Gå til innhold

Hva gjør jeg!?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kommet i skikkelig økonomisk uføre og har 250 000 i kredittgjeld. Vi har ikke nok til å betale ned på avtaler med kreditorer engang og banken kan ikke gi oss refinansiering på boliglån og ikke annet lån til å samle alt pga betalingsanmkerninger.

 

Rådgiveren i banken gir oss ingen hjelp eller råd/tips til hvordan vi kan finne en løsning på dette.

 

Hjelp!

 

Anonymous poster hash: 0eb3b...f5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommunens økonomiske rådgiver er vel neste steg, da.

 

Ev. må dere kanskje selge huset og heller bo billigere en periode samt jobbe mer.



Anonymous poster hash: 9ee16...2a4
Skrevet

Ring nav, de formidler kontakt med kommunens økonomiske rådgiver.

 

Anonymous poster hash: 73667...39d

Skrevet

Luksusfellen,de søker deltakere nå!

 

Anonymous poster hash: a01fc...8f1

Skrevet

Prøve å skaffe mer inntekt , ta en ekstrajobb

Vær nøye med forbruk, sett opp konkret budsjett

Selg unna ting som kan skaffe raske penger, og betal ned

Se om dere skal endre boligsituasjon

Ring kreditorene dine, og hør om du kan få nedbetalingsavtaler

Og det viktigte: Klipp alle kredittkort

 

Du må se på hvorfor dere har kommet i denne situasjonen. Siden dere har betalingsanmerkinger later det som om dere ikke "plutselig" har havnet i uføre. Dere må bryte den vonde spiralen, og starte helt på nytt.

 



Anonymous poster hash: 0679f...30f
Skrevet

Vi har havnet i denne situasjonen for vi har brukt penger som vi ikke har hatt enkelt og greit. Når samboeren min begynte på aap så gikk han ned så mye i inntekt av vi ikke lenger klarte å betjene gjelden vi hadde pådratt oss. Tidligere klarte vi i det minste å holde betalingsavtaler osv. Huff, dette er ille... 

 

Det er tatt pant i huset av kreditor, så om vi skal selge det blir det tvangssalg, så det hjelper oss lite. Økonomisk rådgiver via nav altså? Får gi det et forsøk. Er det slik at nav forvalter pengene?

 

 

HI



Anonymous poster hash: 0eb3b...f5a
Skrevet

Hei.

Om dere ikke klarer å inngå en nedbetalingsavtale,eller finner en mulighet til å finne penger, er det beste rådet mitt å selv legge ut huset for salg. Selv om de har pant i huset, blir det ikke tvangssalg med det første, og dere vil kunne få normal takst for huset.

Det er også greit for kreditorene, som kan være villige til å legge kravene på is, da de vet at de vil få alle pengene sine innen en viss tid, bare huset blir solgt. Da er det kun de nye eierne som vil få innblikk i panten, mens ved et tvangssalg er dette opplyst i salgsannonsen, noe som selvfølgelig vil innvirke på hva folk er villige til å gi for huset.   



Anonymous poster hash: 256fa...1d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...