Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #1 Skrevet 26. september 2014 hvorfor folk setter seg på ytterste sete på buss/tog når begge er ledige? Spesielt når bussen/toget er fullt? Merkelig. Noen her som konsekvent gjør det? Anonymous poster hash: 0bde5...83b
Marriet Skrevet 26. september 2014 #2 Skrevet 26. september 2014 Er vel for å sleppe å ha folk ved siden av seg regner jeg med. Jeg gjør det ikke, og kjører svært sjeldent kollektivt dessverre, men sånn er det når man bor der man bor
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #3 Skrevet 26. september 2014 Jeg gjør det! Jeg setter meg gjerne først innerst. Så blir jeg varm som en bakt potet av varmeovnene, og flytter meg så ytterst. Glemmer meg bort når jeg setter meg ned (sjelden jeg tar kollektivt). Jeg slipper gladelig andre forbi meg slik at de kan sitte innerst. Anonymous poster hash: 04d37...afc
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #4 Skrevet 26. september 2014 Jeg gjør det ofte pga solen eller at varmeovnen står på fullt. Men hvis noen kommer og vil sitte så reiser jeg meg selvfølgelig så kan de sitte innerst. Anonymous poster hash: 09bca...f43
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #5 Skrevet 26. september 2014 Dette har jeg også irritert meg over. Tar lokaltog til/fra Oslo S hver dag i rushen, ALLE vet at vognene blir fulle og at mange må stå. Likevel insisterer folk på å sette seg ytterst, og gir ofte ikke tegn til å ville flytte beina sine så folk kommer forbi til et ledig sete. Sier du "unnskyld, jeg tenkte å sitte her", så ser de på deg med forakt i blikket før de allernådigst slipper deg frem. Så lenge de har fått seg sitteplass selv så driter de i alle rundt seg. Anonymous poster hash: 2badf...e4f
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #6 Skrevet 26. september 2014 Det er enklere å sette seg og enklere å reise seg når man sitter ytterst. Desuten ligger sakene mine tryggere når de ligger på setet innenfor meg enn når de ligger utenfor meg. Anonymous poster hash: 6e6ba...9e8
Gjest Antarctica Skrevet 26. september 2014 #7 Skrevet 26. september 2014 Kjøper sakene dine egen billett...?
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #8 Skrevet 26. september 2014 Jeg synes det er et Oslo-fenomen. Har bodd i tre norske byer og tar masse kollektivt. Anonymous poster hash: 7c4dd...b72
Voilà Skrevet 26. september 2014 #9 Skrevet 26. september 2014 Her i Bergen ser jeg det veldig sjeldent, men det har plutselig oppstått et nytt fenomen. Om ALLE toseterne er opptatt av én person, velger folk å stå i midtgangen eller i midten, fremfor å sette seg ved siden av dem som sitter. Hender titt og ofte at bussjåføren ber dem sette seg, men frykten for mennesker trumfer tydeligvis sjansen for å bli slengt veggimellom.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #10 Skrevet 26. september 2014 Bergen er verre enn Oslo på kollektivt. Har reist masse med buss, trikk og bybane begge steder. Anonymous poster hash: d8bdc...73f
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #11 Skrevet 26. september 2014 Jeg gjør det fordi jeg blir bilsyk av å se ut av sidevinduet. Liker best å sitte så jeg har mulighet for å se ut av frontruta. Anonymous poster hash: e6636...db9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå