Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #1 Skrevet 25. september 2014 Men min søster velger kun å bruke det ene fornavnet selv om både vi som foreldre og alle andre bruker begge navnene i det daglige. Er bindestrek mellom fornavnene, så da skal man bruke begge.. ville du tatt det opp med henne igjen, eller ville du latt som ingenting? Har tatt det opp flere ganger, men det går tydeligvis ikke inn at han heter "jon-martin" og ikke bare "jon"... Anonymous poster hash: c13e1...f43
Kyllingbein Skrevet 25. september 2014 #2 Skrevet 25. september 2014 Hadde nok latt det være. Har hørt om flere som har to navn og at alle bruker begge unntatt en person - ofte en venn eller ektefelle. Synes det er litt koselig. Men hvis sønnen din vil at begge skal brukes så ville jeg sagt fra.
detverkeribakhodet Skrevet 25. september 2014 #3 Skrevet 25. september 2014 Det hadde jeg tatt opp. Jeg har dobbeltnavn, med bindestrek. Om man heter Anne-Beate, så heter man ikke Anne! Datteren min har dobbeltnavn, uten bindestrek. Der bruker vi bare et navn.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #4 Skrevet 25. september 2014 Han er bare 6 mnd, så er for tidlig at han har noen formening om det:p min søster har 3 barn, og jeg ønsker ikke at de skal begynne å ta etter moren sin. Det er tross alt vi som foreldre som har bestemt hva han skal hete, ikke søsteren min.. når vi som foreldre har bestemt et navn synes jeg at iallefall andre voksne bør være store nok til at de bruker begge navnene nå, så får han heller bestemme selv når det kommer til kompiser ol. Er jeg virkelig så på bærtur at jeg ønsker andre voksne skal bruke navnet han har fått? Anonymous poster hash: c13e1...f43
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #5 Skrevet 25. september 2014 Det hadde jeg tatt opp. Jeg har dobbeltnavn, med bindestrek. Om man heter Anne-Beate, så heter man ikke Anne! Datteren min har dobbeltnavn, uten bindestrek. Der bruker vi bare et navn. Nettop! Jeg har jo ikke en sønn som heter "jon", men "jon-martin"! Men det går jo ikke inn til henne:/ har tatt det opp iallefall 4 ganger nå:/ Anonymous poster hash: c13e1...f43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå