Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #1 Skrevet 25. september 2014 Syns min er småspist og går så sakte opp i vekt. Men, mulig det er normalt for alderen? Anonymous poster hash: 8f8e7...ee0
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #2 Skrevet 25. september 2014 Å gå sakte opp i vekt håper jeg er normalt ja, min 3-åring har stått stille i minst et år nå. Han spiser vel i snitt ca en halv til en skive til brødmåltidene og f.eks. 1-2 fiskepinner eller tilsvarende mengde i tilbehør til middag. (Nesten aldri begge deler.) Men varierer veldig, noen ganger kan han spise opp til dobbelt så mye, og andre ganger ingenting. Anonymous poster hash: 927fa...eae
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #3 Skrevet 25. september 2014 Vår 4,5 åring har det siste året spist lite og ikke "likt" noe. F.eks et knekkebrød til frokost og det samme til lunsj. Lite middag, 1/2 potet og kjøtt/fisk, men svært lite. Ingen grønsaker, kun mais. 1. knekkebrød igjen til kvelds. Uten om har han heldigvis spist en del frukt og bær. Men, for to-tre uker siden løsnet det, nå spiser han det dobbelte og samme hva jeg lager til middag spiser han opp det han får. Vil også ha brød, noe han ikke ville før. I går hadde vi grønnsakssuppe, hadde aldri trodd han ville røre den, men spiste opp og syntes det var godt. Aner ikke hva som har skjedd, vi har ikke gjordt noe spess. Vi har aldri stresset med maten og han har mått smake, men når han har smakt en bit har vi ikke mast mer. Anonymous poster hash: ae165...ce1
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #4 Skrevet 25. september 2014 Jente på snart 3,5 år: Frokost hjemme før bhg: 1/2 skive og/eller 1 glass biola Frokost i bhg: 1- 1,5 skive tipper jeg Lunch bhg: 1-2 skiver og en liten youghurt (hvis varmlunch: masse!!!) Middag: varierer veldig, fra en god porsjon til bare 1/3 laksefilet. Kvelds: stor porsjon havregrøt eller 1-2 brødskive og 1 glass melk/biola Litt frukt innimellom, noen ganger smoothie. Anonymous poster hash: b30c7...732
ms.Pond Skrevet 25. september 2014 #5 Skrevet 25. september 2014 Jeg tror gutten vår er inne i en vokseperiode nå, for han har en glupsk appetitt om dagen. Til frokost spiser han mellom en og to brødskiver, eller en til to store porsjoner med yoghurt og musli. Såvidt jeg får høre spiser han godt i barnehagen. Middag er han ikke så glad i, med mindre den er kald. Men når han slår til så går det fort ned en god porsjon (nesten på størrelse med en voksenporsjon). I alle tilfeller spiser han grønnsaker (lager grønnsaksfat med strimlete grønnsaker som tilbehør til de fleste middager), og da langer han innpå. Og så har han begynt å spise kveldsmat, noe han ikke har vært interessert i før. Da blir det enten 1-2 brødskiver eller en porsjon med melk og havregryn eller noe slikt.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #6 Skrevet 25. september 2014 Min er snart 4 år nå. Frokost før bhg: En halv brødskive, litt frukt. Av og til frokostblanding. Veldig småspist om morgenen. Drikker melk eller juice. Lunch i barnehagen: 1-2 skiver uten pålegg, bare med msør på. Han liker ikke pålegg. Fruktmåltid i barnehagen: Usikker på hvor mye frukt han spiser da, men kanskje to halve frukt og muligens en skrive med bare smør. Middag: Det kommer veldig ann på hva vi har. Enkelte ting nekter han å røre, spesielt om det er kjøttdeig (som han hater), andre ting spiser han mer enn faren. Så det varierer veldig!Så spiser han kanskje en eller to frukt/en liten yoghurt/en skive/en skål frokostblanding el.l på kveldstid. Kommer ann på når vi spiste middag og hvor mye han spiste. Min gutt er stor og tung for alderen. Godt over 110 cm og 19 kg. Han har hatt en jevn vektoppgang helt siden han ble født, men for ca to år siden begynte vekta å stagnere. Siden da har han gått saaaakte opp i vekt, samtidig som han har skutt i været. Anonymous poster hash: 912b3...ae7
Øyne som ser!! Skrevet 25. september 2014 #7 Skrevet 25. september 2014 (endret) Min spiser en stor skål frokostblanding til frokost med en gang han står opp. Har med seg til en skål frokostblanding til frokost i barnehagen. Til lunsj spiser han bittelitt skive og frukten/grønnsakene jeg har sendt med. Ett eple/banan/pære. 1 stor porsjon middag og en stor skål frokostblanding til kvelds. Han blir 4 år i februar. Endret 25. september 2014 av Øyne som ser!!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #8 Skrevet 25. september 2014 Min treåring spiser vel stort sett luft tror jeg Jeg lar meg ikke stresse av det. Passer på at det bittelille hun spiser er jernholdig mat (leverpostei på brødskiva, kjøtt til middag). Småspiste barn kan lett få jernmangel, noe som sinker veksten. Bortsett fra det med jernet bryr jeg meg ikke om hvor lite hun spiser. (Det kan være veldig lite, to skjeer middag etter bhg før hun legger seg) Anonymous poster hash: 0b321...738
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #9 Skrevet 25. september 2014 Jeg tror gutten vår er inne i en vokseperiode nå, for han har en glupsk appetitt om dagen. Til frokost spiser han mellom en og to brødskiver, eller en til to store porsjoner med yoghurt og musli. Såvidt jeg får høre spiser han godt i barnehagen. Middag er han ikke så glad i, med mindre den er kald. Men når han slår til så går det fort ned en god porsjon (nesten på størrelse med en voksenporsjon). I alle tilfeller spiser han grønnsaker (lager grønnsaksfat med strimlete grønnsaker som tilbehør til de fleste middager), og da langer han innpå. Og så har han begynt å spise kveldsmat, noe han ikke har vært interessert i før. Da blir det enten 1-2 brødskiver eller en porsjon med melk og havregryn eller noe slikt. Grønnsaksfat med strimlede grønnsaker hørtes lurt ut, hvilke grønnsaker bruker du da? Anonymous poster hash: 927fa...eae
ms.Pond Skrevet 25. september 2014 #10 Skrevet 25. september 2014 Jeg tror gutten vår er inne i en vokseperiode nå, for han har en glupsk appetitt om dagen. Til frokost spiser han mellom en og to brødskiver, eller en til to store porsjoner med yoghurt og musli. Såvidt jeg får høre spiser han godt i barnehagen. Middag er han ikke så glad i, med mindre den er kald. Men når han slår til så går det fort ned en god porsjon (nesten på størrelse med en voksenporsjon). I alle tilfeller spiser han grønnsaker (lager grønnsaksfat med strimlete grønnsaker som tilbehør til de fleste middager), og da langer han innpå. Og så har han begynt å spise kveldsmat, noe han ikke har vært interessert i før. Da blir det enten 1-2 brødskiver eller en porsjon med melk og havregryn eller noe slikt. Grønnsaksfat med strimlede grønnsaker hørtes lurt ut, hvilke grønnsaker bruker du da? Anonymous poster hash: 927fa...eae Det jeg har i kjøleskapet; agurk, gulrøtter, kålrot, blomkål, paprika, hele småtomater og sukkererter ol. Egen erfaring er at grønnsaker ble mye mer spennende når han fikk plukke de selv og ha de som enkel fingermat ved siden av middagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå