Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #1 Skrevet 26. september 2014 Leser og leser om det... men finner liksom ikke helt ut av det. Har siden jeg var 22 år hatt en sånn slitenhet i kroppen. Hele kroppen. Den føles som gele, jeg er så sliten at jeg føler jeg ikke klarer stå på bena (selv om jeg klarer det). Jeg er så sliten jeg klarer ikke få opp sjampolokket når jeg dusjer, synes det er tungt å vaske håret osv osv. Jeg er utredet for aaaaaalt... men ikke MS. Det står man ser det via sykehistorien når jeg googler, men det har aldri vært snakk om det en gang med meg. Er kanskje helt hypokonder nå, men jeg er så desperat! Når jeg "tvinger" kroppen til å gjøre ting, normale ting, eks en sykkeltur, så svarer den med at jeg blir ekstra sliten i dagesvis + en grusom hodepine/krampehodepine. Dette resulterer i at jeg går hele tiden og sparer på energien... er jo livredd bare for å gå til postkassa nærmest.... Jeg jobber, 50%, ligger strak ellers i uka. Det er så tungt... Alt er så tung, og det værste er jeg får jo ikke noen diagnose på det. Tenker kanskje jeg bare er slapp, giddalaus, men jeg VIL jo, men får det bare ikke til uten at jeg får "payback" i form av forverring i kroppen etterpå. Jeg er utredet i alle bauer og vinkler + psykolog. Ingenting galt... Anonymous poster hash: 1e2b3...6f8
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #2 Skrevet 26. september 2014 Hvorfor tror du det er akkurat MS, og hvorfor tror du ikke du er utredet for det? Høres ikke ut som en typisk sykehistorie for MS, det høres mer ut som ME. Hvis du har tatt MR av hodet så vil de stort sett kunne se MS. Det pleier også være mer "spesifikke" ting man kan sette fingeren på (feks at du plutselig mistet litt av synet, fikk hengende fjes, osv). Anonymous poster hash: 540bb...6f0
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #3 Skrevet 26. september 2014 Hvorfor tror du det er akkurat MS, og hvorfor tror du ikke du er utredet for det? Høres ikke ut som en typisk sykehistorie for MS, det høres mer ut som ME. Hvis du har tatt MR av hodet så vil de stort sett kunne se MS. Det pleier også være mer "spesifikke" ting man kan sette fingeren på (feks at du plutselig mistet litt av synet, fikk hengende fjes, osv). Anonymous poster hash: 540bb...6f0 Var hos nevorlog for 6 mnd siden, har skriver jeg nettopp at fått en ny lesjon i ve tinninglapp. Googler at lesjoner er vanlige ved Ms. Jeg er utredet for ME, er enda under oppfølging der da, men de sier jeg ikke oppfyller alle kriteriene... Jeg har hatt det sånn nå i 15 år, og blir bare dårligere og dårligere... Jeg er redd jeg har en diagnose, men at jeg ikke kan sette i gang medisinering før det er for sent... Jeg er så frustrert Jeg er så dårlig jeg sitter og gråter på jobb forann kollegaer, det er helt grusomt Jeg er så fortvilet hele tiden, skal ikke noe til før jeg vippes av pinnen... Takk for svar. Hilsen HI Anonymous poster hash: 1e2b3...6f8
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #4 Skrevet 26. september 2014 Be om utredning på MS. Det kan de jo bevise ved prøver/scanning. Anonymous poster hash: f0000...b29
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #5 Skrevet 26. september 2014 du må ha hatt lesjoner i sentral bervesystemet som viser på mr du må ha utslag på protinene i spinal veske du nå ha hatt nevrologiske utslag som varer minst i 24 timer du må ha hatt ulike nevrologiske utslag som varer minst i 24 timer adskilt i tid Anonymous poster hash: be02c...7a7
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #6 Skrevet 26. september 2014 Jeg har ms og dette likner ikke mine plager. Men, MS gir forskjellige utslag. Prøver viser fort om det er MS du har. Lykke til 😊 Anonymous poster hash: ac557...e0f
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #7 Skrevet 26. september 2014 Sjekk om kobberverdiene dine er testet. For mye og for lite kan begge deler gi lignende symptomer. Av for lite kan man også få MS-lignende symptomer, ekstrem fatigue, depresjoner osv. osv. osv. Anonymous poster hash: 7ac42...736
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #8 Skrevet 26. september 2014 Jeg har MS og mitt verste og mest fremtredende symptom er fatigue. Du kan evt ha primær/sekundær progressiv MS, det er uten attakker/forverringsperioder og få eller ingen lesjoner. Men har du noen symptomer fra sentralnervesystemet? Følelsesforstyrreldser? Problemer med å tømme blær, synsforstyrrelser, balanseproblemer el? MS kan ha minst like ille fatigue som ME, så jeg synes du skal be om å utredes videre. Lykke til! Anonymous poster hash: 77a45...253
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå