Gå til innhold

Hvor lang tid brukte du på din fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller alle for de har flere.

Jeg brukte 2,5 timer på nr 1 og 34 min på nr 2. Dette fra første tegn (rie begge gangene) til baby var ute.

Så det var noen som skrev at om det var nr 1 så kom det til å ta lang tid (heldigvis).

Kanskje det er meg det er noe rart med da :P

Anonymous poster hash: a8d3b...330
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første fødsel tok ca 8 timer(igangsatt). Hadde full åpning etter 5 1/2 time, men babyen stod høyt i bekkenet og etterhvert fast(stjernekikker) og jeg mistet pressriene, så drog ut på slutten.

Andre fødsel tok 1 1/2 time.

Anonymous poster hash: 0d893...c6b
Skrevet

Nr 1: 30 timer

Nr 2: 15 timer

Anonymous poster hash: 9240a...e50
Skrevet

Kommer an på hvordan man regner. Vannet gikk 6.30 om morgenen, og barnet ble født 6.38 morgenen etter. Men jeg var ikke i aktiv fødsel før utpå kvelden en gang... vet faktisk ikke helt når.

Anonymous poster hash: 6eab1...b70
Skrevet

Fra første rie tok det 3 timer. Fra vannet gikk tok det litt over 2 timer.

Anonymous poster hash: c51d7...27e

Skrevet

En liten time. Altfor fort!! Ble bare masse stress utav det hele!

Anonymous poster hash: c1541...f79

Skrevet

Hadde første rie i 15 tiden torsdag tror jeg det var. Men de var veldig svake før natten kom, da ble de sterkere, fra vannet gikk tok det 20 min. Hun ble født fredag kl 7

Anonymous poster hash: 92640...a07

Skrevet

Satt igang på overtid, og tok 6 timer fra første rie. Presset i 1t 15min, mistet pressriene helt og ho kjerringa som skulle sette igang dryppet var ikke så teknisk anlagt... tror det var nummeret før vaccum, bare fordi ho fikla så...

Satser på kjapp fødsel neste gang også, uten igangsetting ;-)

Anonymous poster hash: 45e22...c63

Skrevet

16 timer :) to press, så var hun ute..

Skrevet

Riene begynte i ti tiden om kvelden å 7.15 dagen etterpå så kom endelig prinsen min :)

Skrevet

Fødsel nr 1 tok 50 timer med aktive rier.

Fødsel to tok tre døgn. Lå på sykehuset hele tiden. Aktive rier men ingen åpning. Tryglet om keisersnitt. Ungen veide nesten fem kg. Ajajaj.

Skrevet (endret)

Førstegangs fødsel skjedde 7 dager over termin. Riene startet kl 01:00 på natta, rier i 30-45 sekunder, 30 sekunder pause. Vannet gikk kl 01:30, deretter i flere omganger. Kl 03:30 ankom vi fødeavdelinga. Kort tid etter sjekket jordmor meg og da hadde jeg 8 cm åpning. Kort tid etter var det pressrier. Kl 05:08 var jenta født, 1 time varte utdrivingsfasen. Totalt fra første rie varte fødselen i 4 timer og 8 minutter.

Det er ikke noe rart med deg selv om nr. 1 ble født fort. Jordmødrene sa til meg at de var imponert over hvor kjapp fødsel jeg hadde, siden jeg var førstegangsgravid. I tillegg var de imponert over ingen bruk av smertestillende og ingen revning mot rektum. Jeg tenker ingen regel uten unntak. Alle jordmødrene sa til meg i forkant at jeg måtte bare innstille meg på at fødsel tok LANG tid, men dette kan man aldri vite, for det finnes ingen fasitsvar.

Endret av A_87
Skrevet

Med første: 24 timer fra første rie. Med andre mann: 13 timer fra første rie.

Skrevet

17 timer fra første rie. Pressetid på ca. 2 timer. Igangsatt på overtid.

Anonymous poster hash: a218b...9bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...