Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #1 Skrevet 25. september 2014 Jeg synes dere som har engasjerte besteforeldre er heldige! At besteforeldrene prioriterer barnebarna sine og ønsker å være sammen med dem. Nå tenker jeg ikke spesielt på å få barnevakt, men det å være synlige tilstede i livet. Noe mer enn å komme i bursdager og å komme innom en kort stund med flere måneder i mellom. Datteren min er 8år og har ingen engasjerte besteforeldre i livet sitt. Så trist på hennes veigne. Foreldrene til mammaen min var engasjerte besteforeldre, og jeg husker så godt at jeg likte å være der. Pappaen og jeg er skilt. Faren til pappaen hennes er opptatt med sitt. Noe min pappa også er. Mammaen til pappaen hennes er død. Samt min mamma døde i sommer. Mammaen min har ikke vært så engasjert bestemor som jeg trodde hun skulle bli. Tenker så klart før hun ble syk. Jeg har venninner som har foreldre som er så tilstede i livet til barna sine. Ringer og vil ta med barnebarna på kino, teater eller på overnatting. Blir så misunnelig jeg :-( Jeg har ny samboer og foreldrene hans er også tilstede for hans barn. Spør om å få ha de noen netter i f.eks høstferien som er nå og ved andre anledninger. ... Anonymous poster hash: f732b...623
Honningmelon Skrevet 25. september 2014 #2 Skrevet 25. september 2014 Vi har tre engasjerte besteforeldre, og syns vi er heldige. De stiller opp så vi kan ha de jobbene vi har og ønsker å tilbringe masse tid med barnebarna.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #3 Skrevet 25. september 2014 Ja vi er heldige! Leit å høre om besteforeldre som ikke vil delta i sine barnebarns liv. Skjønner de ikke hva de går glipp av? (håper de ikke forventer noe når de blir syke og svake fra de samme barnebarna som de neglisjerte...) Anonymous poster hash: 39b55...d03
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #4 Skrevet 25. september 2014 Nei, det skjønner dem ikke dessverre:-( Datteren min sier selv at bestefar jobber hele tiden eller at han er opptatt.... Trist synes jeg😟 HI Anonymous poster hash: f732b...623
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #5 Skrevet 25. september 2014 Skjønner deg godt. Mitt barn har heller ingen besteforeldre som kan eller vil engasjere seg. Det er trist:( Anonymous poster hash: 984d0...b49
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #6 Skrevet 25. september 2014 Det er jo gjerne farmor/mormor som er opptatt og interessert i barna da. De er jo gjerne så gamle at tradisjonelle kjønnsroller spiller stor rolle fortsatt. Det er ikke alltid naturlig for en mann på 60 - 70 år og be barnebarnet sitt på besøk, eller være veldig opptatt av hverdagen hennes. Det finnes selvsagt unntak... Synd for datteren din da... Anonymous poster hash: 0251c...99a
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #7 Skrevet 25. september 2014 Enig hi. Er selv oppvokst med engasjerte besteforeldre og syns det er synd barna ikke får det på samme måten.. Anonymous poster hash: 7a2b0...b20
Gjest Antarctica Skrevet 25. september 2014 #8 Skrevet 25. september 2014 Kanskje dere kan "velge" dere noen nye? Bygge opp et annet nettverk av hyggelige mennesker rundt barna?
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #9 Skrevet 25. september 2014 Jeg vet barna mine er kjempeheldige for at de har besteforeldre som elsker å ha de på besøk, og de er til stor hjelp for meg i en travel hverdag. Jeg blir så lei meg når jeg leser innlegget ditt, for jeg tror du er langt fra alene om din situasjon. Men, det hjelper jo ikke deg om jeg er heldig... det finnes mange ensomme eldre mennesker som ønsker å være "reserve-besteforeldre", og den kunnskapen og livserfaringen de har er gull verdt for barn:) vennskap og dype bånd kan knyttes på tvers av blodsbånd. Hilsen ei som ikke hadde besteforeldre når hun vokste opp, men et eldre par i gaten som ikke hadde barn eller barnebarn som jeg besøkte daglig i ti år og var med på ferier:) de lærte meg så mye rart og hadde alltid tid, åpnet døra for meg og var helt fantastisk flotte mennesker:) Anonymous poster hash: c0581...c68
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #10 Skrevet 25. september 2014 Jeg vet at barna mine er utrolig heldige. Mine foreldre bor 5 min unna, har de på overnatting en dag i uka og finner gjerne på noe med dem (oss) i helgene. Besteforeldrene på faren sin side bor på andre kanten av landet, men kommer på besøk så ofte de kan, og i ferier kommer de og henter ungene og har de en uke på ferie hos dem. De er så heldige å i tillegg ha 8 spreke oldeforeldre som gjerne passer de en dag også. Jeg blir veldig trist av å høre om de som ikke har besteforeldre som stiller opp! Det hadde alle barn fortjent! Jeg vokste opp med det selv, og vet hvor mye det betyr. Men som Pashla sier, kanskje dere kan finne noen andre? Det er sikkert mange som gjerne ønsker å passe barn i blant. Noen som kanskje ikke har fått egne barnebarn? Anonymous poster hash: 1312d...eb0
Øyne som ser!! Skrevet 25. september 2014 #11 Skrevet 25. september 2014 Vi er så heldige å ha 4 besteforeldre og 3 tanter og onkler som ønsker å være sammen med sønnen vår. I tillegg har sønnen min bare ett søskenbarn som ikke er konfirmert og alle vil ha oss på besøk, han han med på tur, ha han til overnatting osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå