Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #1 Skrevet 27. september 2014 Driver å lager småsteik av elg i dag, og har laget egen kraft ved å bruke viltfond, gulrot, bein fra elgen, løk og litt einebær. Men etter å ha laget brunsausen syns jeg den mangler noe og tenkte å ha i litt brunost og enten kremfløte eller seterrømme. Men kan ikke ha det i før kjøttet er ferdigtrekt pga melkeallergi hos minste i familien. hva anbefaler dere? Noe annet dere anbefaler? Anonymous poster hash: ad354...911
☆☆☆ Skrevet 27. september 2014 #2 Skrevet 27. september 2014 Creme fraiche om du har, rømme kan skille seg i sausen. Kremfløte funkar sikkert, men manglar syrligheten.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #3 Skrevet 27. september 2014 Creme fraiche om du har, rømme kan skille seg i sausen. Kremfløte funkar sikkert, men manglar syrligheten. det har jeg Anonymous poster hash: ad354...911
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #4 Skrevet 27. september 2014 Creme fraiche om du har, rømme kan skille seg i sausen. Kremfløte funkar sikkert, men manglar syrligheten. ENIG! Må gjøre som Brimi. Alltid creme fraiche. Anonymous poster hash: 0be43...d97
Gjest Gul stjerne Skrevet 27. september 2014 #5 Skrevet 27. september 2014 Begge deler ☺ Og seterrømme og creme fresh er akkurat det samme.
soleia Skrevet 27. september 2014 #6 Skrevet 27. september 2014 Har ikkje erfaring med elg, men når eg lagar hjortegryte har eg i litt tyttebærsyltetøy, som gjer den litt ekstra fyldig og syrleg. - og så brukar eg som regel creme fresh i.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #7 Skrevet 27. september 2014 Seterrømme. Creme fraiche er samme produkt i annen og litt dyrere innpakning (i følge Tine). Anonymous poster hash: d6146...a65
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #8 Skrevet 27. september 2014 Ble ingen av delene, lot kjøttet ligge å trekke i ca 4 timer og for en smak på både saus og kjøtt aldri laget dette før, men nå må jeg nesten tvinge mannfolket på jaktkurs og få han ut i skogen, for det å lage dette selv med så godt resultat var virkelig moro Anonymous poster hash: ad354...911
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå