Gå til innhold

Må jeg gi MME?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har baby på åtte mnd. Hun spiser mye fast føde nå, og er lite interessert i pupp på dagtid. Hvis jeg får henne til å die, ligger hun der bare noen minutter før hun ikke vil mer. Jeg ammer henne på kvelden og morningen, men vet ikke om hun får i seg noe særlig, eller om hun bare dier for kosens skyld.

 

Hun får grøt morgen og kveld, og pulvergrøt inneholder vel melkepulver, slik at hun får i seg litt der?

 

Men burde jeg gi MME i tillegg? Puppene mine virker veldig slappe for tiden, så tror ikke jeg har den produksjonen jeg hadde for litt siden...

 

Anonymous poster hash: 23a5e...65e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gjort det for å venne til ungen til å drikke annen melk enn morsmelk. Det er nødvendig med mer kalsium når ett grøtmåltid blir f.eks brødmåltid og da er det greit å ha vent seg til det på forhånd. Min erfaring er at det tar tid å få barn som har blitt ammet såpass lenge over på mme.



Anonymous poster hash: 44138...1b8
Skrevet

Jeg ammet eldste morgen og kveld da han var 8 mnd, i tillegg til to måltider med grøt. Jeg fikk beskjed av helsestasjon at det holdt med melk. Men du må selvfølgelig sørge for hun får i seg annen væske i stedet for, så gi vann.



Anonymous poster hash: 59b38...16c
Skrevet

Hvorfor er det egentlig sånn at hs sier at det er ok og kun amme morgen og kveld, men når jeg spurte om å gi mme kun morgen og kveld så fikk jeg et stort nei? Nå vet ikke jeg hvor mye mange ml amming på morgenen og kvelden utgjør, men utifra hva jeg har lest så skulle de visst ha rundt 500 ml i døgnet på den alderen.

 

Anonymous poster hash: 1d0d0...76b

Skrevet

Har baby på åtte mnd. Hun spiser mye fast føde nå, og er lite interessert i pupp på dagtid. Hvis jeg får henne til å die, ligger hun der bare noen minutter før hun ikke vil mer. Jeg ammer henne på kvelden og morningen, men vet ikke om hun får i seg noe særlig, eller om hun bare dier for kosens skyld.

 

Hun får grøt morgen og kveld, og pulvergrøt inneholder vel melkepulver, slik at hun får i seg litt der?

 

Men burde jeg gi MME i tillegg? Puppene mine virker veldig slappe for tiden, så tror ikke jeg har den produksjonen jeg hadde for litt siden...

 

Anonymous poster hash: 23a5e...65e

Trenger melk enda ja. Hun er enda liten.

Men du burde tilby puppen FØR maten. Frem til fylt ett år skal melk være hovedkilden hennes for all næring.

Men hvis du slutter å amme må hun ha mme.

(Ammehjelper)

 

Anonymous poster hash: 7497d...606

Skrevet

 

Har baby på åtte mnd. Hun spiser mye fast føde nå, og er lite interessert i pupp på dagtid. Hvis jeg får henne til å die, ligger hun der bare noen minutter før hun ikke vil mer. Jeg ammer henne på kvelden og morningen, men vet ikke om hun får i seg noe særlig, eller om hun bare dier for kosens skyld.

 

Hun får grøt morgen og kveld, og pulvergrøt inneholder vel melkepulver, slik at hun får i seg litt der?

 

Men burde jeg gi MME i tillegg? Puppene mine virker veldig slappe for tiden, så tror ikke jeg har den produksjonen jeg hadde for litt siden...

 

Anonymous poster hash: 23a5e...65e

Trenger melk enda ja. Hun er enda liten.

Men du burde tilby puppen FØR maten. Frem til fylt ett år skal melk være hovedkilden hennes for all næring.

Men hvis du slutter å amme må hun ha mme.

(Ammehjelper)

 

Anonymous poster hash: 7497d...606

Ehm? Det er vel frem til seks mnd melk skal være hovednæring?

 

 

 

Anonymous poster hash: 23a5e...65e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...