lettere du er, jo lettere blir det. Husk mat - du skal ikke være sulten og ikke mett når du løper, og husk å spise noe når du kommer hjem så raskt som mulig for god restitusjon. Lykke til! Løping er kjempeartig når man kommer skikkelig inn i det :-) Anonymous poster hash: 70510...fb8
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #4 Skrevet 27. september 2014 Om du ikke har jogget mye før, tipper jeg du har to problemer: kosekiloene blir sandsekker rundt midja, samt at du kanskje mangler muskulatur for nettopp jogging. Skjønner deg kjempegodt, jeg jogger - men etter hver fødsel har jeg 15 kg sandsekker som gjerne skal bort - og det merkes! (nettopp fått fjerdemann, så gjort dette noen ganger). Vil altså starte med å styrke kjernemuskulatur mage og rygg godt, øve godt inn med knebøy og styrke bekkenmuskulatur. Når du løper, så start med mindre avstander først, ta gjerne annenhver gå og jogg på annenhver lyktestolpe etc. Sørg for at du ikke "tar ut alt du har" på løpeturene, da blir neste tur veldig tung. Helst ikke løp på asfalt, hold deg til stier,og mykt underlag i starten til du har fått vent til kroppen jogginga, og du er litt lettere. Kilo har litt å si, handler ikke om å være tynn - men det handler om at du skal trekke med deg hver eneste kilo, så jo lettere du er, jo lettere blir det. Husk mat - du skal ikke være sulten og ikke mett når du løper, og husk å spise noe når du kommer hjem så raskt som mulig for god restitusjon. Lykke til! Løping er kjempeartig når man kommer skikkelig inn i det :-) Anonymous poster hash: 70510...fb8 Takk for fint svar! Har du noen tips om gode løpe tights? Har brukt en ra rønisch, men den bare sklir ned Anonymous poster hash: 67f83...d95
mamma_til_gutt Skrevet 27. september 2014 #5 Skrevet 27. september 2014 Det blir fort bedre! Jogg jevnlig, så vil du snart merke at du strammes opp
Twintipp og himmelblå Skrevet 27. september 2014 #6 Skrevet 27. september 2014 2xu tightsen som er en kompresjonstights er super synes jeg. Hater når de er på vask. Om du har "disse"mage så holder den fint inn. Last ned en app som heter 10-20-30. Det er en form for intervalltrening/løping, som går ut på å øke intensiteten når du løper. 30 sek rolig jogg ( her kan du gå ), 20 sek moderat løp og 10 sek hurtig løp! Du blir hele tiden fortalt på øret hva du skal løpe. Tren styrke ved siden av. Mange som løper har dissing her og der, men med riktig tights holder den inn! Snart vil du se resultater skal du se:)
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #7 Skrevet 27. september 2014 2xu tightsen som er en kompresjonstights er super synes jeg. Hater når de er på vask. Om du har "disse"mage så holder den fint inn. Last ned en app som heter 10-20-30. Det er en form for intervalltrening/løping, som går ut på å øke intensiteten når du løper. 30 sek rolig jogg ( her kan du gå ), 20 sek moderat løp og 10 sek hurtig løp! Du blir hele tiden fortalt på øret hva du skal løpe. Tren styrke ved siden av. Mange som løper har dissing her og der, men med riktig tights holder den inn! Snart vil du se resultater skal du se:) Takk for fint svar! Anonymous poster hash: 67f83...d95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå