Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #1 Skrevet 26. september 2014 Moren til "stedatter" søker kort sagt mer kontakt enn jeg er komfortabel med. Hun vil gjerne klemme når vi sees, finner på unnskyldninger for å bli igjen når hun leverer og er rett og slett temmelig kontsktsøkende. Nå er vi på tur og moren kontakter meg i stedet for faren for å høre hvordan det går. Hvordan kan jeg på en alright måte si: Snakk med pappa'n hennes - ikke meg! Anonymous poster hash: 4ec14...bb3
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #2 Skrevet 26. september 2014 Hva gjør det om dere får et godt forhold? Hadde vært glad til jeg. Anonymous poster hash: d0407...09c
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #3 Skrevet 26. september 2014 Hvorfor synes du det er så ille? Kan tenke meg moren vil bli kjent med hun som bor med datteren. Detmå jo bare være fint? Jeg som mor ville hvertfall følt meg tryggere om jeg kjente menneskene som barnet mitt bor med. Ser på det som utelukkende positivt. Anonymous poster hash: 71431...ba3
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #4 Skrevet 26. september 2014 Jeg var kanskje litt utydelig. Det er selvsagt hyggelig at hun vil ha en god relasjon, det vil jeg også, men det blir for mye. Jeg ønsker at vi skal ha en god tone, men at kommunikasjonen om barnet bør være mellom mor og far og ikke mor og meg. Anonymous poster hash: 4ec14...bb3
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #5 Skrevet 26. september 2014 Jeg var kanskje litt utydelig. Det er selvsagt hyggelig at hun vil ha en god relasjon, det vil jeg også, men det blir for mye. Jeg ønsker at vi skal ha en god tone, men at kommunikasjonen om barnet bør være mellom mor og far og ikke mor og meg. Anonymous poster hash: 4ec14...bb3
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #6 Skrevet 26. september 2014 Jeg kunne blitt glad i denne damen, men det vil ikke du. Har du prøvd å ta det opp? Hun må respektere dine grenser. Anonymous poster hash: 27fba...bf4
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #7 Skrevet 26. september 2014 Jeg er svært glad i min stedatter og vil gjerne ha et godt forhold til hennes mor, men jeg vil ikke være venninne med henne, at kommunikasjon vedr datteren går gjennom meg og at hun fisker etter feil faren gjør. Vi har en hyggelig tone, men nå har hun flere ganger tatt kontakt med meg direkte i situasjoner der det er mye mer naturlig at hun tar kontakt med faren. Hun har gitt meg meget generøse komplimenter for hvordan jeg er med stedatter og jeg vet hun setter pris på kontakten jeg har med barnet. Jeg vil ikke ødelegge for datteren og derfor ikke avvise hardt, men skulle ønske hun kunne ta hint og heller snakke med ham. Noen med tips? Anonymous poster hash: 4ec14...bb3
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #8 Skrevet 26. september 2014 Jeg har hintet og sagt at hun kan snakke med han, men så kommer nye henvendelser... Anonymous poster hash: 4ec14...bb3
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #9 Skrevet 26. september 2014 Hvorfor kan du ikke bare si fra til henne på en allright, hyggelig måte? Anonymous poster hash: 3bb38...7ee
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #10 Skrevet 26. september 2014 Si det rett ut: "Vet du, ting som angår xxx (stedatter) er jeg ikke komfortabel med å avgjøre på vegne av pappaen, så jeg synes du skal ta det opp direkte med han." Anonymous poster hash: ea4c5...0ab
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #11 Skrevet 26. september 2014 ....hvorfor kan ikke pappaen ta dette opp med henne og si hva han ønsker av kommunikasjon? Anonymous poster hash: 4fdb6...5eb
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #12 Skrevet 27. september 2014 Si det rett ut: "Vet du, ting som angår xxx (stedatter) er jeg ikke komfortabel med å avgjøre på vegne av pappaen, så jeg synes du skal ta det opp direkte med han." Anonymous poster hash: ea4c5...0ab Takk! Noe sånt var det jeg tenkte på! Anonymous poster hash: 4ec14...bb3
oslofrk Skrevet 27. september 2014 #13 Skrevet 27. september 2014 Pappa'n har sagt i fra før, men det hjelper ikke gitt... Jeg må si ifra, men synes rett og slett det er vanskelig å finne en ok måte å si det på. I går svarte jeg på en mld (rett før jeg skrev her) og da kommer det kjapt en ny. Hun er veldig glad for at alt går så fint, men vil vite om resten av turens planer og om jeg har vært sammen med barnet alene, eller om pappa'n også var der. Pappa'n er veldig flink, men må også sette grenser for henne. Hvordan sier jeg på en ok måte - ALL kommjnikasjon skal gå via pappa'n - ikke meg!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #14 Skrevet 27. september 2014 Herregud alt folk skal klage over! Hun gir deg klem og sender noen mld'er - er det virkelig noe å henge seg opp i? Du har valgt en mann med barn fra før, kan du ikke for ungene skyld opprettholde denne gode tonen? Anonymous poster hash: 82300...940
*Yuna* Skrevet 27. september 2014 #15 Skrevet 27. september 2014 Ser ikke problemet her. Du virker utrolig sær.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #16 Skrevet 27. september 2014 Hadde vært kjempe glad om jeg hadde det som deg. Jeg har en mor som hater meg og mitt barn, hun nekter å hilse på meg, hun setter opp datter mot mitt barn, hun forteller løgner om meg og lager generelt et helvete hver gang vi har hatt barnet. Stikk fingeren i jorda og se på alternativene. Hva er egentlig galt med at dama LIKER deg og ønsker å ha deg nær? Om ikke for deg, så fantastisk fint det må være for barnet å se at de voksne kommer overens. Anonymous poster hash: 1c508...8a6
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #17 Skrevet 27. september 2014 Ok - la meg uttrykke meg litt klarere! Moren snoker i mine ting, vil gjerne diskutere min kjære/sin eks med meg på tomannshånd, tar ikke hint, er temmelig grenseløs og vil feks gjerne bestemme hva vi skal gjøre når datteren er hos oss - og vil gjerne at kommunikasjonen skal være med meg. Jeg er veldig glad for at vi har et ok forhold og vil beholde det best mulig, men det funker ikke når hun trasker over mine grenser. For datterens skyld prøver jeg å være diskret og ikke lage jubalon, men det er faktisk ikke ok! Anonymous poster hash: 4ec14...bb3
Gjest Antarctica Skrevet 27. september 2014 #18 Skrevet 27. september 2014 Bare fortsett å si at det er han som har ansvaret. Send sms-ene fra hans nummer (de meldingene der dere f eks forteller om turer og hendelser barnet har vært på.) Vær så offensiv at du sender sms før hun har spurt (fra fars telefon!) slik at det ikke blir naturlig å sende oppfølger til deg. Kommer det sms til ditt nummer, ikke svar. Prøv det et par uker og se hva som skjer. Grenser er det helt OK å ha, man trenger ikke være takknemlig for at folk trår over dem. Du er ikke hennes "allierte" i et felttog mot eksen...
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #19 Skrevet 27. september 2014 Tusen takk! Anonymous poster hash: 4ec14...bb3
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #20 Skrevet 27. september 2014 Svelg litt kameler, men vær tydelig på at det er far som bør ta kommunikasjonen rundt barnet. Si gjerne at du er helt håpløs på å ha på telefon, lurt tips over her om å sende alle svar fra fars mobil. Vær også gjerne ærlig på at far har full kontroll, men si det på en fin måte. Anonymous poster hash: af761...4a5
LaPapessa Skrevet 28. september 2014 #21 Skrevet 28. september 2014 Du er i din fulle rett til å sette de grensene rundt deg selv som du er komfortabel med. Jeg forsto det slik at du allerede har gitt beskjed om at kommunikasjonen om barnet skal gå via faren. Hun er ikke en person du må bli venninne med. Strengt tatt, er du ikke forpliktet til å ha noe utover et høflig forhold til henne i det hele tatt om du ikke ønsker det. Kanskje du bør begynne å overse noen meldinger. For svarer du på dem, kommer det bare fler. Når du har oversett den 5. meldingen fra henne, (Du vet: Det er jo fort gjort å miste noen), så bør hun ta hintet. Ville ikke ha tatt noen sånn "alvorsprat" med henne. Bare overse, så går hun lei etterhvert. Hvis du lar deg presse til en kontakt du ikke ønsker, risikerer du bare større skade ved at du antagelig kommer til å åpenlyst gretten mot henne. Bare la det fase ut av seg selv - helt naturlig - med noen smådytter fra din side. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #22 Skrevet 28. september 2014 Damned if you don't and damned if you do.. Vi mødre skal ikke unngå stemor, for da er vi sjalu og bitre. Men vi skal heller ikke inkludere for mye, for da blir det jaggu meg feil det også... Anonymous poster hash: 62631...c42
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #23 Skrevet 28. september 2014 Du er i din fulle rett til å sette de grensene rundt deg selv som du er komfortabel med. Jeg forsto det slik at du allerede har gitt beskjed om at kommunikasjonen om barnet skal gå via faren. Hun er ikke en person du må bli venninne med. Strengt tatt, er du ikke forpliktet til å ha noe utover et høflig forhold til henne i det hele tatt om du ikke ønsker det. Kanskje du bør begynne å overse noen meldinger. For svarer du på dem, kommer det bare fler. Når du har oversett den 5. meldingen fra henne, (Du vet: Det er jo fort gjort å miste noen), så bør hun ta hintet. Ville ikke ha tatt noen sånn "alvorsprat" med henne. Bare overse, så går hun lei etterhvert. Hvis du lar deg presse til en kontakt du ikke ønsker, risikerer du bare større skade ved at du antagelig kommer til å åpenlyst gretten mot henne. Bare la det fase ut av seg selv - helt naturlig - med noen smådytter fra din side. Lykke til! Tusen takk for veldig fint og konstruktivt svar 😊 Det tar jeg til meg! Anonymous poster hash: 4ec14...bb3
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #24 Skrevet 28. september 2014 Jeg er enig med de over: du er ikke forpliktet til å være noen form for venninne med denne damen, men for din egen del er det jo smart å fortsette å ha en fin tone Dersom hun ikke har hørt på deg tidligere når du har sagt at kommunikasjonen skal gå gjennom far må du kanskje være enda tydeligere nå. Si at du og far har snakket om det, og kom frem til at det var det beste. Gi beskjed om at du ikke kommer til å ta noen avgjørelser uten han, og tydeliggjør det ved å alltid sende meldinger fra hans mobil osv. Dersom hun spør direkte ved levering osv kan du si at det vet du ikke nå, at du skal snakke med mannen din og få han til å svare henne senere. Etterhvert tar hun forhåpentligvis hintet Anonymous poster hash: d398c...05c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå