Gå til innhold

Elveblest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg hadde for noen dager siden et innlegg her ang. allergiskreaksjon på penicillin.

http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144170711-allergireaksjon-bilde/#entry146685773

Det er nå over fem dager siden jeg fikk utbruddet.

Det startet med at jeg hadde kløende utslett med vabler på rygg og mage. Etterhvert flyttet det seg til nakke og hodebunn. Så gikk det overt til at øyne og hender var hovne, klødde og gjorde vondt. Dagen etter hadde jeg intens kløe og røde flekker inne i hendene.

Hele denne perioden har jeg opplevd at ørene mine plutselig blir veldig varme og knall røde. Jeg er også veldig sliten i kroppen.

I dag har jeg litt nuppete utslett og klør litt over hele kroppen. Der hvor jeg har klødd får jeg røde striper som varer en god stund. Tørket meg som normalt etter en dusj, og når jeg så meg i speilet etterpå så jeg kraftig misshandlet ut over hele kroppen.

Jeg har siden søndag tatt allergimedisin, og ble sykemeldt på tirsdag så har tatt det veldig med ro og sovet masse.

Spørsmålet mitt er: Hvor lenge er det normalt at elveblest sitter i kroppen?

Høres det ut som et vanlig tilfelle av elveblest?

Tusen takk for at du leste innlegget. Vet det ble langt, så det setter jeg pris på :-)

Anonymous poster hash: 6bb5e...bb2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres veldig ut som elveblest for meg!

Sønnen min hadde det for ikke så lenge siden. Han var heldekket av utslett/vabler og hadde høy feber og svært dårlig almenn tilstand i tillegg. Legene mente det var en slags infeksjon. Det varte i 1-2 uker..

Håper du blir bedre snart! 😊

Anonymous poster hash: 57847...972

Skrevet

Ikke for å skremme deg men min elveblest som kom for 4 år siden har jeg enda. Holder det i sjakk med allergitabletter. Men i de aller fleste tilfeller forsvinner det iløpet av kort tid...

Anonymous poster hash: eb4a5...a41

Skrevet

Tusen takk for svar.

Håper virkelig ikke dette blir kronisk. Det er jo kjempe travelt og ubehagelig. Føler med deg. Godt medisinen fungerer.

Andre som har erfaring? Hvor lang tid bruker det normalt å ta før elveblest gir seg?

Hi

Skrevet

Dytt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...