Gå til innhold

Dere som har erfaring med baby/småbarn med melkeallergi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere være så snille å hjelpe meg? 😊

Jeg har en 10 mnd gammel baby som hele tiden har slitt med hard mage og MASSE luftsmerter. Begynte som kolikk.

Jeg syns det er veldig rart at han fremdeles sliter så mye, kan gråte en time om dagen, i tillegg til å være mye utilpass. Barnelege og helsesøster bare bagatelliserer det, og det virker rett og slett ikke som om de tar oss seriøst.

Kan det faktisk være at han har vært allergisk mot melkeprotein hele tiden, til tross for at han ikke har diaré/blod i avføring eller eksem (kun litt røde kinn)?

Det er nemlig de kriteriene legen har for videre utredning..

Takk!

Anonymous poster hash: a1d1f...3e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min yngste fikk diagnosen melkeallergi ( melkeprotein) av barnelege ved Rikshospitalet, uten å ha verken blod i avføring eller eksem. Hun var plaget med mye magesmerter og sov dårlig. Høres ut som legen din er litt vrang..

Anonymous poster hash: c3c9b...af8

Skrevet

Dytt

Skrevet

Meld deg inn i fb gruppen for oss med barn med melkeallergi.

Enkel test: kutt ut alt av melkeprodukter i en mnd- to, gi noe med melk igjen og se om det blir reaksjon. . Mine har ikke hatt blod Men diaré.

Anonymous poster hash: 3f719...047

Skrevet

Gå til en annen lege, helst spesialist. Inntrykk av at mange er skeptiske til å teste babyer, men de som virkelig vet hva de driver med vil kunne gi deg skikkelige svar og ta nødvendige tester.

Anonymous poster hash: 64d62...bf5

Skrevet

Gå til en annen lege, helst spesialist. Inntrykk av at mange er skeptiske til å teste babyer, men de som virkelig vet hva de driver med vil kunne gi deg skikkelige svar og ta nødvendige tester.

Anonymous poster hash: 64d62...bf5

Ja, men det er jo ikke bare bare å finne.. Skikkelig vanskelig dette her, når ingen vil hjelpe 😕

Skrevet

Vår datter ble laktoseinntolerant i 4 månders alderen. Typiske symptomer er luft i magen og magesmerter + diare. FB gruppa UtenMelk er også bra :-)
Ammer du? Har dere prøvd dere melkefritt?

Skrevet

Har to med melkeproteinallergi. Eldste ble det ikke oppdaga på før han var rundt 5 år. Gikk med mye luft i magen, sov lite og dårlig, avføringa lukta som en voksen mann sin etter grisefylla. Ble bedre i magen da vi kutta all melk. Men nå styrer han selv hvor mye melk han får i seg. Han får vondt i magen av for mye melkeprodukter

Minste kasta opp, spiste lite og la derfor ikke på seg nok. Fikk nutramigen av ei venninne og ungen drakk endelig et fult måltid, og hun kasta ikke opp. Prøvde med vanlig mme igjen og hun kasta opp igjen med en gang.

Var null problem å få nutramigen da.

Prøv med havremelk/ris/soya..

Anonymous poster hash: 37737...5f4

Skrevet

Løs mage, utslett i kinnene,sov voldsomt dårligt, urolig osv.

Mistenkte det ved 3 mnd alder, men på grunn av ferieavvikling tok det et par måneder å få time på sykehuset. Ingen utslag på testene,men med tydelige symptomer var det ikke noe problem. Fikk erstatning på resept, og ca 2-3 uker senere sov h*n for første gang flere timer i strekk :-)

Slår et slag for Enago grøtene fra Sverige, de har reddet oss!

Anonymous poster hash: d4b72...e0a

Skrevet

Dårlig info fra lege/helsestasjon her også, men pga allergi i familien har vi kuttet både gluten og melk. Flere av Holle barnegrøter er gluten og melkefri og jeg har gitt tykk grøt på flaske morgen og kveld etter at jeg sluttet å amme. Mens jeg ammet unngikk også jeg melk og gluten. Styr, men MYE bedre søvn!

Skrevet

Ja, det er fullt mulig. Prøv et par uker uten melk og se om det gir bedring.

Anonymous poster hash: aa436...13d
Skrevet

Styr unna ris og soyamelk. Rismelk pga miljøgifter, soya pga proteinene ligner og endel med melkeallergi ikke tåler soya heller.

Anonymous poster hash: 3f719...047

Skrevet

Vær obs på at det trenger ikke være melkeallergi selv om barnet reagerer på melk. Det er ofte vanskelig å få påvist allergier/intoleranser når barna er så små. Ved forstoppelse/hard mage er det vanlig å få luft i magen av melk. Jeg har selv et barn som plagdes mye fra det var noen mnd gammel og har måttet kjempet mye for å være der vi er idag. Jeg anbefaler å gå til fastlegen og få henvisning til en barnelege som er spesialist på allergier. Anbefaler at du gjør alle endringer i kostholdet i samråd med barnelegen. Jeg tenker at det kan være lurt å fokusere både på luft i magen og forstoppelsen. Hos oss var det en annen allergi som gjorde at barnet var forstoppet og det var forstoppelsen som var årsaken til at barnet fikk luft i magen av melk. Håper dere finner ut av det. Masse lykke til :)

Anonymous poster hash: 1f8c2...e83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...