Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #1 Skrevet 25. september 2014 Jeg har som sagt akutt stadium av Endometriose, og har hatt det siden heg var 14. Og fikk diagnosen min i mars i fjor etter en Laparoskopi, hvor de fant ut at hele buken min er fyll av endometrium. Og troligvis så har min Endo oppstått pga. for hard trening i alder av 13-14 hvor jeg trente helt instent og spiste altfor lite, og da oppstod det cyster på eggstokken- ondartede cyster. Og har siden fjortenårsalderen blitt litt plaget med cyster som kommer og går, men har aldri fjernet noen kirurgisk. Det fikk jeg påvist alle 3 gangene jeg ble innlagt på sykehus pga. de mistenkte det var blindtarmen som holdt på åsprekke.Men så fikk jeg behandling av Zoladex sprøyte for Endoen, og skulle som sagt ALDRI ha tatt disse sprøytene, jeg opplevde noen helt forferdelige bivirkninger som varte over ett år senere etter første sprøyte var satt, (tok 2 sprøyter hvert halvår).Fikk min første sprøyte i mai i fjor, og den 2. i august, og fikk fort en cyste igjen som sprakk og ga meg litt av et hel****. For å si det sånn; en kjenner FORT igjen smertene som kommer av sprukne cyster, det gjennkjenner jeg med engang.Har siden jul fått cyster på eggstokkene som sprekker HVER måned. Og hadde en cyste som sprakk forrige fredag, og jeg skulle ha fått mensen dagen før den sprakk.. Men har enda ikke fått mensen, og den er ALLTID regelmessig.. Så jeg frykter for at jeg har blitt helt tett der nede nå? At mensen ikke vil oppstå pga. jeg er full av "sykdom" der nede- rundt eggstokkene og livmoren og buken, ALT. Frykter det veldig.. når jeg vet at for hver cyste som sprekker, blir Endoen min verre når den i utgangspunktet kom av cyster som sprakk..Og jeg ringte nå og fikk time hos gynekolog den 2. Oktober hvor vi skal ta en underlivssjekk og prate om mulige behandlinger for å hindre dannelsen av cyster.. For det blir litt for mye å kunne takle cyster HVER måned samt mensen regelmessig -går ikke på noen prevansjonsmidler..Så ser for meg at jeg må legge meg under kniven igjen for å opere bort litt av Endoen nå jeg..Noen som har vært/er i samme situasjon? Dette var mest et innlegg for å få ut litt frustrasjon.. Spydige kommentar er helt unødvending når jeg er deppa nok av det her. Er for ung til å tenke om jeg vil forbli barnløs.. Anonymous poster hash: a0498...608
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #2 Skrevet 25. september 2014 Jeg har ingen erfaring med det. Vil bare ønske deg lykke til! Anonymous poster hash: 81bfb...1b5
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #3 Skrevet 25. september 2014 Jeg har ingen erfaring med det. Vil bare ønske deg lykke til! Anonymous poster hash: 81bfb...1b5 Så utrolig snilt av deg! Tusen hjertelig!! Anonymous poster hash: 01db9...d2f
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #4 Skrevet 25. september 2014 Mange gode klemmer til deg! Anonymous poster hash: 1401d...c6c
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #5 Skrevet 25. september 2014 Mange gode klemmer til deg! Anonymous poster hash: 1401d...c6c Så god du er, mange tusen takk! *Varmer* Anonymous poster hash: 01db9...d2f
Julie30 Skrevet 25. september 2014 #6 Skrevet 25. september 2014 Uff, stakkars deg! Sender deg en klem💜
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #7 Skrevet 25. september 2014 Uff, stakkars deg! Sender deg en klem Setter veldig stor pris på det Tusen takk <3 Blir så glad av dere flotte damer! Anonymous poster hash: 01db9...d2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå