Gå til innhold

Kjønnsnøytral barneoppdragelse...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vell ikke så mye annet å si om det enn at det var to fortjente utestngninger, men jeg lurer litt på hva artiklene har med kjønnsnøytral barneoppdragelse å gjøre. Er det det at jentene har kort hår du tenker på?

Anonymous poster hash: ee08e...761

Skrevet

Er jo ikke rart at de trodde dette var gutter

Anonymous poster hash: e0d60...403

Skrevet

Er jo ikke rart at de trodde dette var gutterAnonymous poster hash: e0d60...403

Det at de spilte på et jentelag og at treneren fortalte at de var jenter burde muligens gitt dem et hint?

Anonymous poster hash: ee08e...761

Skrevet

Dette har da ikke noe med kjønnsnøytral barneoppragelse å gjøre?

Vi har ei jente - jeg bruker nesten aldri skjørt eller kjole. Sminker meg nesten aldri osv osv.

Snuppa er interessert. Insisterer på å gå med kjole året rundt osv.

Vi lar henne selvsagt gjøre det, men samtidig er hun jo med på tradisjonellle "guttaktiviteter".

Jeg mener man skal oppdra barna til å se alle muligheter i livet uansett kjønn. Klesrakt, hårfrisyre osv, har ingenting med saken å gjøre.

Det er vel faktisk like gjerne guttemødre som er "på" der. - Får gutta (og blir de oppmuntret til) å leke med dukker f.eks. ?

Mange av oss jentemøre sørger for at de har både biler og dukker, spretterter og lekesminke osv osv!

Anonymous poster hash: 8a9bd...993
Skrevet

Det her handler jo ikke om kjønnsnøytral barneoppdragelse. Disse to ser ut som gutter og det er de klar over og de må ha lov til å se ut som gutter hvis det er det de ønsker. Kunne sikkert likna på en gutt jeg og i den alderen hvis jeg hadde klipt meg kort og begynt å gå med gutteaktige klær. Selvsagt uakseptabel oppførsel fra lagledere og andre uansett.

Anonymous poster hash: de731...cbd

Skrevet

Barneoppdragelsen trenger ikke være kjønnsnøytral selv om jentene ser ut som gutter. Jeg har selv blitt tatt for å være gutt mange ganger. Ble sjekket opp noen år etter av samme gutt som påsto jeg var jente på barneskolen (han gikk på ungdomskolen) Han blei litt flau, for da hadde jeg fått langt hår og pupper. Ikke kort hår og helt flatbrystet. Aldri gått i jentene klær før jeg ble voksen, bruker vel ikke veldig jentete klær enda heller.

Men omverden er veldig opptatt av at en må vise en er det ene eller det andre. Å gå med klær en liker, ha den hårsveisen en selv føler seg komfortabel med er ikke så lett bestandig. Selv brydde jeg meg aldri, jeg hadde ingen behov for å passe inn noe sted. At jeg torde å gjøre som jeg gjorde har nok mine foreldre øren av, de har oppdratt meg til å stå for mine egene meninger.

Jeg har ett stebarn som har slitt veldig. Hun har en mor som mener hun må gå i visse klær, like ditt og datt. Når hun var 16år torde hun endelig å bruke tøyet hun trivdes i og vi så hun vokste på det. Endelig falt brikkene på plass. Når hun var hos oss brukte hun det hun ville, men om hun hørte moren skulle komme og levere noe skiftet hun. Hun torde ikke bruke tøyet i byen i frykt for å møte moren. Slikt syns jeg er synd. Greit nok at hun har en litt rar stil, men vi har alle hver våre stiler og det burde ikke være ett problem syns jeg.

Anonymous poster hash: 031e3...a13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...