Gå til innhold

En ting er sikkert. Jeg hadde blitt lykkeligere med mere penger!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikler sånn på et hus som hadde vært perfekt for meg og barna. Her jeg bor trengs det masse oppussing, fukt i kjelleren, uisolert bad osv osv, og jeg har hverken tid eller penger eller energi til å gjøre det til et fint og godt hus for oss. Ønsker meg et hus som er til salgs nå for 3,2 mill. Tenk å kunne bodd et sted jeg ikke trengte å pusse opp på flere år. Hvorfor vinner jeg ikke i Lotto ;)

Anonymous poster hash: de4e8...602

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig med deg. Det er jo ikke lov å si, men penger gjør meg lykkelig. Blir ikke lykkelig av penger alene, men det er mer bekymringsløst og behagelig enn uten penger. Jeg har et valdig sterk behov for å drive redebygging, det inkluderer både hus og klær, og i den moderne verden så er det absolutt enklest å drive med om man har penger.

Gjest Antarctica
Skrevet

Ikke jeg. Men så er jeg ikke så glad i å kjøpe og sånt. Jeg ville ha blitt lykkeligere med et mye, mye mindre og tommere hjem...

Skrevet

I våre dager er penger en nødvendighet for å være lykkelig. Har man ingen penger så faller man helt utenfor, og de aller fleste ville ikke trives med det. 

Jeg trenger ikke lassevis med penger, og jeg har faktisk ikke lyst på så mye penger at jeg kan kjøpe alt jeg vil hele tiden, men jeg kunne godt ha doblet inntekten min for å leve litt bedre. 

Anonymous poster hash: e4ab7...eb5
Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg syns tvert imot penger er som heroin. Jo mer man får, jo mer innbiller man seg at man må skaffe.

Skrevet

Du trenger ikke være millionær for å kjøpe et hus til 3,2

Jeg og mannen min kjøpte leilighet til 3,3. Jeg har lønn på 390 000, han på 550 000, i tillegg hadde vi spinket og spart opp egenkapital på 500 000 mens vi var studenter.

Lån på 2,8mill.

Anonymous poster hash: 3cc0f...913

Skrevet

Jeg syns tvert imot penger er som heroin. Jo mer man får, jo mer innbiller man seg at man må skaffe.

Mulig det, men når man ikke har til spikern i suppen en gang så tar man gjerne litt heroin for å døyve realiteten... ;)

Jeg ville definitivt blitt lykkeligere av å ha langt mer penger. Med mye penger kunne jeg dratt til utlandet og fått medisinsk kompetanse i neste uke, sluppet å vente i måneder og år på norske leger som knapt kan noe som helst om det som feiler meg. Og dermed kunne jeg kommet meg tilbake i jobb.

Med mye penger kunne jeg betalt ned gjelden jeg har pådratt meg pga sykdom over lang tid.

Med mye penger kunne jeg kjøpt meg en bil slik at jeg slapp å slite meg ihjel bare for å handle de aller mest nødvendige matvarene, fordi jeg mange dager ikke er i form til å gå de ti minuttene fra bussen og hjem.

Med mye penger kunne jeg sluppet å bekymre meg for økonomi 24/7.

Med mye penger kunne jeg kjøpt de vinterklærne jeg trenger.

Med mye penger kunne jeg hatt mulighet til å besøke venner og familie andre steder.

Med mye mer penger enn jeg har i dag ville jeg uten tvil blitt langt lykkeligere. Ikke fordi pengene i seg selv gjør lykkelig, men fordi pengene ville kunne fjernet enorme bekymringer i livet mitt, gjort det fysisk og psykisk lettere, gjort meg i stand til å leve et sosialt liv osv. osv.

Så hvis penger er som heroin, så tar jeg gjerne sjansen på å bli "rusmisbruker"!

Anonymous poster hash: b2789...b19

Skrevet

Jeg hadde og blitt lykkeligere med mer penger. Men jeg lever under fattigdomsgrensen, og har gjort det i fler år. Har kronisk vondt i magen, og bekymrer meg for penger.

Og jeg har ikke noe behov for å bli rik. Bare nok til det jeg trenger, og litt ekstra.

Anonymous poster hash: 840bd...5fb
Skrevet

Jeg har heller ikke behov for å være rik, men hadde vært så godt med et pent hjem jeg kunne vært stolt av, der jeg kunne konsentrere meg om barna og daglige husoppgaver, og ikke bekymret meg over økonomi og oppussing.. :)

Hi

Skrevet

Du trenger ikke være millionær for å kjøpe et hus til 3,2

Jeg og mannen min kjøpte leilighet til 3,3. Jeg har lønn på 390 000, han på 550 000, i tillegg hadde vi spinket og spart opp egenkapital på 500 000 mens vi var studenter.

Lån på 2,8mill.

Anonymous poster hash: 3cc0f...913

Jeg er alene og jeg er ufør, og får derfor ikke lån. Derfor trenger jeg å vinne i Lotto om det skal bli mulig å kjøpe et bedre hus ;)

Hi

Gjest Antarctica
Skrevet

Mulig det, men når man ikke har til spikern i suppen en gang så tar man gjerne litt heroin for å døyve realiteten... ;)

Jeg ville definitivt blitt lykkeligere av å ha langt mer penger. Med mye penger kunne jeg dratt til utlandet og fått medisinsk kompetanse i neste uke, sluppet å vente i måneder og år på norske leger som knapt kan noe som helst om det som feiler meg. Og dermed kunne jeg kommet meg tilbake i jobb.

Med mye penger kunne jeg betalt ned gjelden jeg har pådratt meg pga sykdom over lang tid.

Med mye penger kunne jeg kjøpt meg en bil slik at jeg slapp å slite meg ihjel bare for å handle de aller mest nødvendige matvarene, fordi jeg mange dager ikke er i form til å gå de ti minuttene fra bussen og hjem.

Med mye penger kunne jeg hatt mulighet til å besøke venner og familie andre steder.

Med mye mer penger enn jeg har i dag ville jeg uten tvil blitt langt lykkeligere. Ikke fordi pengene i seg selv gjør lykkelig, men fordi pengene ville kunne fjernet enorme bekymringer i livet mitt, gjort det fysisk og psykisk lettere, gjort meg i stand til å leve et sosialt liv osv. osv.

Så hvis penger er som heroin, så tar jeg gjerne sjansen på å bli "rusmisbruker"!

Jeg forstår deg - og er likvel ganske sikker på at om du fikk velge mellom å bli rik i morgen eller frisk i morgen, ville du ikke ha ønsket deg pengene...

Skrevet

Jeg forstår deg - og er likvel ganske sikker på at om du fikk velge mellom å bli rik i morgen eller frisk i morgen, ville du ikke ha ønsket deg pengene...

Akkurat i min situasjon nå - jo, det ville jeg faktisk vurdert.

Om jeg var 100 % frisk i morgen, så måtte jeg slitt lenge med alle økonomiske etterdønningene som all sykdom har ført med seg og som vil gi meg årevis med økonomisk slit i fremtiden.

Det å bli kvitt dette ville vært en stor lettelse.

Og hadde jeg fått nok penger ville jeg kunne brukt en del av dem til å reise til utlandet, som jeg skrev, for å bli raskere frisk enn det de pr i dag greier her til lands. En liten utsettelse på det å bli frisk - i morgen, eller om noen måneder i utlandet, det skulle jeg gjerne tatt hvis jeg samtidig ville bli kvitt alle mine økonomiske bekymringer.

Tror kanskje man må ha levd lenge slik jeg har for å forstå dette fullt ut.

Skrevet

Ikke jeg. Men så er jeg ikke så glad i å kjøpe og sånt. Jeg ville ha blitt lykkeligere med et mye, mye mindre og tommere hjem...

Da synes jeg du skal selge huset ditt, finne der mindre sted å bo- Og kost deg i ditt nye lykkelige liv.

Anonymous poster hash: c8ba0...163

Skrevet

Med litt mere penger kunne min 10 år gamle gutt få bli med i korpset. Men det koster 2700 pr skoleår. Jeg HAR ikke det. Det er delt i to, så i desember kommer en regning på 1350,- og det HAR ikke jeg. Samt at de 1 gang i året drar på korpstur, der egenandelen er på mellom 500 og 100 pr medlem.....

JEg hadde blitt lykkerligere av mer penger så min sønn fikk kornett drømmen oppfylt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Med litt mere penger kunne min 10 år gamle gutt få bli med i korpset. Men det koster 2700 pr skoleår. Jeg HAR ikke det. Det er delt i to, så i desember kommer en regning på 1350,- og det HAR ikke jeg. Samt at de 1 gang i året drar på korpstur, der egenandelen er på mellom 500 og 100 pr medlem.....

JEg hadde blitt lykkerligere av mer penger så min sønn fikk kornett drømmen oppfylt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mine barn hadde aldri fått lov å være med i korps uansett om jeg var millionær..!

Skrevet

Mine barn hadde aldri fått lov å være med i korps uansett om jeg var millionær..!

Hvorfor?

Anonymous poster hash: d6413...d97

Skrevet

Hvorfor sier jeg også??? Korps er sosialt og koselig, og årsaken til at korps sliter med rekruttering rundt omkring, er at det finnes foreldre som deg, som nekter barna istedet for å støtte dem. Jeg hørte selv rykter om mye dugnad i korps, men det stemmer ikke. Jeg var drittlei av alle helgene som gikk med når jenta mi var med i håndball og fotball, og dugnad og vaffelsteking osv hele tiden.. På korps er det lite dugnad, og jeg er så glad for at dattera mi heller ble med på det :)

Hi

Skrevet

Men det er det jo absolutt mulig å gjøre noe med? Du har jo en valgmulighet, det har ikke mange av de som har for små/for dårlige hjem. Hva er vitsen med å bo i et stort hus hvis du ikke trives?

Det er jo veldig tydelig at du ikke har peiling på hvor utmattende det er å alltid ha for lite penger. Det er ikke snakk om å ha dårlig råd her, det er snakk om rett og slett å være fattig. Når et menneske heller ønsker seg penger for å kunne ta seg bedre av barna og få et enklere liv generelt enn å bli frisk må man skjønne hvor ille det er.

Skrevet

Har du prøvd å høre med nav? Om dere kan få dekt det. Vet at de gjør det flere steder. Eller hør med kulturskolen. Mine barn får gå gratis der da jeg har så lav inntekt. De har jo forskjellige musikk instrumenter der og. Ellers kan røde kors hjelpe til i noen tilfeller. De har og aktiviteter for barn.

Skrevet

Har du prøvd å høre med nav? Om dere kan få dekt det. Vet at de gjør det flere steder. Eller hør med kulturskolen. Mine barn får gå gratis der da jeg har så lav inntekt. De har jo forskjellige musikk instrumenter der og. Ellers kan røde kors hjelpe til i noen tilfeller. De har og aktiviteter for barn.

Støtter dette forslaget.

Jeg vet at her vi bor hadde de med glede gjort alt for å få flere medlemmer i korpsene. Det koster så lite å spør og gevinsten for gutten din kan bli enorm.

Skrevet

JEg hadde blitt lykkerligere av mer penger så min sønn fikk kornett drømmen oppfylt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Anonymous poster hash: c8ba0...163

Hvorfor sier jeg også??? Korps er sosialt og koselig, og årsaken til at korps sliter med rekruttering rundt omkring, er at det finnes foreldre som deg, som nekter barna istedet for å støtte dem. Jeg hørte selv rykter om mye dugnad i korps, men det stemmer ikke. Jeg var drittlei av alle helgene som gikk med når jenta mi var med i håndball og fotball, og dugnad og vaffelsteking osv hele tiden.. På korps er det lite dugnad, og jeg er så glad for at dattera mi heller ble med på det :)

HiAnonymous poster hash: de4e8...602

Bare til akkurat det der: i vårt kort, og maaaaange andre korps, er det veldig mye dugnad. Har dere ikke det, må det være fordi dere har god økonomi av en eller annen grunn DET er ikke tilfelle for de aller fleste korps. Mine unger hard vært med på veldig mange typer fritidsaktiviteter, men korps hadde fryktelig mye dugnad. Det ble i meste laget, var glad da han sluttet.

Skrevet

Jo å ha nok av penger er dessverre en forutsetning for mange for å ha det bra. Men så kan man jo diskutere hva som er nok penger og hva som er dårlig råd.

Skal ikke klage selv da vi eier halvparten av tomannsbolig, kan finansiere en nyere og dyrere bil, har campingvogn, har det vi trenger stort sett. Vi har imidlertid ikke råd til å forbruke penger på unødvendige ting, og vi kan f eks ikke kjøpe oss ny seng eller nye gardiner nå. Mannen er under utdanning og har kun studielån som "inntekt" , men vi har utsikter til høyere inntekter om ett år. Jeg vokste opp i et ressurssterkt hjem med nok penger, og ønsker å ha det slik i min familie at vi ikke må snu på hver krone. Så ja, mer penger vil legge til rette for at jeg bekymrer meg mindre og blir mer fornøyd. Gleder meg til mannen får inntekt igjen.

Synes synd på dere som at kronisk dårlig råd og som ikke har utsikter til mer penger.

Anonymous poster hash: ac0e0...a34

Skrevet

Jeg vokste opp fattig, og for meg har det vært viktig å kjøpe hus, spare etc. Jeg orker ikke et helt voksenliv i fattigdom og ønsker mer for mine barn. Jeg har klart meg bra, men skulle gjerne hatt mer på sparekonto. Hadde vært kjekt med utenlandsferier og langturer.

Anonymous poster hash: ce6ee...d2e

Skrevet

Hvorfor?

Fordi makan til bråk skal man lete lenge etter! Og så skal de vel øve hjemme i tillegg..! Vil sønnen begynne på ballett, sminkekurs eller hva som helst annet er det helt greit. Men ikke korps.

Skrevet

Hvorfor?

Fordi makan til bråk skal man lete lenge etter! Og så skal de vel øve hjemme i tillegg..! Vil sønnen begynne på ballett, sminkekurs eller hva som helst annet er det helt greit. Men ikke korps.

Du er vel en av de som ikke ønsker korps i 17 mai togene også? Korpsmusikk kan være fint å høre på det :). Har du f.eks hørt et rent brass-band spille? Kjempestilig å høre på!!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...