Gå til innhold

Hva tror du er årsaken??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan vær årsaken når barn gråter ved levering eller henting fra bhg i alder 1-3 år?

Anonymous poster hash: a53a3...c44
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gråter fordi han er en mammadalt <3 ved levering

Og gråter noen ganger ved henting fordi han ikke vil hjem, eller jeg henter han for tidlig! Trenger ikke være mer komplisert enn dette.

Hva hadde du i tankene forresten? :)

Skrevet

Det kan være mange årsaker. Den mest sannsynlige og vanlige er at de uttrykker at de ikke vil skilles fra mamma og pappa. Da er gråt bra. Det er verre med de barna som ikke gir noe uttrykk, men som fortsatt føler at adskillelsen er vanskelig.

Å gi utløp for savn er bra. De fleste barna slutter å gråte når mor / far har gått. Igjen er det de barna som stenger inne alle følelsene som sliter mest.

Anonymous poster hash: f9d2d...385
Skrevet

HI her.

Takk for svar jenter.

Jeg tenker fort negativt og selvfølgelig på de verste ting. feilen ligger jo egentlig bare hos meg som ble sex misbrukt av broren min da jeg var barn. derfor tenker fort på hva som skjedde med mine unger i bhg at de gråter... :( 

Skrevet

Barn gråter mye når de er så små.

Akkurat dette har vært diskutert og forsket på opp og ned i mente.

Noen mener barn som gråter ved levering er et sunt tegn og at de har det bedre hjemme enn barn som ikke gråter.

Noen mener omvendt.

For min del velger jeg å tro at barn er forskjellige.

Nr 1 gråt mye ved levering de 2 første årene.

Nr 2 aldri.

Og det velger jeg å tro kommer av personligheten deres, som er som natt og dag :)

Skrevet

Å kjære deg, HI. Det er så grusomt å tenke på alle konsekvenser overgrep mot barn får. Broren din som gjorde dette mot deg altså har påført deg vond og irrasjonell frykt i situasjoner som er helt normale. Så urettferdig det er! Jeg får vondt i hele kroppen. Det er fint at du spør når du lurer så du kan få justert redselen din. Barn gråter ofte ved henting og levering. Det kan de gjøre fordi de ikke vil gå fra mamma/pappa, fordi de ikke vil gå fra vennene sine, fordi de er trøtte eller har lyst på is. Kanskje har de mer lyst til å leke hjemme, kanskje vil de ikke bryte opp leken i barnehagen. Kanskje er det trass. I den alderen er gråt en normal reaksjon på det aller meste - språket er ikke utviklet så godt ennå. Stor klem til deg.

Skrevet

Ja kjære Berta_78 , jeg har fått veldig stor skade, men akkurat de tankene som jeg har om mine barn kan jeg ikke dele med helsesøster . Men hvordan kan jeg finne ut om mine barn opplever overgrep i bhg??

Minstemann som er over ett år gammel har fått utslett i underlivet så jeg ville smøre på hun litt zink salve men hun gråt så mye at jeg fikk vondt av henne. og nå klarer ikke å la tankene være, jeg gråter og tenker at kansje noe har skjedd med i bhg??

Skrevet

Min på tre griner fordi hun vil hjem og være med meg. Og griner når hun hentes fordi hun vil leke mer. Men av og til griner hun når hun hentes fordi hun er sliten. Griner ikke alltid. Har som regel noe med formen hennes å gjøre. Om hun er uthvilt eller ei.

Anonymous poster hash: d7a33...629

Skrevet

Ja kjære Berta_78 , jeg har fått veldig stor skade, men akkurat de tankene som jeg har om mine barn kan jeg ikke dele med helsesøster . Men hvordan kan jeg finne ut om mine barn opplever overgrep i bhg??

Minstemann som er over ett år gammel har fått utslett i underlivet så jeg ville smøre på hun litt zink salve men hun gråt så mye at jeg fikk vondt av henne. og nå klarer ikke å la tankene være, jeg gråter og tenker at kansje noe har skjedd med i bhg??

Sjansen for at noe har skjedd er så uendelig forsvinnende liten. Utslett i underlivet er derimot veldig vanlig. Og de gråter når det svir. Men jeg skjønner at statistikk ikke funker for deg siden du selv er på feil side i statistikken. Jeg tror du må snakke med helsesøster. Du kan ikke ha vondt av redsel for alle småting, det vil jo spise deg helt opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...