Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #1 Skrevet 25. september 2014 Min kjæreste er 5 år yngre enn meg, jeg er 28, han 23. Jeg har vært gift før, uten å ha et ekteskap etterpå (unge og dumme, siste krampetrekning for å få forholdet til å fungere fra begges side). Min nye kjæreste har gjort det veldig klart at han vil gifte seg med meg. (Vært sammen i to år) Jeg har gradvis vendt meg til tanken, og joda, gifte seg to ganger er ok, men jeg har lite lyst til å være dama som ble skilt to ganger! Derfor har jeg sagt at jeg vil vente lenge! Men, hvor ungt er FOR ungt? Har dere noen erfaringer å dele? Takker på forhånd! Anonymous poster hash: 24cf7...c0d
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #2 Skrevet 25. september 2014 under 25 er ungt, under 20 er for ungt. Min personlige mening.. Anonymous poster hash: dde81...d57
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #3 Skrevet 25. september 2014 Ja, det er jeg veldig enig i! Jeg var 22 da jeg giftet meg, og det var bare tull! Vil helst at han skal være MINST 26 før vi evnt gifter oss, men han er uenig..føler meg jo skikkelig kjip, men jeg vil ikke gjøre samme feilen en gang til. Anonymous poster hash: 24cf7...c0d
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #4 Skrevet 25. september 2014 Ikke at jeg her noen fasit, kan være lurt å vente til han er på din alder kommet. Lære på skole at mannfolka ikke var ferdig med puberteten før i midten av 20-årene, men fant ikke noe om det på nett. Uansett så er han veldig ung til å ta en så livsviktig avgjørelse. Så uten å ha noe erfaring (bare for å påpeket det) så tenker jeg at han kan blir ca 28 til 30 år før dere tar det steget. tvi tvi og lykke til. Anonymous poster hash: 5e345...d1a
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #5 Skrevet 25. september 2014 Vent et par år til, dere. Jeg ble sammen med mannen min da jeg var 20 og han var 22. Gifta oss da jeg var 29 og han var 31. Da hadde vi vært sammen i ni fantastiske år, samboere i åtte av dem, og vi visste at det ville være oss to for alltid. Dessuten var jeg gravid med vår første For mannen min var det viktig å bare gifte seg en gang. Han la veldig mye i frieriet og ekteskapet (følelsesmessig). For han var det en ekstremt stor greie, og det som bok har rørt han mest noensinne. Anonymous poster hash: 23b84...d39
Liaes Skrevet 25. september 2014 #6 Skrevet 25. september 2014 Jeg var 20 år når jeg giftet meg, mannen 24 år. Vi har vært gift i 6 år nå..
Elza Skrevet 25. september 2014 #7 Skrevet 25. september 2014 Giftet meg da jeg var 21 og mannen min var 23. Vært gift i snart 10 år flirer ofte litt når jeg går forbi brudebildet. Så unge vi så ut og ikke minst fulle av energi siden vi ikke hadde barn eller noe
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #8 Skrevet 25. september 2014 Under 20 mener jeg definnitivt er for ungt. Da er det bare flaks om det holder. Under 25 er fortsatt ungt og under 30 for å gifte seg for 2. gang er klart for ungt. Anonymous poster hash: 13e48...e8e
annesmil Skrevet 25. september 2014 #9 Skrevet 25. september 2014 Du skal ikke tenke på hva andre mener er for ungt, og som du selv sier første ekteskap var ikke annet "dumskap". Om dette er noe dere ønsker, så gift dere! Ikke tenk på fortiden, det er fremtiden som gjelder!! Vi giftet oss når vi begge var 21 år, og har nå vært gift i 11 år
Sunnybeach4gull :) Skrevet 25. september 2014 #10 Skrevet 25. september 2014 Tror ikke det har sååå mye å si på alder egentlig, særlig siden du er i slutten av 20-årene Jeg giftet meg relativt ung (22 år) og når jeg var 26 hadde jeg 3 barn og ble separert ( Hadde vært sammen i 11 år) Min nye kjæreste sier han vil gifte seg 1 gang iløpet av livet, tror han glemmer av at jeg ennå er separert og snart kan søke om skilsmisse Ville heller fokusert på kjærligheten deres og om dere har det bra sammen
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #11 Skrevet 25. september 2014 Jeg giftet meg da jeg var 23 år og vi er fortsatt gift. Vi har ingen planer om å skilles heller. Jeg har likevel et prinsipp om at jeg kun skal være gift en gang så går dette galt gifter jeg meg ikke igjen. Dere burde nok vente til dere har kjent hverandre noen flere år til før dere gifter dere, det sagt, det å få barn er en mye større forpliktelse og jeg ville heller bomgiftet meg en gang enn å ha barn med en mann som ikke duger. Anonymous poster hash: a1b02...88a
Elsker livet Skrevet 25. september 2014 #12 Skrevet 25. september 2014 Jeg tror ikke alder for når man gifter seg er det avgjørende for om man blir skilt eller ei. Det som er viktig er at dere har samme verdier og har snakket mye sammen om hvordan dere ser på fremtiden. Hvilke ønsker, behov og mål dere har. At dere er bevisste på og enige om arbeids og rollefordeling. Det vil si at dere er enige om de viktige uviktige tingene som hvor dere skal bo, hvor mange barn dere skal ha, når dere skal ha barn, hvordan dere skal fordele permisjoner, hvordan dere skal fordele husarbeid, våkenetter, gaveinnkjøp, økonomi, helger, ferier. Hvor lenge er det greit å sove i helgene f.eks. Hvor høyt kan hobbyer og venner prioriteres osv. Så har man snakket mye om dette og føler at man er enige om det meste uten å ha blitt revet med og sagt ja til litt for mye, som man gjerne gjør i forelskelsens rus, mener jeg man er klar. Jeg vet de fleste gifter seg eller får barn først, men jeg mener man bør få avklart så mye som mulig før an forplikter seg, og da trenger man heller ikke bruke årevis for å føle seg frem.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #13 Skrevet 25. september 2014 Takk for mange fine svar Jeg har barn fra før med eksmannen, han har ingen og vil ikke ha flere enn de jeg har. Vi vet hvordan fremtiden blir (altså, uforutsette ting kan selvsagt skje), vi er flinke til å snakke om ting, og er veldig godt kjent. Var venner lenge før vi ble kjærester Så der tror jeg alt er i orden, men jeg vil fortsatt ikke gifte meg NÅ, både fordi jeg syns han er for ung og fordi jeg ikke vil gjøre samme greia en gang til, hoppe ut i alt på en gang for så å føle at hele livet er ferdig. Selvsagt er det nok veldig annerledes å gifte seg med noen man virkelig elsker. Han er første mannen jeg har vært forelska i, første mannen jeg har elsket og klart å se en fremtid med. Både eksen og jeg har det mye bedre med de vi er sammen med nå, vi er venner, men det er også alt vi noengang har vært. Får vel snakke med kjæresten om det, så ikke han plutselig frir! Anonymous poster hash: 24cf7...c0d
Nyttårs barn Skrevet 25. september 2014 #14 Skrevet 25. september 2014 Jeg vet ikke når om og dere skal gifte dere. Vil bare si at jeg synes kjæresten din ikke bør avskrive egne barn. At han gjør det nå i en alder av 23, betyr ikke at han ikke vil ønske dette senere kanskje om en ti års tid
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #15 Skrevet 25. september 2014 Jeg var 19 da jeg giftet meg. Han var 25. Still going strong nå 10 år etter:) Har funnet min livs kjærlighet:) Anonymous poster hash: 010e7...105
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå