Gå til innhold

Når kan man fortelle det til storesøsken ?


lillemy -80

Anbefalte innlegg

Gleder meg sånn til å fortelle den fantastiske nyheten om spire i magen til storesøsterene, men fornuften sir vi bør vente til de magiske 12 ukene er passert 😊 ungene har SÅÅ lyst på en liten søster eller bror ❤️

Når tenker dere å si det ?

Fantastisk flott med en sånn termin klubb!

Lykke til alle dere , blir spennende å følge dere i mnd.fremover 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har allerede sagt det til jenta mi som snart er 8. Hun skjønner så mye og jeg er så utrolig dålig. Men jeg sa ikke "du skal bli storesøster", jeg fortalte at om alt gikk bra så fikk hun en liten bror eller søster i mai. Fortalte at ting kunne skje og hvordan ting da ble:) jeg hadde en sa for 6 år siden og da var jeg syk og deprimert lenge, skulle det skje igjen kan hun like gjerne vite hvorfor mamma blir så syk:)

 

Tror det er viktig at man følger sin egen magefølelse på slike ting, vi har valgt å fortelle det til alle de nærmeste pga formen min:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal fortelle de kommende storesøskene etter ordinær UL.

Jeg var gravid i fjor og fortalte dem det da i uke 13 (trodde det var safe), men så hadde jeg abort i uke 14. Så det var veldig tungt. Det verste med hele opplevelsen var faktisk å måtte revesjere nyheten, og trøste dem. Det vil jeg aldri -aldri- oppleve igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja hardt for hele familien hvis det går galt tenker å si det til barna på neste onsdag hvis alt ser bra ut på ultralyd ,da er jeg 11+3 . Jeg ser så pølsefeit ut i magen ,så jeg tror det er mange som lurer på hva jeg har spist i det siste ..hihi..så å vente til ordinær ul kan bli vanskelig gleder meg til å se gravid ut !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke helt, men av en eller annen grunn synes jeg at det er litt flaut å være gravid denne gangen. Vi har ikke fortalt det til besteforeldrene eller våre søsken, men jeg har en gnagende følelse av at de kommer til å tenke: "Igjen??!" Veldig synd, men jeg gruer meg til å fortelle det.

 

Den eneste jeg vet kommer til å reagere med ekte genuin glede, uten å dømme, er vår eldste datter på 3 år. Hun eeeeelsker babyer! Vi kommer til å fortelle henne det etter at våre foreldre har fått vite det.

 

(Må bare legge til at vi gleder oss enormt, og denne babyen, akkurat som sine søsken, er hjertelig velkommen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt, men av en eller annen grunn synes jeg at det er litt flaut å være gravid denne gangen. Vi har ikke fortalt det til besteforeldrene eller våre søsken, men jeg har en gnagende følelse av at de kommer til å tenke: "Igjen??!" Veldig synd, men jeg gruer meg til å fortelle det.

 

Den eneste jeg vet kommer til å reagere med ekte genuin glede, uten å dømme, er vår eldste datter på 3 år. Hun eeeeelsker babyer! Vi kommer til å fortelle henne det etter at våre foreldre har fått vite det.

 

(Må bare legge til at vi gleder oss enormt, og denne babyen, akkurat som sine søsken, er hjertelig velkommen!)

Jeg har det litt på samme måten her... Vi vil holde det for oss selv så lenge som mulig, muligens til etter ul (selv om jeg tipper at det er ganske tydelig innen den tid...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

 

 

Jeg vet ikke helt, men av en eller annen grunn synes jeg at det er litt flaut å være gravid denne gangen. Vi har ikke fortalt det til besteforeldrene eller våre søsken, men jeg har en gnagende følelse av at de kommer til å tenke: "Igjen??!" Veldig synd, men jeg gruer meg til å fortelle det.

 

Den eneste jeg vet kommer til å reagere med ekte genuin glede, uten å dømme, er vår eldste datter på 3 år. Hun eeeeelsker babyer! Vi kommer til å fortelle henne det etter at våre foreldre har fått vite det.

 

(Må bare legge til at vi gleder oss enormt, og denne babyen, akkurat som sine søsken, er hjertelig velkommen!)

Jeg har det litt på samme måten her... Vi vil holde det for oss selv så lenge som mulig, muligens til etter ul (selv om jeg tipper at det er ganske tydelig innen den tid...)

Her også.

Synes det er litt pinlig. Gruer meg mest til nærmeste familie. Min svigermor fikk nyheten i går. Kan ikke drikke vin, og det er noe jeg vanligvis gjør når jeg blir budt av henne.

Hun tok det fint. Veldig glad og skjønner jeg er litt ambivalent.

Er 11+3 i dag og rundt uke 12 blir det nok offentliggjort. Vises allerede.

 

Søsken får vite det rett før besteforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til storebror i dag..... Han ble glad, men litt flau  :P  Men nå er jo han 14 år, og siden vi har hatt "blomster og bier" samtalen med han når han fikk kjæreste i fjor, ble han en smule rød i ansiktet etter hvert  :sprettoy:  (nesten like flaut for meg, men jeg rødmet i hvert fall ikke.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...