Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #1 Skrevet 25. september 2014 En ny jakke, joggesko og en tynn ullgenser fra Helly Hansen. Har NESTEN dårlig samvittighet, vi har råd altså og ungene har også fått klær denne mnd. De jakkene jeg hadde har jeg gått høygravid i, og de gamle skoene er slitte og skitne. Babyen er 6 mnd gammel. Unner meg selv kun klær på salg egentlig, tror nå jeg har brukt ca 900 kr på klær denne mnd!! Flere som har det litt sånn? Dårlig samvittighet når man bruker penger på seg selv og ikke andre? Anonymous poster hash: f2ab7...395
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #2 Skrevet 25. september 2014 Haha ja, har handlet inn masse til barnet mitt nå i høst, har nok brukt noen tusen på klær og sko til ham, kun det beste er godt nok. Men måtte virkelig kjempe med meg selv for å bruke en knapp tusenlapp på klær til meg, selv om jeg fikk mye for pengene og ikke kan huske sist jeg kjøpte meg klær. Anonymous poster hash: 1d4a1...a6e
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #3 Skrevet 25. september 2014 Sånn har jeg det ikke. Kjøper meg nok noe nytt nesten hver måned, og flere ganger i året kjøper jeg dyre ting også som vesker, sko, jakker osv. Snart skal jeg feks kjøpe meg ny jakke til 3500,-. Det er mine penger som jeg har tjent selv, og så lenge barna og familien har det de trenger så har jeg ikke dårlig smavittighet. bruker også en del tusen i året på treningsklær, ca 4000,- til joggesko og kanksje 4000,- til på treningsklær. Anonymous poster hash: 4cf4c...f44
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #4 Skrevet 25. september 2014 Sånn har jeg det ikke. Kjøper meg nok noe nytt nesten hver måned, og flere ganger i året kjøper jeg dyre ting også som vesker, sko, jakker osv. Snart skal jeg feks kjøpe meg ny jakke til 3500,-. Det er mine penger som jeg har tjent selv, og så lenge barna og familien har det de trenger så har jeg ikke dårlig smavittighet. bruker også en del tusen i året på treningsklær, ca 4000,- til joggesko og kanksje 4000,- til på treningsklær. Anonymous poster hash: 4cf4c...f44 Så mye? Jaja, vi har alle forskjellige prioriteringer Vi er jo ikke fattige akkurat, har ca 53 000 inn til sammen. Relativt lave boutgifter også. Liker dog ikke svi av masse cash på meg selv! Egentlig handler jeg inn mer klær til begge ungene.. Anonymous poster hash: f2ab7...395
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #5 Skrevet 25. september 2014 Oi, du må ikke ha dårlig samvittighet. Jeg har kjøpt en veske til 7000 og et skjerf til nesten 3000 i sommer uten dårlig samvittighet:) Du tjener penger, gir barna det de trenger og kan da unne deg noe du og. Anonymous poster hash: 3e062...272
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #6 Skrevet 25. september 2014 Ikke så veldig dårlig samvittighet. Tenker alltid over om jeg har tilsvarende, om jeg virkelig kommer til å bruke plagget til det er utslitt osv før jeg handler. Jeg for min del har nok en gang "unnet" meg et selvbetalt rehabiliteringsopphold (Det off dekker ikke rehab for den skaden jeg har). Anonymous poster hash: 6ee38...57f
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #7 Skrevet 25. september 2014 Sånn har jeg det ikke. Kjøper meg nok noe nytt nesten hver måned, og flere ganger i året kjøper jeg dyre ting også som vesker, sko, jakker osv. Snart skal jeg feks kjøpe meg ny jakke til 3500,-. Det er mine penger som jeg har tjent selv, og så lenge barna og familien har det de trenger så har jeg ikke dårlig smavittighet. bruker også en del tusen i året på treningsklær, ca 4000,- til joggesko og kanksje 4000,- til på treningsklær. Anonymous poster hash: 4cf4c...f44 Så mye? Jaja, vi har alle forskjellige prioriteringer Vi er jo ikke fattige akkurat, har ca 53 000 inn til sammen. Relativt lave boutgifter også. Liker dog ikke svi av masse cash på meg selv! Egentlig handler jeg inn mer klær til begge ungene.. Anonymous poster hash: f2ab7...395 Hvis vedkommende for eksempel har 2 mill i inntekt, så er det veldig forståelig av hun ikke orker å springe rundt i noe fra Økonomisko... Anonymous poster hash: 3383f...ea7
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #8 Skrevet 25. september 2014 Sånn har jeg det ikke. Kjøper meg nok noe nytt nesten hver måned, og flere ganger i året kjøper jeg dyre ting også som vesker, sko, jakker osv. Snart skal jeg feks kjøpe meg ny jakke til 3500,-. Det er mine penger som jeg har tjent selv, og så lenge barna og familien har det de trenger så har jeg ikke dårlig smavittighet. bruker også en del tusen i året på treningsklær, ca 4000,- til joggesko og kanksje 4000,- til på treningsklær. Anonymous poster hash: 4cf4c...f44 Så mye? Jaja, vi har alle forskjellige prioriteringer Vi er jo ikke fattige akkurat, har ca 53 000 inn til sammen. Relativt lave boutgifter også. Liker dog ikke svi av masse cash på meg selv! Egentlig handler jeg inn mer klær til begge ungene.. Anonymous poster hash: f2ab7...395 Hvis vedkommende for eksempel har 2 mill i inntekt, så er det veldig forståelig av hun ikke orker å springe rundt i noe fra Økonomisko... Anonymous poster hash: 3383f...ea7 Jeg har overhodet ikke 2 mill i inntekt, men ca 30 000,- utbetalt i måneden. Ca 16-18 av disse går til lån, mat, barna osv. Også sparer jeg ca 3000,- fast, noen ganger mer, og noen ganger handler jeg da en del Funker helt fint Anonymous poster hash: 4cf4c...f44
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #9 Skrevet 25. september 2014 Sånn har jeg det ikke. Kjøper meg nok noe nytt nesten hver måned, og flere ganger i året kjøper jeg dyre ting også som vesker, sko, jakker osv. Snart skal jeg feks kjøpe meg ny jakke til 3500,-. Det er mine penger som jeg har tjent selv, og så lenge barna og familien har det de trenger så har jeg ikke dårlig smavittighet. bruker også en del tusen i året på treningsklær, ca 4000,- til joggesko og kanksje 4000,- til på treningsklær. Anonymous poster hash: 4cf4c...f44 Så mye? Jaja, vi har alle forskjellige prioriteringer Vi er jo ikke fattige akkurat, har ca 53 000 inn til sammen. Relativt lave boutgifter også. Liker dog ikke svi av masse cash på meg selv! Egentlig handler jeg inn mer klær til begge ungene.. Anonymous poster hash: f2ab7...395 Hvis vedkommende for eksempel har 2 mill i inntekt, så er det veldig forståelig av hun ikke orker å springe rundt i noe fra Økonomisko... Anonymous poster hash: 3383f...ea7 Hehe på Økonomisko handler ikke jeg heller, selv om jeg bruker minimalt på meg selv. Det ville jo vært enda større grunn til å få dårlig samvittighet, ettersom det er penger rett ut av vinduet. #2 Anonymous poster hash: 1d4a1...a6e
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #10 Skrevet 25. september 2014 Sånn har jeg det ikke. Kjøper meg nok noe nytt nesten hver måned, og flere ganger i året kjøper jeg dyre ting også som vesker, sko, jakker osv. Snart skal jeg feks kjøpe meg ny jakke til 3500,-. Det er mine penger som jeg har tjent selv, og så lenge barna og familien har det de trenger så har jeg ikke dårlig smavittighet. bruker også en del tusen i året på treningsklær, ca 4000,- til joggesko og kanksje 4000,- til på treningsklær. Anonymous poster hash: 4cf4c...f44 Nysgjerrig på hvilken jakke du skal kjøpe! Anonymous poster hash: bc648...159
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #11 Skrevet 25. september 2014 Sånn har jeg det ikke. Kjøper meg nok noe nytt nesten hver måned, og flere ganger i året kjøper jeg dyre ting også som vesker, sko, jakker osv. Snart skal jeg feks kjøpe meg ny jakke til 3500,-. Det er mine penger som jeg har tjent selv, og så lenge barna og familien har det de trenger så har jeg ikke dårlig smavittighet. bruker også en del tusen i året på treningsklær, ca 4000,- til joggesko og kanksje 4000,- til på treningsklær. Anonymous poster hash: 4cf4c...f44 Nysgjerrig på hvilken jakke du skal kjøpe! Anonymous poster hash: bc648...159 [/acrony En klassisk blå jakke i ull fra Fillipa K Anonymous poster hash: 4cf4c...f44
moota m storebror&lillebror Skrevet 25. september 2014 #12 Skrevet 25. september 2014 Jeg har ikke dårlig samvittighet for at jeg unner meg jakker til flere tusen og gode sko. Handler de samme merkene til barna og er opptatt av at de skal være varme, tørre og behagelige når de er ute. Er glad i den gode kvaliteten og kjøper det jeg er fornøyd med Den øvrige garderoben min handler jeg gjerne på h&m og andre billigkjeder og liker godt salg. Jakkene mine varer jo i mange år og jeg tar godt vare på dem. Barna sine varer jo 1-2 sesonger før de må byttes ut. Elsker shopping både til barna, meg selv, og litt mannen
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #13 Skrevet 25. september 2014 Eg forstår, men likevel er klede ein måtte å utrykke den eg er på, det er faktisk viktig for meg. Enkelte vil nok tenkje at eg då er overflatisk, men for meg er det motsatt. Det er ikkje fin rumpe eg er ute etter å vise, det er personlegdomen min. Eg kjøpar ikkje veldig dyre klede, men forsøker å vere i forkant og kjøper f.esk vintersko og jakker på sal i januar framfor til full pris i september. Anonymous poster hash: d4b5b...b65
Sjokoladebanan Skrevet 25. september 2014 #14 Skrevet 25. september 2014 Jeg kjenner meg veldig igjen. Er akkurat som deg. Har ikke problemer med å kjøpe klær og utstyr til barna, ei heller mat, men når det kommer til klær går jeg i de samme fillene til de er utslitt. Får virkelig dårlig samvittighet av å bruke penger på meg selv av en eller annen grunn.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #15 Skrevet 25. september 2014 Du har jo ikke gått amok akurat etter min bok, og trenger absolutt ikke ha dårlig samvittighet.Men å si at dere tjener bra med en samlet inntekt på 53 000 kr i mnd, det blir vel å ta litt i ? Misforstå meg rett, alder, bosted og lån spiller inn, men 53 000 i samlet inntekt er ikke en veldig bra inntekt i norsk samfunnsøkonomisk perspektiv i dag desverre... Anonymous poster hash: bcfda...73c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå